• Svar på tråden September 2007 Nr 3
  • elvira78

Jag har superpanik över klänning ska jag väl då villigt erkänna. Grejen är att jag behöver gå ner ca 10 kg (okej, är kanske lite väl optimistiskt, men 6-8 kankse jag kan klara till sep?) och hur gör man då med klänning. Jag kan ju inte prova ut den nu då eller? Om jag skulle prova klänning nu skulle jag bara bli ledsen över min äppelformade kropp. Finns det förresten klänningar i storlek 42 eller kommer de skratta åt mig om jag går in i en butik? Är 166 cm lång och väger 70 kg (!). Vilken modell tror ni passar min kropp bäst. (har rätt kraftiga överarmar)

• elvira78

vigselförrättare, det är om man gifter sig borgligt va?

• elvira78

TOSSI, du som bor i Skövde. Vilken frisör skulle du rekommendera? Jag bor i Malmö men ska som sagt gifta mig i varnhems kyrka.

• FruÖlandstok

elvira78
    hihi.. låter som vi har samma dilemma.. nästan exakt (skiljde tre centimeter på längden men annars så).. å allt sitter på magen.. klart det finns klänningar i storlek 42.. och självklart skrattar dom inte..

jag har också planer på att gå ner i vikt.. så frågan är hur man gör med klänning.. men jag ska nog skaffa en som passar mig nu och sedan ta in den hos en sömmerska om jag lyckas gå ner..

och ja, vigselförrättare är borgligt.. vi ska gifta oss utanför festlokalen.. :)

• elvira78

Ölandstok, blev lite orolig där ett tag att man skulle boka vigselförrättare till kyrkan. I så fall skulle jag ligga dåligt på det... ;)

• elvira78

Ska ni hyra eller köpa klänning?

Måste man ha fotograf eller tror ni man kan lita på att gästerna kan ta fina kort åt oss?

• elvira78

Kanske smartast att kolla ut klänning nu. Känner jag mig själv så blir det nog inte så mycket viktnedgång... :(

• FruÖlandstok

hm, jag ska ha en kortare klänning å de jag har sett har inte varit så jättedyra så då lutar det åt att köpa.. men över 3000kr ger jag inte så då hade det blivit hyra :)

vi har tre amatörfotografer som fotar oss så vi litar på dom (vänner & släkt) beror kanske på hurdana kort du vill ha.. :) vi försöker dock hålla budgeten nere så..

• Aussiegirl

Jag har nu beställt min klänning från 1koo. Vi skall inte gifta oss förrän 29 september, men jag vill vara ute i god tid om det är något man vill ändra på klänningen. Annars har vi bokat kyrka, lokal, catering och nästan band... Jag har börjat lite på korten också - tycker ju att det är lite kul att pyssla

• elvira78

Har förstått av övriga trådar att det är tidigt att skicka ut inbjudningskort så där 4 månader innan. Har sett att några skriver om "save-the-date"-kort. Vad exakt är det. Hur skriver man dem? Jag vill ju garantera att så många som möjligt kan komma. tips mottages tacksamt!

Svar på tråden September 2007 Nr 3