Inlägg från: anne på grönkulla |Visa alla inlägg
  • anne på grönkulla

betala för sex

Vi har ofta delat på det (men knappast på millimetern) eller tagit det från våra gemensamma konton. Att det är ett gemensamt ansvar och nåt man måste prata om hur man vill hantera (vilka p-medel som funkar och hur man ska lösa det, inkl betalningen) tycker jag är självklart.

• anne på grönkulla

Då kanske det är er dialog i allmänhet om hur ni vill ha er relation som du borde pusha för att ni ska jobba på. Du kan ju ändå använda detta som exempel!

• anne på grönkulla

Visst kan man välja sin tidpunkter för att ta upp nya eller svåra diskussioner om förhållandet. Men ska man ha ett förhållande så ska det ju vara bra för båda - ni ska bli mer tillsammans än för er själva.

• anne på grönkulla

Tack, jag har nog hela serien! Men såg dem i bokreakatalogen - sörjde lite att jag inte kände nåt lämpligt barn att ge dem till...

Safira - du måste nog våga formulera vad som är bra för dig - vad du vill göra och hur du vill leva, både för dig själv och för honom. Det gäller både i stort och i smått - kanske kan detta vara ett bra miniexempel att prova med?

• anne på grönkulla

Jag ser inte middagar och uppvaktning som en kostnad för den ene i syfte att få s*x och tror inte min man heller gör det - det är gemensamma nöjen och vi delar på dem, både på kostnaden och på nöjet att göra dem. På samma sätt delar vi ansvaret för preventivmedel, så länge vi inte är intresserade av att försöka få barn tillsammans.

• anne på grönkulla

Så ser iallafall inte vårt liv ut ekonomiskt. Men vi räknar inte heller på öret, som jag skrev längre upp. Däremot tar vi gemensamt ansvar.

• anne på grönkulla

Bra! Skönt att få ur sig det och att öpnna en dialog om gemensamma saker - eftersom det egentligen är det jag uppfattar att du saknar (mer än pengarna ).

Svar på tråden betala för sex