Inlägg från: Skogstigern |Visa alla inlägg
  • Skogstigern

Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)

Kul att höra från er tjejer!

Johans2B: Jag skrev just i glas-tråden till dig om Anne-glasen, de är på väg ur sortiment. Brorsan har dem och har just lagt in sin sista beställning för att kunna få full serie av dem. Så ska ni ha några fler glas, beställ nu!

• Skogstigern

Förstår det, de är riktigt snygga.

Jag hade Black Line förut men har fått gå över till den blanka Line eftersom de slutade med Black. Som tur var har min sambo samma serie så vi har minst 24 vinglas och vattenglas!

• Skogstigern

Black line försvann för 10 år sedan, men kan fortfarande finnas på Blocket och annat. När jag började samla fanns även vit line och guld-line.

Anne är annars mina favoritglas också, Chateau har halva släkten så det känns lite vanligt. Precis som Carina-bestick från Hardanger, de har alla också. Och Höganäs-tallrikar.

• Skogstigern

Än så länge har jag inte blivit hispigt nervös, men börjar känna lite oro då och då. Det känns som att vi har koll på allt och som att det är lagom kvar att göra, ändå kan jag inte skaka av mig känslan att jag har glömt något viktigt!

Men hindersprövningen är klar, prästen bokad och inbjudningarna skickade, maten är bestämd och festplatsen bokad. Så det viktigaste är färdigt. Nu börjar jag gå in på detaljer såsom toakorgar och annat...

Jag tror att man blir mer nervös ju närmare man kommer, man har ju levt med planeringen så länge och allt ska hända under en dag. Sedan tror jag man blir lite upp-chosad med den allmänna pressen kring bröllop också!

• Skogstigern

Vad härligt det låter!

Själv sitter jag med vigselprogrammen idag och limmar på det transparenta pappret på framsidan. Sedan är de redo för innehåll! Sista trycksakerna innan tackkorten och de tänker jag inte göra förrän efter bröllopet!

• Skogstigern

Bens wife: Ajdå! Du får jaga rätt på någon annan, det fixar du lätt med dina bröllops-hormoner!

Jag bokade nageltid häromdagen, de har öppnat nytt Spa i Vällingby C så jag tog dagen före bröllopet! Manikyr och pedikyr så blir jag omskött och vacker dagen innan och slipper stressa sista dagen.

• Skogstigern

beach: Om du har det lugnt idag så kan du kolla på Vällingby Spa's hemsida här.
    www.facebodystockholm.se/

Ang vigselprogram så är vi klara med vårt, men vi har inte heller haft möte med prästen än. Kom på att jag skulle ringa idag men vi har varit med dottern till Barnsjukhuset så morgonen har varit lite splittrad.

Vi har i alla fall ett dubbelvikt kort i A6-storlek och kommer att klistra i ett tunnare papper med själva programmet på. Själva korten börjar jag just bli klar med, jätteskönt! Det är bara innehållet som ska stämmas av med prästen, men vi har ganska vanliga psalmer så det borde inte vara något problem. Hoppas vi..

• Skogstigern

Vickanvicky: Välkommen hit! Vi gifter oss den 5:e maj liksom Bens wife.

• Skogstigern

Johans2B: Vi kapade psalmerna, har bara med vers 1 och 2. Dels för att spara plats i programmet, dels för att "vårt" folk brukar tycka att det är lagom att sjunga två verser.

Beach: Kul att du gillade länken! Det ska bli kul att komma dit, skönt att få ett spa på nära håll. Men var bor du om du gärna åker till V-by? Jag finns i Hässelby Norra.

Dottern mår bra, jag ska upp och tvätta håret på henne nu. Hon har gjort en sömn-EEG så vi tog upp henne 03.30 i morse för att hon skulle vara trött nog. Hon fick en massa elektroder i hårbotten som klistrades fast med seg smörja, det kommer inte att bli lätt att få bort....

Hon hade några attacker i höstas när hon började skolan, hon stod och somnade på skolgården några gånger. Man håller på att utreda om det är en konstig form av epilepsi, men det kan också ha varit så att hennes hjärna helt enkelt stängde av alla nya intryck. Hon började 6-års så det var mycket att behandla. I alla fall så har hon inte haft några attacker sedan i höstas, det är jätteskönt!

• Skogstigern

Johans2B: Trist att ni inte "fick" ha kortare psalmer! Det är lite synd tycker jag att det är så olika från präst till präst, det vore enklare om de hade en policy.

Förstår att det inte var någon lätt sak att göra EEG-undersökning på en 3-veckors! Jösses!! Hur mår han idag?

Svar på tråden Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)