• Svar på tråden September 2007 Nr 3
  • Eriks tjej

Vi har helt klart nu med kyrka, festlokal (de fixar mat och tårta oxå, och vi sover där på bröllopsnatten), fotgraf, tärnor, marskalk och toastmastrar. Men jag tycker det är kul att "suga lite längre på karamellen" så jag vill helst vänta ett tag med klänning och sånt. Hoppas oxå kunna gå ner en del i vikt. Våran festlokal vill att vi ska ha OSA innan midsommar, mest för att de ska kunna boka hotellrummen tror jag, men det känns supertidigt! Får nog försöka förhandla lite med dom... Funderar just nu mest på musik till vigseln, vad tror ni om at ha Andreas Jonssons "A little bit of love"? Antingen som solosång eller utgångsmarch. Den är ju så glad och härlig!

• MochM

Eriks tjej
    Ett tips bara. Ibland tar det 4 månader att få en klänning uppsydd om det inte hade rätt storlek i affären och då är inte semestertiderna inräknade... Så vänta inte för länge då det kan bli problem att hinna få den i tid. Dessutom kanske det skall göras ändringar efter det.

• Eriks tjej

MochM
    Jo, det är ju sant. Får väl börja kolla runt snart. Det verkar ju väldigt billigt att beställa från 1koo och deras klänningar är verkligen jättefina, men är det inte lite läskigt att inte kunna prova klänningen först?

• janson77

På 1koo....kan det stämma att dom är så billiga? Vad får man lägga till i frakt, hur säkert är det att beställa från USA, stämmer storlekar mm?

• Aussiegirl

janson77:

Frakten från 1koo ligger på ca $60- det är i alla fall vad jag skulle betalat, fast eftersom vi beställde två klänningar tillsammans så blev det 60+60 och så 30 i rabatt.

• janson77

Hur säkert är det, stämmer storlekar, kommer den fram som den ska, leveranstid?

• Aussiegirl

Det vet jag inte ännu eftersom den inte ännu, jag tror att min kommer i slutet på april/början på maj.
    När det gäller storlekarna så tror jag nog att de stämmer. Jag beställde en måttbeställd klänning och då skickar man alla sina mått. Man får en mall som man går efter så man vet vad man skall mäta. Det går bra i både cm och inches.

• janson77

Låter ju väldigt bra, och billigt som tusan

Jag vill inte köpa min i sverige för det blir alldeles för dyrt, vill gärna hyra men det verkar det inte vara några som är pigga på.....

Hur lång är leveranstiden?

• Aussiegirl

Leveransen ligger på ca 2 månader. Men jag tror att man kan få de snabbare också mot en liten avgift.

Svar på tråden September 2007 Nr 3