Inlägg från: Tossi |Visa alla inlägg
  • Tossi

September 2007 Nr 3

Eriks tjej, ni kan inte få provsmaka rätterna innan. Jag menar de låter ganska lika. Typ svamp och vilt i alla.
    Men jag skulle personligen valt;
    Förrätt:
    Trattkantarellsterrinne med gravad hjortryggscarpaccio och cumberlandsås.
    Huvudrätt: Renkalvmedaljonger med säsongens primörer, enbärsgräddsås och lingonsirap.
    Dessert: Blåbärsparfait i hjärtform på marinerade björnbär med rippel av hallonsås och exotiska fruktgarnityr.

Men det är ju bara jag :)

• Tossi

DanSa, jag skulle valt det ställe jag kännt mig lugnast på. Dvs inte stressad för att hinna med.
    Om det är hos en frisör du kanske varit hos förut eller om det är närmare kyrkan, det får du avgöra själv.

• Tossi

DanSa men då skulle jag välja den som ligger närmare faktiskt. Om det är vad du känner mest oro för :)

Louise14 Grattis!

Ang borddekorationer så har vi faktiskt tänkt ut det :)
    Vi ska ha bordsgrupper (Inget honnörbord med trad.bordsplacering).
    Vita dukar, vita servetter.
    I mitten av varje bord ska vi ha 1 glascylinder med mossa och sten i botten och 1 ljus (kommer fylla på med vatten för att det inte ska börja brinna i mossan) och en liten cylinder med en lila blomma (vet ej vilken än), runt dessa kommer vi ha en cirkel med mossa och lila höstastrer. Som "namnskyltshållare" kommer vi ha mossbollar med silvertråd med silverpälor på och en vit lapp med namnet på.
    Funderar över om man ska ha något band eller liknande runt servetten.

Vad har ni för färgtema?

• Tossi

Vi tänkte bara ta grönmoss i skogen och sen forma dem till bollar och ha silvertråd med silverpärlor runt för att hålla ihop dem. Men jag hörde från någon annan att de har mossbollar på blomsterlandet för ett tag sen.

• Tossi

Louis14, tyvärr har jag inte det, men kan nog ta en bild på den. Fast det är en vanlig liten glas cylinder (rund, smal vas).

• Tossi

September mys, skogen är ett väldigt bra alternativ, helt gratis :D

• Tossi

Här håller vi på och diskuterar hur vi ska lägga upp festen med aktiviteter osv för gästerna.
    Hur har ni andra tänkt att göra, ni kanske inte har kommit så långt än?

• Tossi

TigerLinn, jag tror att hon menar bilder på tiaran.

• Tossi

September mys vad blev det för tårta?

• Tossi

TigerLinn tiaran är helt underbart fin!

Svar på tråden September 2007 Nr 3