Inlägg från: Aussiegirl |Visa alla inlägg
  • Aussiegirl

September 2007 Nr 3

Jag har nu beställt min klänning från 1koo. Vi skall inte gifta oss förrän 29 september, men jag vill vara ute i god tid om det är något man vill ändra på klänningen. Annars har vi bokat kyrka, lokal, catering och nästan band... Jag har börjat lite på korten också - tycker ju att det är lite kul att pyssla

• Aussiegirl

1koo.com är en hemsida där man kan beställa klänningar till ett väldigt billigt pris jämfört med vad man kan få betala i Sverige. Jag har inte hört något dåligt om dem så jag chansade på att beställa en klänning där

Anledningen till att jag har börjat på korten redan är för att vi har några gäster som kommer från andra länder och dessa vill jag bjuda formellt så fort som möjligt. Resten av korten går inte ut förrän i maj tror jag!

• Aussiegirl

Det är sant. Jag har beställt en och betalar inklive frakt: 1200kr!
    Jag beställde ihop med min kusin som också skall gifta sig. Hon ville ha korsettsnörning istället för dragkedja i ryggen. Det kostade 35kr att ändra.

• Aussiegirl

Jag kan lägga upp bilder här så fort de kommer, men det blir nog inte förrän i maj... *väntar med spänning*

• Aussiegirl

janson77:

Frakten från 1koo ligger på ca $60- det är i alla fall vad jag skulle betalat, fast eftersom vi beställde två klänningar tillsammans så blev det 60+60 och så 30 i rabatt.

• Aussiegirl

Det vet jag inte ännu eftersom den inte ännu, jag tror att min kommer i slutet på april/början på maj.
    När det gäller storlekarna så tror jag nog att de stämmer. Jag beställde en måttbeställd klänning och då skickar man alla sina mått. Man får en mall som man går efter så man vet vad man skall mäta. Det går bra i både cm och inches.

• Aussiegirl

Leveransen ligger på ca 2 månader. Men jag tror att man kan få de snabbare också mot en liten avgift.

• Aussiegirl

Tossi:

Jättefin

Billa:

Jo jag har hört det också, men som du säger det blir jubilligt ändå Sedan kan man ju alltid hoppas på att den inte fastnar alls...

• Aussiegirl

Nu har vi postat de inbjudningar som skall utomlands så nu känns det verkligen "på riktigt"!

September mys: Jag funderar på att skaffa ett litet "gammaldags" paraply. Då känns det ju inte lika tråkigt om man måste använda det!

• Aussiegirl

Janson77:

Det var samma för oss. Vi skall gifta oss i slutet av september och när vi bokade kyrkan sa man att de inte hade satt schemat så långt ännu, så vet fortfarande inte vem vi får...

• Aussiegirl

Septembermys: Tyvärr har jag inte hittat något att köpa än Men för ett tag sedan var det ett paraply till salu här på torget och i gammaldags stil fast totalt regntätt och enkel. Älskade det! Men tyvärr var det redan sålt... suck

• Aussiegirl

Vi gifter oss 29 september och tänkte skicka ut i slutet av maj...

• Aussiegirl

Septembermys:

Så kul att stöta på någon som skall gifta sig samma dag som oss! Hur långt har ni kommit i övrig planering? Inget paraply än?

• Aussiegirl

Det blir nog lättare att kriva vad vi har gjort

kyrkan är bokad
    lokalen är bokad
    hotellet för bröllopsnatten är bokat
    klänningen är beställd
    fotograf är bokad
    m2b's kläder är klara
    tärnornas klänningar sys upp i Vietnam
    inbjudningskorten är uttänkta men inte gjorda

Sedan finns det ju hur många saker som helst som är "klara" på idéstadiet men som inte ar gjort ännu... du vet!

Var hos floristen idag och fick lite idéer. Jag hade ju tänkt vita rosor och orkidéer med inslag av brons, men nu kändes rosor lite tråkigt, så jag fick tips om fresia och prärieklocka istället. Vad tror du?

• Aussiegirl

Glömde ju säga att jag har bokat frisör/make up också... men jag vet inte om hon e lite dyr... 1900:-... då stänger hon salongen för alla andra, så det bara är jag och min tärna där. Hon bjuder på kaffe, bubbligt och räkmacka. Vad tror ni?

• Aussiegirl

Forsfors: Kul med en till som gifter sig den 29/9!!

Svar på tråden September 2007 Nr 3