Inlägg från: Johans2B |Visa alla inlägg
  • Johans2B

Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)

Slottet: Håller med om att det är svårt att beräkna dryck för maten och baren. Jag känner igen de beräkningar du skrev. Men hur uppskattar man om folk vill ha vin (rött eller vitt) eller öl? Vi har tänkt har skaldjur till förrätt och fisk till huvudrätt. Så jag tror det går mest öl och vitt vin. Samt lite rött. Men hur fördelar vi mellan öl och vin???

• Johans2B

pralm, förstår att det är jobbigt att vänta att folk skall svara. Vi hade lite likadant. Det var inte förrän islutet som det tog fart. Men endel fick vi påminna. Jag skickade SMS till våra kompisar och släkten fick mina föräldrar ringa till. (det var bara min släkt som var sega på att svara....)

• Johans2B

Gör gärna det. Hur många gäster blir ni? Vi kommer att vara 78 inkl 5 barn och 2 barnvakter. Så vi får väl räkna med att kanske 65 kommer att dricka. Vi kommer ha en del ammande mm.

Vi har tänkt ha fribar på kvällen.

• Johans2B

Hur är med möhippor/svensexor här? Ingen som har blivit kidnappad?

Jag tror att jag klarar mig nästa helg med. Min tärna är nämnligen på skidsemester. Och m2b vet jag inte får förrän till helgen innan valborg. (om de inte lurar mig...)

• Johans2B

Lycka till på fredag Vickanvicky. Går och funderar på om jag skulle plocka ut min och satsa på en tredje. Gärna en tjej här med isåfall. Vi har ju två grabbar sen tidigare. Men det blir nog en grabb till skulle jag tro... Hur många barn har ni sen tidigare?

Hur många blir ni totalt på er stora dag? Vi har oxå blivit ca 20 mindre än planerat. Men vi landar på 78 så det är inte lite ändå. Vi har valt att ha kvar samma lokal. Finns inte mycket att välja på...

• Johans2B

Lena+Mattias=sant
    Men tror du inte det blir förmycket om man räknar med 1 flaska per tre under varje rätt? Vi kommer ha tvårätter + kaffe och tårta.

Hur mycket öl skall man räkna per person? Kanske en under förrätten och sen två/tre på vissa?

Hjälp vad svårt det är....

• Johans2B

Vi har tänkt ha i ungefär det du skrev. Men även genomskinnligt nagellack samt nål och tråd i tex svart och vitt. Tamponger och bindor/trosskydd har jag även tänkt stoppa ivåra.

• Johans2B

Hur många öl tror ni vi skall räkna med per person till förrätt och huvudrätt? En till förrät, två till huvudrätten och en att smutta på under tiden? Vad tror ni om det???

• Johans2B

Ja visst är det svårt. Tror nästan det är värre när det står mellan öl och rödvin. Vi har ju öl och vittvin. Där är det nog 50/50. Killar öl och tjejer vitt vin.... Fördommar? Jag?

• Johans2B

Jag hade nog stoppat i nagellack ändå. Om det är många som får trasiga strumpor...eller om man har en liten maska så kanske man inte byter utan stoppar det bara.

Svar på tråden Majbrudar 2007, ny tråd (nr 4)