Inlägg från: Slottet |Visa alla inlägg
  • Slottet

Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)

070505,
    Skogstigern (Stockholm)
    Bens wife (Stockholm)
    070512,
    Söta_bruden (göteborg)
    070519,
    Johans2B (Lysekil)
    Mrs.K (Stockholm)
    070520,
    Fröken lycka (Borås)
    070526
    Lucky_bride (Linköping)
    Bröllopsängeln(Stockholm)
    Slottet (Åhus)
    070512

Hej Tjejer!
    Jag vill också vara med.

Min sambo friade till mig. I sommras skulle vi käka lunch tillsammans (bor i Malmö). Det var underbart väder och vi cyklade ner till Västra Hamnen. På något sätt hade han lyckats fixa paradvåningen högst uppe i Turning Torso. Så där högst uppe gick han ner på knä och friade!!! Vi bytte ringar och drack Skumpa med utsikt över hela Köpenhamn och halva Skåne...... och nu gifter vi oss om 2 månader.

• Slottet

Johans2B
    Jag har varit på Asia Spa i Varberg och var jättenöjd. Ni kommer säkert få mysigt där. Thailand nästa höst låter oxå härligt. Jag och min m2b åker på bröllopsresa direkt efter bröllopet till Aruba och New York, det skall bli så skönt!!!!!!!!!! Tyvärr jobbar vi så mycket båda två nu att vi knappt hinner bröllopsplanera : ( Jag skulle prova min klänning idag för att sy in den men var tvungen att avboka för att det var så mycket på jobbet.

• Slottet

Har ni börjat med era festprogram ännu? Jag och min m2b har börjat så smått idag.
    I mittuppslaget hade vi tänkt ha små foton på alla gäster samt en kort presentationstext om gästerna (82 st). Är det någon som gjort liknande?

• Slottet

Soon to be Södertun
    Aj då! Men det är nog ingen fara.

Nästan alla våra gäster svarade inom 2 veckor. Men det är fortfarande 12 personer som inte har svarat och de är mina bästa vänner (som jag vet skall komma). Vi har osa 2 april. Vi erbjöd boende till 45 personer och skrev först till kvarn. Detta kan vara en anledning till att de flesta svarade så fort.
    Det kan ju vara så att dina gäster väntar, det är ju ett par veckor till osa.

Det kommer nog att gå bra. Du kan ju alltid höra med några om de kommer att komma eller inte.

• Slottet

Vår solist vill veta vilka låtar hon skall öva in. Men vi kan inte bestämma oss. Vad har ni valt för solosånger? Jag lyssnar dygnet runt på lugnafavoriter och letar låtar men hittar inget...... HJÄLP!

• Slottet

Jag måste lyssna på Du är allt, vet inte vad det är för låt. Jag är allergisk mot Sara Lövgren så den låten blir det inte. Uffe och Gäredstad är dock bra....hm svårt. Jag har även Kent - Andetag, Elton - Your Song, Keating - Smile på listan.

Johans2b - superfin dukning, både murgröna och rosenblad låter fint. Jag har kollat in rosenbladen på IKEA, de är helt OK.

Vår tema går i röda rosor och vitt. Jag har bara röda rosor i buketen. Så det blir nog enbart röda rosor och ljus i röda "värmeljushållare" på borden.

Jag fick just blommbud av mina bästa vänner i GBG : ) (Jag fyller 30 år idag). Gulligt!!

• Slottet

Hej, tack för "grattisen".
    Har haft en jättebra födelsedag med mycket uppvaktning. Blev utlurad av M2b på en restaurang och där satt många av våra vänner och överaskade mig. Det bästa var dock att jag fick tillbaks min förlovningsring som varit hos guldsmeden i ca 3 veckor. Hon behövde den för att göra min vigselring, så att de matchade varandra perfekt. Fick även se vigselringen. Är jättenöjd! En alliansring i vitguld med 12 diamanter och 1 rödrubin.

Vad har ni för ringar?

• Slottet

Pianisten är det kantorn?
    Jag vet inte hur vi skall göra, min solist bor någon annanstans. Men det känns ju som om de bör öva.
    Nu har vi i alla fall valt låtar:
    Utan dina andetag - Kent
    Your song - Elton

Vi skall gå in till Mendelson och ut till Love is in the air!

• Slottet

Det låter som om det kommer att bli jättefint. Skall ni gifta er utomhus?

• Slottet

Bens wife
    Exakt likadan dröm har jag haft. Jag är tvungen att gå in i kyrkan utan smink och utan att ha fixat håret, jag har inte ens duschat. Hemsk tanke! Man vill ju va snygg på sin bröllopsdag.

Nu skall jag gå och lägga mig, gud vad fort helgen har gått. Men vi har i alla fall kommit en bra bit med bröllops planeringen.
    Godnatt!

Svar på tråden Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)