• Safira

betala för sex

Hm, ja ibland känns det ju som att man faktiskt gör det...
    Jag och min kille bor inte ihop så vi har ju ingen gemensam ekonomi, men borde man inte egentligen dela lite på kostnaderna för preventivmedel? Jag har lagt ut för och fixat kondomer, dagen-efter-piller och minipiller i flera omgångar. Nu har jag fått recept på en ny sorts minipiller. Har ingen lust att betala själv för det också, plus att jag får ta allt besvär med att fixa gynekologtider och stå ut med biverkningar osv. Hur gör ni andra med betlaning för p-piller?

• Svar på tråden betala för sex
  • Kakan -07

I början av förhållandet, innan vi började med gemensam ekonomi, så föreslog min sambo att han skulle vara med och betala mina piller (och en del mediciner jag var tvungen att ta för att saker o ting skulle funka). För honom var det självklart, eftersom det var "för oss", även fast det var jag som knaprade pillrena.
    Jag tycker absolut att p-piller (eller vilken metod man nu använder) är en kostnad man bör dela på!

• vixen not a tramp

Det är ju ingen stor kostnad direkt, jag har inga problem att betala sånt själv.

Jag har aldrig riktigt förstått det här med millimeter-rättvisa heller. Han betalar väl säkert vissa grejer som du aldrig behöver tänka på?

Men känner du att dettta är ett problem får du väl ta upp saken till diskussion, kommunikation är A och O.

• Safira

Ja, man vill ju inte verka snål, och det är ju egentligen inte pengarna det handlar om utan mer att jag skulle vilja att han tänkte tanken någon gång att han skulle kunna erbjuda sig. Skulle han erbjuda själv skulle jag säkert säga att det inte behövs, men det jag blir sur på är att han inte ens tänker på det.

• vixen not a tramp

Han kan inte läsa dina tankar

Som sagt, kommunicera mera!

• viktualia

Vi har alltid betalat hälften var av kostnaden för p-pillren, det är en symbolfråga för både maken och mig.

• jocelyn

Naturligtvis betalar min fästman hälften. Det har aldrig ens varit en diskussion för oss; vi är två om sex och två om att skydda oss.

Vi har delad dvs separat ekonomi, men vi betalar gemensamma nöjen tillsammans!

• vixen not a tramp

som ni förstår skulle det svaret postats i en HELT annan tråd....snacka om freudian slip!

• Rat

Min betalade mina mini piller för ett helt år och gick och hämtade ut dom också, för jag mådde inte bra. Måste tillägga att han inte alltid varit så generös....men den här gången fick han betala. Vi har varit ihop i många år och skulle jag räkna ihop alla konstnader skulle det bli mycket pengar jag "lagt ut" för sex, så jag försår vad du menar Safira. Din kille kan väl betala nästa gång om du stör dig på det

• Fru Cinderella

Men man måste ju inte dela precis ALLT lika.. varesig man har gemensam ekonomi eller inte så jämnar det ju ut sig.. jag betalar för det här så betalar du för det här!!!

Killen köper oftast kondomer och kvinnan p-piller.. varför irritera sig på sådana småsaker?! Låter som det är något annat som är fel..

Svar på tråden betala för sex