Inlägg från: Billa |Visa alla inlägg
  • Billa

September 2007 Nr 3

Nu ska vi se om jag får med allt, det vi har gjort är:

Kyrka och präst
    Festlokal och catering bokad
    Klänning köpt
    Frisör bokad
    Fotograf bokad
    Gästlista är preliminärt färdig
    Band från våran orkester är bokad
    smink fixar syrran
    transport till kyrkan är fixat
    inbjudningskorten är typ klara
    STD kort är skickat
    Brunsh dagen efter är planerat
    smycken förutom vigselring är klart
    tärna är utsedd
    naglar ska syrran fixa

tror det va allt, men jag är osäker!
    Nästa projekt är att undersöka vigselring! Ska designa en egen! Har bestämt vem som ska göra den men inte kontaktat dom än!

• Billa

vårbrud2008, va fin! Så enkel å elegant! Blir ju toppen!!
    Ska du ha slöja till eller tiara eller krona?!

• Billa

TigerLinn, det va en lång natt! Kom du upp vid 8 ?! Jag förstår dig om du inte gjorde det!

• Billa

DanSa, hej! Klart du får vara med! Skriv in dig på listan! Vi börjar bli en hel drös nu!!

Vi kommer nog skicka inbjudningarna i slutet på juni. Exakt hur vi ska utforma texten har vi inte bestämt än.

Vi har dock kommit fram till att vi behöver ta en helkväll å sätta oss ner å prata igenom bröllopet. Hur allt ska vara å vem som ska göra vad å så.

• Billa

Woho!! Nu är det 40 brudar i September! Ojojoj!!! Tufft!! Trodde inte det va så vanligt med bröllop i september!!

Såg på nyhetsmorgon igår, å då hade dom reportage från de lokala statonerna, å på våran (mälardalen) så hade dom om bröllopsbuketter! Dom visade en såååå vacker!! Tror det är sån jag ska ha! Det va tre solrosor, ett stort blad (såg ut som näckrosblad typ) Å några stora grässtrån. Sååååå fin!! Jag ÄLSKAR solrosor!

• Billa

Blivande fru Eriksson, jag har försökt hitta det, men tv4 har bara nyhetssändningarna på web-tv. Taskigt. Den va väldigt enkel å vacker! Det kanske bara är att prata med en florist så fixar dom en underbar bukett med solrosor i!

• Billa

fluff83, markera listan, klicka med höger musknapp klicka på copy. Klicka på inläggsrutan, högerklicka, klicka på paste å tadaaa!!!Sen kan du skriva in dig där du hör hemma!!

Har ingen aning om vilken kyrka dom gifte sig i....kan det vara i sthlms trakten? Skärgården kanske? Lidingö?

• Billa

fluff83, vart ligger verum?! Har nog aldrig hört talas om den byn!

• Billa

Eriks tjej, tja...av de där allternativen så skulle jag nog köra:

Förrätt:Blåbärsparfait i hjärtform på marinerade björnbär med rippel av hallonsås och exotiska fruktgarnityr.

Huvudrätt: Amarettomousse med blåbärsorbet i mandelkorg.

Efterrätt: Flädermousse omgiven av apelsinfileèr och hjortronkompott.

Hehehehe....fast det kan ju bero på att jag är vegetarian!!
    Dessutom låter alla efterrätter underbara!!

Svar på tråden September 2007 Nr 3