• Svar på tråden September 2007 Nr 3
  • Tossi

Då lägger jag in listan också, så att den finns, om någon ny vill vara med :)

1:a ;
    Fluffbullarna, Slottsskogen, Göteborg
    polacad, en liten kyrka i Transylvanien
    brud 070901, farstena kyrka
    Caby, Trollhättans Kyrka, Trollhättan
    Draken81, Kaga kyrka, Linköping
    Ölandstok, Qvarnaslätt, Nybro
    september 07, Raus Kyrka, Helsingborg
    Louise14, Strängnäs Domkyrka, Strängnäs
    Karin.A, Bergs kyrka, Hallstahammar
    Blivande fru Eriksson
    TigerLinn, Vännäskyrka

8:de ;
    lkg, Västra Tunhems kyrka, Trollhättan
    lottentotten. Klädesholmens kyrka, Tjörn
    grekens, rastaborgsslott, ekerö
    Rikardsbrud, Råda kyrka, Göteborg
    annaomartin,Jäts nya kyrka, Växjö
    Mazarinen (utanför GBG)
    brud007, Tillberga kyrkan, Västerås.
    Brud 8/9-07, Salems kyrka, Stockholm

15:de ;
    Billa, Barkarökyrka, Västerås
    Tossi, Vinköls kyrka, Skara
    Lilltjejen80, Karlskoga Kyrka
    Zollan, St Mikaels kyrkan
    lillawi, Bromma kyrka, Stockholm

22:a ;
    den lilla bruden, Älvsjö
    Höstbrud -07, S:t Eriks kyrka Sollentuna
    munter, Vaxholms kyrka, Vaxholm
    Eriks tjej, Kulla kappel, Eksjö
    fru i september,vänge kyrka,vänge/uppsala

29:de
    september mys, kvarsebo kyrka, norrköping
    puzzis, hagshult kyrka, Skillingaryd
    Jämtlandstaus,rådhuset, Östersund
    CHP, sjövik
    Mrs Me, Seglora kyrka Skansen, Stockholm
    Aussiegirl, Lindome Kyrka, Mölndal

• annaomartin

Hur långt har alla kommit?
    Vi har kommit ganska långt i planeringen men har fortfarande inte bokat band till festen, någon som gör brudbuketten, hotell för bröllopsnatt och fram för allt... hjärnsläpp när det gäller inbjudningar!!! Vi vill göra dom själva men kommer inte på hur. Varit inne på embossing men det är ju så svårt att bestämma sig...
    Har ni andra inbjudningskorten klara redan?

• Tossi

Vi har inte gjort klart inbjudningskorten, men vet hur vi ska göra dem :D
    Vi har gjort det save the day kort, ska göra inbjudningarna ungefär likadana.

Hotell har vi fixat, men inte brudbuketten och inte vem som ska fixa tårtan. Det är en massa saker vi inte har gjort faktiskt.

Just nu håller vi på med bröllopsresan som vi ska boka. Vi ska åka till Sharm el Sheikh i Egypten. :D

Har pratat med kantorn om vilka sånger vi vill att kören framför, så det är iaf klart. Dock har vi inte bestämt utgångsmarsch än. Har ni andra bestämt sånger och in och utgångsmarsch?

• vårbrud2008

Tossi
    Vi har inte bestämt datum än så jag återkommer förhoppningsvis efter helgen med ett korrekt datum.
    Vi siktar i alla fall på i början av månaden.

Vi har inte bokat något eftersom det blev ändrade planer. Börjar känna mig lite stressad. Börjar förhoppningsvis efter helgen med allt som ska bokas.

• fru i september

Hej igen!

Vi har beställt inbjudningskort, men tyvärr tycker jag nog att vi hade lite för bråttom, missförstå mig inte de e VERKLIGEN super fina men idag nån månad senare skulle jag vilja lagt till lite på dem, och eftersom allt e data skrivet blir det inte så snyggt att handskriva.

Jag har nu varit i kontakt med min vän i USA som ska fixa en underbar caketopper från kim lawrence!!! Jag e så glad för det blir ett fint minne att spara tillsammans med ett bröllopsfoto.

• Höstbrud-07

Vi kommer inte skicka ut inbjudningarna förrän runt midsommar så vi kommer nog börja fundera på dem konkret först i april, maj tror jag.

Jag är helt fascinerad över hur mycket många redan är klara med, ni kommer ju inte behöva göra någonting under sommaren.

Ingångsmarsch vet jag inte, jag har läst här att många kör med Mendelsohns men jag har fått för mig att den är så amerikansk och inte den klassiska i Sverige. Hur tänker ni?

Utgångsmarsch blir det Jämtlandssången.

• September mys

har ingen aning om musik än, har några låtar som vi ska välja bland men det är super svårt!

ska göra inbjudningarna själv så jag har gjort den slutgiltiga versionen som vi båda är nöjda med (sambon är visserligen nöjd med alla versioner)

• Tossi

Höstbrud-07, vi ska ha mendelsohns som inmarsch och jag tycker inte att den är amerikansk.
    Utmarsch tycker jag dock är jätte svårt att bestämma.

Ska ni ha någon solist eller så och vad ska de sjunga?

• vårbrud2008

Nu har vi äntligen bestämt ett datum. Det blir den 1 september. Ska ringa och boka kyrka och festlokal i morgon. Hoppas på det bästa.

Svar på tråden September 2007 Nr 3