Inlägg från: Skogstigern |Visa alla inlägg
  • Skogstigern

Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)

Hej alla tjejer!

Oj vad ni skriver, jättekul!

Jag har gjort mitt halsband till bröllopet idag, blev jättenöjd faktiskt! Ska lägga ut kort imorgon så får ni som vill titta.

Ang frieriet så "krockade" jag och min sambo.
    Jag hade förberett ett frieri med ett brev som jag skrivit, och det skulle läggas på hans kudde första gången vi sov i vårt nya hus. När han hade läst det tänkte jag fria till honom.
    Men han hann före med en timme! Vi hade nattat barnen och skålade i champagne för att fira vårt nya fina hus, då friade han till mig!
    Det visade sig att vi båda tyckt att det var ett bra tillfälle...

• Skogstigern

Mrs K: Du har så rätt!

Det är inte första gången vi krockar, vi smsar ofta samtidigt även om det gått timmar utan kontakt, skickar mail till varann samtidigt osv. Man blir lite varm i hjärtat när man skriver och frågar hur dagen är på jobbet och har ett likadant mail som väntar när man klickat på sänd-knappen!

• Skogstigern

Skönhetsvård lät som en bra idé tjejer, det har jag inte tänkt på!

För tillfället tar vi det lugnt med bröllopet, jag har istället sökt jobb idag. Tror att det gick riktigt bra, jag hoppas det!

• Skogstigern

Bens wife: Vilka läckra underkläder det var på sajten! Jag ska börja leta snart, nu börjar jag få koll på hur klänningen ska sitta.

Vad har du sökt för jobb? Min intervju gick riktigt bra så vi ska höras i början på nästa vecka igen. Kul att någon vill satsa på en även om man är sjukskriven.

• Skogstigern

Bens wife: Det låter intressant, kommer du att byta mottagning också?

Jag har sökt jobb som testledare, det är ett ganska nytt yrke där man testar datasystem. Jag tycker att det är jättekul, meningen är att hitta så många fel som möjligt!

Lite vanskligt kanske eftersom min sambo är systemutvecklare, jag försöker rasa det han bygger upp.

• Skogstigern

Denna vecka har vi också börjat få fart på allt, jag har bokat tid för provsminkning, vi ska på avsmakning i helgen, alla gäster har svarat på sina inbjudningar osv.

Så nu pysslar vi med allt möjligt och börjar bli nöjda med det mesta. Det känns jätteskönt, ingen stress här inte! Tänk att man kan lära sig något av att gå i väggen!

• Skogstigern

Vi har förresten också börjat titta på bröllopsresa, vi som inte hade tänkt att åka på någon... Men vi har fastnat för ett hotell som en annan brud här på BT har bokat, det är svindyrt och superlyxigt!

Så varför inte, vi tänker ta in offert på vad den resan kostar också!

• Skogstigern

Slottet, det låter jobbigt. Försök ta ledigt lite sen så att du inte bränner ut dig!

• Skogstigern

Bens wife: Usch vad jobbigt!

Finns det någon kontaktperson du kan vända dig till för att få svar? I så fall kanske lite mailbombning är på sin plats?

• Skogstigern

Positiv inspiration kommer här!

Jag knallar omkring här i mysbyxor och högklackat, min sambo tycker att jag är sååå vacker...

Svar på tråden Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)