• Safira

betala för sex

Hm, ja ibland känns det ju som att man faktiskt gör det...
    Jag och min kille bor inte ihop så vi har ju ingen gemensam ekonomi, men borde man inte egentligen dela lite på kostnaderna för preventivmedel? Jag har lagt ut för och fixat kondomer, dagen-efter-piller och minipiller i flera omgångar. Nu har jag fått recept på en ny sorts minipiller. Har ingen lust att betala själv för det också, plus att jag får ta allt besvär med att fixa gynekologtider och stå ut med biverkningar osv. Hur gör ni andra med betlaning för p-piller?

• Svar på tråden betala för sex
  • Safira

Ja, man vill ju inte verka snål, och det är ju egentligen inte pengarna det handlar om utan mer att jag skulle vilja att han tänkte tanken någon gång att han skulle kunna erbjuda sig. Skulle han erbjuda själv skulle jag säkert säga att det inte behövs, men det jag blir sur på är att han inte ens tänker på det.

• Safira

Jag menar absolut inte att man ska dela på milimetern... men som det är nu har han lagt ut 0 kr och jag kanske 1000. Eftersom han tjänar tre gånger mer än mig kan man tycka att han kunde vilja bidra med något. Men, visst, jag skulle nog inte ens tänka på det här om det kändes som att vi gav och tog lika mycket annars. Känns som att jag alltid blir en "curlingflickvän" som fixar och donar och ser till att allt blir bra och mysigt jämt. Man borde nog ställa mer krav och inte anpassa sig jämt, men jag har svårt för det...

• Safira

Känner liksom inte att han anstränger sig för min skull, eller "bjuder till" eller hur man nu ska uttrycka det. Något tips på hur man kan komma ur det, förutom att prata?

• Safira

Känner egentligen att jag inte borde ta upp det här nu, eftersom han har hysteriskt mkt på jobbet just nu och 1½ vecka framåt ungerfär.

• Safira

Hm, mitt förra jobb kanske var ett typiskt curlininlägg...hehe

• Safira

Hm, jag har tagit upp några saker nu, även om det kändes jobbigt.
    -att jag vill att vi ska hitta på mer saker och inte bara titta på tv/läsa när vi är tillsammans. Och prata mer.
    -att jag vill att han ska vara lite tacksam i alla fall för att jag står för preventivbiten, nämnde både att det kostar och att det ger en del jobbiga biverkningar och att jag faktiskt gör det för hans skull också. Han frågade till slut om han skulle vara med och betala, jag sa att det inte behövdes men att jag var glad att han frågade.

Svar på tråden betala för sex