• Safira

betala för sex

Hm, ja ibland känns det ju som att man faktiskt gör det...
    Jag och min kille bor inte ihop så vi har ju ingen gemensam ekonomi, men borde man inte egentligen dela lite på kostnaderna för preventivmedel? Jag har lagt ut för och fixat kondomer, dagen-efter-piller och minipiller i flera omgångar. Nu har jag fått recept på en ny sorts minipiller. Har ingen lust att betala själv för det också, plus att jag får ta allt besvär med att fixa gynekologtider och stå ut med biverkningar osv. Hur gör ni andra med betlaning för p-piller?

• Svar på tråden betala för sex
  • anne på grönkulla

Visst kan man välja sin tidpunkter för att ta upp nya eller svåra diskussioner om förhållandet. Men ska man ha ett förhållande så ska det ju vara bra för båda - ni ska bli mer tillsammans än för er själva.

• vixen not a tramp

Safira
    Ja, där satte du huvudet på spiken!

anne på grönkulla
    Klok som alltid!

Är väldigt för övrigt väldigt förtjust i karaktären och böckerna! Fast jag förstår ju att det inte är HON som skriver här, men ja, du förstår....

• vixen not a tramp

Det var så lite!
    Lite OT men nästan hela serien finns på bokrean nu, jag kompletterade min samling! Fast du bor kanske inte i SWE nu?

Sorry TS! Nu ska jag inte vara trådtjuv mer!

• anne på grönkulla

Tack, jag har nog hela serien! Men såg dem i bokreakatalogen - sörjde lite att jag inte kände nåt lämpligt barn att ge dem till...

Safira - du måste nog våga formulera vad som är bra för dig - vad du vill göra och hur du vill leva, både för dig själv och för honom. Det gäller både i stort och i smått - kanske kan detta vara ett bra miniexempel att prova med?

• SadPsychoBitch

Ja, jag tycker inte alls det är konstigt.

Fråga honom om ni kan dela på kostnaden?

Jag har köpt mina p-piller själv, men det är iof bara för jag bor hos honom och har ingen inkomst. Så tycker jag det inte är mer än rätt att jag betalar för mina p-piller själv.

I framtiden då vi båda har jobb ska vi dela på kostnaden.

Jag tycker iallafall 800 är dyrt för p-piller. Räknar man dock ut månadsvis är det väl okej. Men de svider rätt bra med 800. (jo jag vet man kan få för 3 månader i taget, men det blir dyrare i längden).

• Fea

Safira, om du är en curlingflickvän så handlar det nog om att i alla lägen börja göra det du vill - inte det du tror att han vill. Och också säga vad du vill. Lita på att det du vill räcker. Om du vill att han ska betala sina p-piller så räcker det, oavsett vad vi andra här på BT tycker. Vad är din vilja?

Att säga och göra som man vill behöver inte leda till massa konflikter, det vet du inte innan du har prövat. Börja bara säga saker som

"Kan du fixa middag idag" eller "Kan du hitta på något kul att göra till på lördag" eller "Kan du betala mina p-piller den här gången" eller "Jag tänkte se filmen, så jag diskar inte idag".

Jag tycker att man kan börja så enkelt, man måste inte förklara och motivera. Kanhända har han inte ens tänkt på det eftersom du vant honom vid att fixa allt. Om han säger nej och inte alls vill göra något, då är det läge att ta en rejälare diskussion. Men de flesta förändringar sker med små steg.

• Rat

Mycket klokt talat Fea. Instämmer

Svar på tråden betala för sex