Inlägg från: Eriks tjej |Visa alla inlägg
  • Eriks tjej

September 2007 Nr 3

Fjällina
    Jättefin klänning och vackra ringar! Roligt med en ring som har en så speciell bakgrund. Kan bara svara för mej själv, men jag tycker det är jättekul att läsa om hur ni andra planerar och funderar.
    Har själv beställt min klänning idag, efter att m2b sett den och instämt i att ingen kan bli bättre än den. Han sa t.o.m. att den var perfekt! En Nixa 7100 blev det, i ivory och rumpink (en slags ljus beige), har lite svårt för det som är helt vitt... Försökte med att m2b skulle ha en plastrong i rumpink, men han tyckte det blev för ljust och det har han nog rätt i. Men visst skulle det vara kul om vi matchade på nåt sätt... han ska väl i.o.f.s. ha en blomma ur min bukett i rockfickan, alltid något!
    På torsdag har vi möte både med värdshuset om maten och med bageriet om tårtan. Härligt att det händer grejer!
    Har inhandlat grejer till inbjudningskorten oxå, känns spännande att börja med dom.
    Hoppsan , det här blev visst oxå rätt långt, sorry!

• Eriks tjej

TigerLinn
    Va duktigt att göra alla inbjudningarna på en natt! *imponerad* Hur ser dom ut?

• Eriks tjej

Vi kommr skicka inbjudningarna nu i slutet på april och så här skriver vi:

Välkomna på bröllop!
    Det är med glädje som vi bjuder in er
    Pär, Kristina och Erika
    att närvara då vi gifter oss i Kulla kapell,
    lördagen den 22 september 2007 kl. 15:00.
    Därefter inbjuds ni till
    bröllopsfest på Ullinge värdshus.
    Vänligen svara senast 10 juni.
    Erik och Evelina

Vi skickar också med ett blad med information om vem man svarar till, kontaktinfo till toastmaster, övernattningsförslag, vägbeskrivning, klädsel, önskelista och bar.

Har skurit ut och embossat 55 inbjudningskort, nu ska vi bara fästa in inlagorna oxå, sätter fast dom med klämnitar.

• Eriks tjej

Vi håller på med inbjudningarna får fullt. Hade inte riktigt räknat med att det skulle vara så pilligt att skära rakt och likadant! Vi har OSA 10 juni (gifter oss 22/9) helt enkelt för att restaurangen vill det. Vi har fått förslag på meny från dom oxå. Hoppas ni kan hjälpa till med lite synpunkter:

Förrätt:
    ¤ Trattkantarellsterrinne med gravad hjortryggscarpaccio och cumberlandsås.
    ¤ Murkelpatè och rådjursskinka med rödlökskonfit, skogssvamp-aprikossallad.
    ¤ Melon och Serranoskinka på krispig salladsäng omgiven av marinerad ostronskivling.

Huvudrätt:
    ¤¤ Hjortrygg med pumpernickelskorpa, skogssvampsragu och glaserade höstgrönsaker.
    ¤¤ Vildand i savoykålskappa med blodapelsinsås och kastanjepurè
    ¤¤ Renkalvmedaljonger med säsongens primörer, enbärsgräddsås och lingonsirap.

Dessert:
    ¤¤¤ Blåbärsparfait i hjärtform på marinerade björnbär med rippel av hallonsås och exotiska fruktgarnityr.
    ¤¤¤ Flädermousse omgiven av apelsinfileèr och hjortronkompott.
    ¤¤¤ Amarettomousse med blåbärsorbet i mandelkorg.

Vi ska alltså välja en av varje, och en del av det begriper vi inte ens vad det är!

• Eriks tjej

Vi har inte helt bestämt bordsdekorationer, men funderar på lingon- eller blåbärsris och kanske ormbunke. Ska ha den traditionella E-möbleringen, och restaurangen har vita dukar och kandelabrar, så dekorationerna ska vara långsmala och ligga i mitten på borden.Vore fint med lite silver i oxå, och kanske röda gerbera (vill ha det i buketten).

• Eriks tjej

lillawi
    Lycka till! *håller tummarna för dej*
    Jag bor i Stockholm, men gifter mej "hemma" i Småland.

• Eriks tjej

TigerLinn
    Underbar tiara!

matildas
    Våra inbjudningar är i stort sett klara. Skickar dom imorgon. Kul men lite nervöst! Är en hel del inbjudna som inte vet att vi ska gifta oss. Hoppas dom blir glada!

• Eriks tjej

Ölandstok

Jättefin! Verkar roligt att få dom som present. Visst är det spännande att vänta på reaktioner från dom som fått inbjudningarna!

• Eriks tjej

Jag har beställt min kläning. Provade inte många, kändes inte som jag behövde det efter att ha hittat min! Har sett en hel del klänningar efteråt i tidningar, men ingen är lika fin (i mina ögon alltså). Nu längtar jag bara efter att få hämta den.

• Eriks tjej

Vi ska försöka hitta ett gäng som spelar under valsen, men sen blir det gamla hederliga stereon med egenhändigt brända CD-skivor.

Våra anmälningar har börjat droppa in och jag har nog aldrig tidigare hört så många glada tillrop och lyckohälsningar. Kul!

• Eriks tjej

Vilket fint paraply!

Har också funderat på det där med solbrännan, får väl försöka variera klädseln så det inte blir så markerade kanter.

Jag har en vit, stickad sjal som jag köpt på Malta. Den är ganska glest stickad och lite "lurvig". Ska nog ha den tror jag. Kan ju fr.f.a. vara skönt att ha något fram på kvällskvisten.

Är jag hemskt snål om jag har ett par gamla skor? Dom är ljust beige och inte använda så många gånger. Skorna syns ju ändå knappt under klänningen...

• Eriks tjej

Idag var vi och tittade på ring. Tror jag vet hurdan den ska va, men inte blir det billigt inte. Men det kan man väl kosta på sig? Försökte hitta en kaffeservis att önska oss i present oxå, men det var svårare. Insåg att m2b är ännu kräsnare än jag är!

15septbrud
    Åh vad kul att få hem klänningen! Längtar själv tills dess! Bild?

• Eriks tjej

September mys
    Vi skrev att de kunde svara både till oss och våra föräldrar. Så får alla välja själva!

• Eriks tjej

Nu är önskelistan klar! Alltid lika skönt att kunna bocka av något i planeringen! De flesta från min sida har anmält sig oxå, men från m2b´s släkt är det mystiskt tyst. Hoppas alla inbjudningarna kom fram...

MrsMe
    Jag hade först ganska allvarliga planer på att gå ner ordentligt, men jag har faktiskt gett upp det. Jag är mullig, det är helt enkelt jag! Och jag vill inte titta på mitt bröllopsfoto hela livet och alltid vara tjockare än jag är på det. Men jag tänker ändå cykla till jobbet hela sommaren, och försöka gå på friskis nån gång ibland. Men sluta äta glass och annat gott, det kommer jag nog aldrig göra! Vi kanske kan peppa varandra? Man är ju alltid som mest motiverad de första dagarna, sen dalar det.

Svar på tråden September 2007 Nr 3