Inlägg från: Slottet |Visa alla inlägg
  • Slottet

Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)

Hej Tjejer
    Vilken mysig ton det är här inne - jag blir glad när jag läser era inlägg. Har inte hunnit med något bröllopsplanerande idag.
    Kram på er

• Slottet

Hej
    Igår var jag hos frissan och klipte mig och konsulerade hur jag skall ha håret under vigseln - det känns jättebra. Bestämmde även att hon skall få sminka mig. Var lite rädd för det först men vi gick igenom färger och hon verkade väldigt proffsig.
    Vi har OSA den 2 april men idag så tackade de sista gästerna ja, alla kommer! Kul men lite jobbigt då vi bjöd fler än vad som får plats i lokalen.

Imorgon skall vi träffa prästen, då kommer det nog kännas på riktigt - hjälp det är ju snart den 12 maj!!!!! Vi har inte valt psalmer ännu - har ni några tips?

• Slottet

Bens wife
    Det där med att ge mamma en blomma låter jättefint. Det skall jag nog fundera över. Jag går in med pappa och mamma känner sig kanske lite utanför.......

Hur stora bröllop skall ni andra ha? Och vad för sorts bröllop?

-Vi kommer att 83 gäster varav mest vänner
    -Barnfritt (ammande givetvis välkommna)
    -Gifta oss i kyrkan
    -Har ett liveband som spelar på kvällen i en hyrd lokal dit vi caterar maten.
    -Köper dryck i Tyskland och har fri bar på kvällen.
    -Åker på 3 veckors bröllopsresa på måndagen efter bröllopet

• Slottet

Skogstigern
    Får jag fråga vad du jobbade med innan och "hur" du brände ut dig? Jag menar var det för mkt jobb, vantrivdes du, press från chefen.....

Anledningen till att jag frågar är att jag har det ganska jobbigt på mitt jobb just nu. Jobbar minst 12h om dan, har en chef som bara lassar över arbete på mig fast han vet att jag jobbar helger och kvällar. Jag får aldrig någon direkt beröm. Sitter och jobbar nu, imorgon kommer taxin och hämtar mig kl 5 för att ta mig till flygplatsen och jag kommer inte vara hemma fören sent, sent.

Den sista veckan har jag bara haft ångest och kännt mig ledsen fast solen skiner och jag snart skall gifta mig. Har igentligen ett jätteroligt jobb, men det är SÅ mkt nu.

Förlåt, detta har inget med bröllop att göra men jag ville bara höra lite hur du har haft det.

• Slottet

Skogstigern., Mrs.K
    Hmmm det känns inte alls bra, känner verkligen igen mig. Tyvärr verkar det som om min chef inte tycker det är några problem att jag jobbar som jag gör (han jobbar till och med ännu mer.) Efter min Stockholmsresa imorgon skall jag ta det lugnare. Försöka rensa bort möten och ta ut några av min miljarder övertidstimmar. Tack för att ni delar med er.
    Nu måste jag gå och lägga mig.

Bens wife - Underbar klänning, gillade brudklänningen och dina ringar oxå

• Slottet

Hejsan
    Nu tänker jag gå hem från jobbet....... SKall åka upp till Göteborg, till min tärna och bröllopsplanera och mysa hela helgen. Min chef ville ge mig en massa nytt arbete idag som jag skulle ha färdig tills på onsdag men jag sa "jag jobbar redan sena kvällar och helger så jag hinner omöjligt med det". Det kändes bra fast nu har jag lite ångest.
    Skogstigen - tack för att du berättade hur du haft det. Det har fått mig att tänka till.

Hoppas ni får en bra helg. Beach - det kommer säkert bli jättebra bilder till din box, berätta hur det gick sedan.

• Slottet

Skogstigen
    Var inne och kollade på skolänkarna. Jag håller med din sambo! De första var inte en höjdare men de andra paren var superfina. Skall nog nå in på Bianco och prova själv.

• Slottet

Jag blev "hippad" igår!!!!!!
    Det var så roligt. Skulle på Hagabadet och gå på yoga i går morse men istället fick jag en helt underbart rolig dag med mina vänner. Skall kortfattat försöka berätta vad vi gjorde:

Världens snyggaste kille kom fram till mig när jag väntade på en kompis utanför Hagabadet, han skickade mig vidare till en adress. Där satt 13 av mina kompisar med champange och god frukost!!!
    - jag fick leka topmodell-kandidat. Blev stylad och plåtad av en modefotograf. Bilderna blev jätte-, jättefina, så nu har jag en secretbox till min m2b också.
    - vi hade picknick i Slottskogen med en massa roliga, mysiga aktiviteter - inget pinsamt bara roligt, personligt och mysigt.
    - De hade hyrt en lokal för 15 pers med bubbelbad och en massa drinkar och skumpa där vi tillbringade 3 timmar.
    - Sedan var det räkfrossa hemma hos en vän, dans och lite smålekar.
    - Utgång på stan. Jag var snyggt stylad med coola kläder, frisyr och snygg sminkning.

Kom hem vid 5-tiden - och var så glad över dagen!!!
    Sitter på tåget hem till Malmö dit vi flyttat från Gbg med huvudvärk nu. (underbart att man kan koppla upp sig på tåg).

Inga hippningar av er ännu?

• Slottet

Grattis i efterskott - Skogstigen!

Visst är det skönt med Påsk!!!! 4 dagars ledighet, mmmm.

Bröllopsängeln - vi har hur mycket som helst kvar att planera. Vi skall bröllopsplanera hela helgen:
    - Fixa festprogram
    - Träffa badet som skall spela på festen. Vi ska repa med dem då vi ska ha ett litet uppträdande för våra gäster. Jag skall sjunga en låt där jag ger min version på hur vi träffades och hur det blev vi och min M2b skall sjunga en låt.
    - Pyssla med bordsplaceringen
    - Kolla in lokalen igen och planera hur vi skall "fixa" till den. Vi vill ha mysig belysning finns risk för att det är lysrör i lokalen.
    - Beräkna hur mkt dryck vi skall köpa i Tyskland
    - Träffa kocken
    - + en massa annat

Glad påsk på er

• Slottet

Oj, vad vi har fixat med bröllopet denna helg. Nu börjar allt falla på plats, det känns jättekul. Har köpt nödkorg till toaletterna, små mattor och handukar. Övat med musikerna, planerat festprogramet med toastmastern, varit och tittat på lokalen + en massa annat...

Ni som skall ge era män en secret box, vad innebär det exakt? Är det endast ett album med bilder eller är det en box med bilder och andra saker?

Jag blev ju stylad och plåtad av en modefotograf på min möhippa och har nu sett bilderna! Det blev många bilder som var jättebra och väldigt, sensuella och sexiga. Jag tänkt köpa ca 10 st och ge till min blivande. Men vet inte riktigt vad en secret box innebär - HJÄLP!

• Slottet

Mrs.K och ni andra som har köpt vin och öl i tyskland!!!!
    Hur mycket köpte ni? Hur beräknade ni/person?
    Har läst någonstans att det går 6 glas per champangeflaska och att man skall räkna 1 flaska vin/3 pers under middagen. Hur många öl skall man räkna/pers.... Det känns jättesvårt vissa vill säkert både ha öl och vin. Sen skall vi köpa dryck till baren också.

Har någon tips på hur man skall beräkna dryck?

• Slottet

Bens wife
    Ok, ett album + en inramning, det låter ju bra. Svartvita blir nog finast. Skall du skriva något i albumet?

• Slottet

Precis, det är ju jättesvårt. Vi skall i och för sig köpa till baren på kvällen också. Det är ju bättre att vi har för mycket än för lite dryck. Jag återkommer när vi har bestämt hur vi skall beräkna.

• Slottet

Vi har tema rött och vitt på vårt bröllop och jag hittade fina röda korgar på IKEA som vi skall ha som toakorgar. Vi skall fylla dem med munspray, tandtråd, tuggummi, hårspray, kam, huvudvärkstabletter, handkräm och kondomer. Vad kan man mer ha i?

Sen köpte vi vita handukar och röda runda badrumsmattor. Vi skall även ha en rödros på handfatet. Toaletterna är så tråkiga i vår lokal så vi tänkte piffa upp dem lite.

• Slottet

vickanvicky
    Vart i Skåne skall du gifta dig?
    Vi bor i Malmö men skall gifta oss i Åhus.

• Slottet

Johans2B
    Aha, det skall jag också stoppa i. Har själv varit i desperat behov av nagellack när strumpbyxorna har gått i sönder.

• Slottet

Ja, det blir nog lagom. Det svåra är att veta hur många som skall dricka öl och hur många som skall dricka vin. Det känns som om man måste gradera sig och köpa en massa extra, tänk om ingen vill ha öl och alla rödvin!!!!!

• Slottet

Skall ni hålla tal till er blivande man?
    Jag funderar på att göra det, men risken är väl att man bara står och lipar.

• Slottet

Lena+Mattias=sant
    Den dikten skickade min m2b till mig precis när vi blivit tillsammans - den är jättefin.

Jag har jättesvårt för att gråta, kan inte komma ihåg när jag grät sist MEN.... Idag var jag en runda på stan, köpte en kaffe och satt i solen och tittade på folk. Jag dagdrömde om bröllopet och funderade på vad jag skulle säga i talet till min m2b. När jag tänkte på hur mycket jag älskar L och fick ord på mina tankar letade faktiskt sig några tårar fram. Tur att jag hade solglasögon på mig. Det kommer bli jättesvårt att hålla ett tal till honom på bröllopet. Men jag vill verkligen göra det och lite tårar förstärker nog bara det jag vill säga till honom.

Hur går det i planeringen för er andra?

• Slottet

Önskar er en UNDERBAR bröllopsdag i morgon! Lova att berätta hur dagen var för oss andra som gifter oss senare i maj (12 maj).
    Kram till er.

Svar på tråden Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)