betala för sex
Naturligtvis betalar min fästman hälften. Det har aldrig ens varit en diskussion för oss; vi är två om sex och två om att skydda oss.
Vi har delad dvs separat ekonomi, men vi betalar gemensamma nöjen tillsammans!
Naturligtvis betalar min fästman hälften. Det har aldrig ens varit en diskussion för oss; vi är två om sex och två om att skydda oss.
Vi har delad dvs separat ekonomi, men vi betalar gemensamma nöjen tillsammans!
Gud vilken trist kommentar från dig "carebear"...
I dagens samhäller är vi många kvinnor som VILL kämpa för att det ska bli mer jämställt mellan kvinnor och män. Din kommentar kring att "mannen bjuder på middagar, blommor osv osv bla bla bla" är så totalt irrelevant!
Att DELA på ansvaret för preventivmedel -inklusive kostnaden- är det enda naturliga för oss. Några stenåldersargument som "mannen som ändå tjänar mer pengar" är icke applicerbara i min verklighet.
Att ha en separat ekonomi har aldrig hindrat mig eller min fästman från att ta lika mycket ansvar när det kommer till p-medel.
Vakna upp och välkommen till nutiden!
Återigen; det är RINCIPEN, inte pengarna. Naturligtvis har jag -som tjänar mest dessutom- råd med preventivmedel. Men jag lever tillsammans med någon och vi delar på gemensamma utgifter. Preventivmedel är en sådan utgift. Att han kan känna att han tagit sin del av ansvaret för att hindra en graviditet är hans rättighet - enligt mig.