• ¤Flickan¤

Urinvägsinfektion - Hjälp!

Här är en som har haft urinvägsinfektion ett antal gånger.

Det låter som om det skulle kunna vara urinvägsinfektion. Själv brukar jag oftast kissa blod men det är väl olika vilka symtom man har.

Det du borde göra är att "samla upp" ditt morgon urin. Inte det allra första du kissar och inte det sista.. det som är i mitten om du förstår för det första kan innehålla andra bakterier som inte kommer från urinet. Ring sen vårdcentralen och be om en tid så kollar de urinet på nån sekund och så får du medicin om det skulle vara så att du har urinvägsinfektion.

Lycka till!

• ¤Flickan¤

Det smittar ju inte.. :)

Men jag brukar ha så ont så jag brukar inte vilja ha sex.. Men om du vill ska det nog inte vara några problem. Det enda är väl att det kan komma in fler bakterier in i urinröret.

• ¤Flickan¤

Det är nog en bra idé..
    Ju längre man väntar desto mer ont får man..

Hoppas att du blir frisk snart!

• ¤Flickan¤

Har du fått träffa någon läkare ännu?

Hoppas att du mår bättre!

• ¤Flickan¤

Det är verkligen dumt av dig att inte gå till läkaren. Om man går med urinvägsinfektion fö länge kan det istället sätta sig på njurarna vilket absolut inte är bra!

Det enda läkaren gör är att testa urinet och ger dig medicin.

Visst är det bra att dricka tranbärsjuice mm men när bakterierna väl satt sig så får du inte bort dem med tranbärsjuice. Jag tror att tranbärsjuice kanske hade hjälpt om du druckit det när du kände de första symtomen. Nu måste du få antibiotika.

Försök att se förbi din läkarskräck för ju längre du väntar desto värre blir det!

Lycka till!

• ¤Flickan¤

Tur att du tog ditt förnuft till fånga tillslut. Hoppas att du blir bra snart.. Tycker att antibiotikan brukar hjälpa fort men jag har iofs aldrig varit med om att infektionen har gått till njurarna. Har inte kunnat vänta så länge, har haft för ont innan..

Men nu vet du i alla fall vad du ska göra om du får samma symtom igen!

Vill inte säga det, men vad va det jag sa!? ;)

Skämt o sido, krya på dig!

Svar på tråden Urinvägsinfektion - Hjälp!