Morgonstånd?!
Det är ju ett naturligt tillstånd hos killar. Det beror på att dom är avslappnade eller något liknande. Minns inte exakt..
Det är ju ett naturligt tillstånd hos killar. Det beror på att dom är avslappnade eller något liknande. Minns inte exakt..
Så här svarade Linn på aftonbladet:
Morgonstånd eller kisstånd är en form av ofrivillig erektion. Anledningen till morgonståndet hänger ihop med drömmar, dock inte nödvändigtvis sexdrömmar. Man drömmer cirka tre till sex gånger per natt och då slappnar kroppen och svällkropparna i penis av på samma sätt som när man blir sexuellt upphetsad. Det innebär att alla män har erektion varje gång de drömmer! Om man drömmer strax innan uppvaknandet kan erektionen hänga sig kvar.
Det är ju ett friskhetstecken. Om killen tvärtom INTE får det så kan man kanske börja oroa sig.
Fast.. Morgonstånd och stånd (=kåt) är ju inte riktigt samma sak.. Vill du att han ska använda det till något nyttigt så får du väl ta tag i saken.. ;) :D
Det verkar vara olika, som allt annat. Jag har oxå hört att killar inte kan kissa om dom har st*nd. Samtidigt så vet jag flera som kan det, så.. :)
Självklart så kan man göra något "skoj" med morgonst*ndet, men enbart om killen blivit k*t (vad jag förstått). Dvs att det som var ett morgonst*nd övergått till ett "vanligt" st*nd.
Jag har hört att det kan sluta illa när/om tjejen inte förstår skillnaden mellan morgonst*nd och "k*tst*nd".. Vet inte om det stämmer men jag kan ju tänka mig det i alla fall.
Nej, att killen får st*nd under sömn ska man ju vara glad och tacksam över.. Det betyder ju att allt fungerar som det ska. Om killen tvärtemot inte får det så är det ju något som är fel och det låter ju väldigt trist (tycker i alla fall jag)!
Sedan kan man ju självklart träffa en kille som är k*t varje morgon.. Men det har ju inte med morgonst*ndet att göra. Vissa (tjejer och killar) är ju morgonk*ta helt enkelt! :D
ankan05 - Förstår, jag skulle oxå le och kanske retas lite.. Jag tycker att det är gulligt, charmigt... :D
ankan05 - Kul att du skrev igen förresten..och förklarade grunden till din nyfikenhet/fråga... Jag har varit lite nyfiken på det! :)