• Safira

betala för sex

Hm, ja ibland känns det ju som att man faktiskt gör det...
    Jag och min kille bor inte ihop så vi har ju ingen gemensam ekonomi, men borde man inte egentligen dela lite på kostnaderna för preventivmedel? Jag har lagt ut för och fixat kondomer, dagen-efter-piller och minipiller i flera omgångar. Nu har jag fått recept på en ny sorts minipiller. Har ingen lust att betala själv för det också, plus att jag får ta allt besvär med att fixa gynekologtider och stå ut med biverkningar osv. Hur gör ni andra med betlaning för p-piller?

• Svar på tråden betala för sex
  • kär fortfarande!

Vi använde kondom ganska länge innan jag började äta p-piller, och då var det nästan alltid min pojkvän som betalade dem. Så nu tycker inte jag att det är nåt problem att betala p-pillrena. Iofs har min underbara pojkvän redan erbjudit sig att betala nästa gång jag ska hämta ut... så det ska nog inte bli nåt problem med detta! Jag håller med ovan att kommunicera mera!! prata med din pojkvän han är ingen tankeläsare, och han har säkert större förståelse för dig än vad du tror! KRAM

• Rat

Tror man kan störa sig på såna här saker om man upplever att ens kille har lite svårt att ge överhuvudtaget. Då menar jag på ett känslomässigt plan också. Själv har jag haft olika sorters förhållanden vad det gäller ge och ta, både känslomässigt och ekonomiskt. Att sträva efter millimeterretvisa handlar nog alltid om något annat tror jag, men det var nog inte det du menade heller va.........
    Lycka till Safira!

• denblåbubblan

Första året hade vi p-piller som preventivmetod. Jag tog p-piller innan jag träffade min pojkvän pga. mina akneproblem. Alltså inte som preventivmedel.
    När vi träffades funkade det ju som preventivmedel också och då hade jag redan p-piller för flera månader framåt som jag betalat. När jag sedan några månader efteråt bytte p-pillersort så betalade jag också p-pillrena. Tyckte inte att det var några problem med det.

Dock så kom vi gemensamt fram till att börja med kondom istället då jag inte ville stoppa i mig p-piller mera. Sedan dess så har han för det mesta betalat och jag nån enstaka gång.
    Tycker att det funkat bra! Har aldrig tänkt på det som att nån av oss skulle betala för sexet.

• anne på grönkulla

Vi har ofta delat på det (men knappast på millimetern) eller tagit det från våra gemensamma konton. Att det är ett gemensamt ansvar och nåt man måste prata om hur man vill hantera (vilka p-medel som funkar och hur man ska lösa det, inkl betalningen) tycker jag är självklart.

• Safira

Jag menar absolut inte att man ska dela på milimetern... men som det är nu har han lagt ut 0 kr och jag kanske 1000. Eftersom han tjänar tre gånger mer än mig kan man tycka att han kunde vilja bidra med något. Men, visst, jag skulle nog inte ens tänka på det här om det kändes som att vi gav och tog lika mycket annars. Känns som att jag alltid blir en "curlingflickvän" som fixar och donar och ser till att allt blir bra och mysigt jämt. Man borde nog ställa mer krav och inte anpassa sig jämt, men jag har svårt för det...

• anne på grönkulla

Då kanske det är er dialog i allmänhet om hur ni vill ha er relation som du borde pusha för att ni ska jobba på. Du kan ju ändå använda detta som exempel!

• vixen not a tramp

Ingen tjänar i längden på att du är en curlingflickvän!

Det kan sluta med att du nästan förakter honom, och då blir det ju inge bra....och då vill man ju absolut inte ha sex och så är ni inne i en negativ spiral. Det är väldigt lätt att man hamnar i "curlingbanan" men försök ta dig ur det!!!!

• Safira

Känner liksom inte att han anstränger sig för min skull, eller "bjuder till" eller hur man nu ska uttrycka det. Något tips på hur man kan komma ur det, förutom att prata?

• Safira

Känner egentligen att jag inte borde ta upp det här nu, eftersom han har hysteriskt mkt på jobbet just nu och 1½ vecka framåt ungerfär.

• Safira

Hm, mitt förra jobb kanske var ett typiskt curlininlägg...hehe

Svar på tråden betala för sex