Inlägg från: pickolina |Visa alla inlägg
  • pickolina

Deoderanter

Den enda deo som fungerar ordentligt för min del är BATS. Tyvärr torkar den inte så snabbt.. Därför varierar jag mellan roll-on och creme. Cremen är kanske lite bökigare att anv men kladdar ju heller inte lika mycket.. :)

Jag har provat såå många andra deos (bla crystal) och jag tycker inte att dom fungerar alls mot lukt.. Det är bara BATS som gör. För MIN del då så klart.. :)

• pickolina

martinibruden - Varför jag gillar BATS? -För att det är den enda deon som håller bort lukt tycker jag! I flera dagar på rad tom.. Fukt vet jag inte, jag svettas i princip ingenting under armarna.. Jag kan inte ens minnas att jag någonsin blivit våt under armarna, även om jag inte använder deo. Man är väl alltid lite varmare under armarna (?) men utöver det så blir jag aldrig våt/svettig under armarna. Jag har provat massvis med andra deos men dom är ju totalt värdelösa mot lukt, tyvärr.

• pickolina

martinibruden - Jo det blir faktiskt lukt även om man inte svettas så att man blir våt/blöt. Åtminstone så är det så för mig. Det är säkerligen olika dock.. Men jag upplever inga problem med svettning alls utan anv deo enbart för att hålla bort lukt, vilket BATS (parfymfria) hittills är den enda som klarat. Jag testade att anv "absolut torr" från apoteket förra sommaren.. Mest som ett expriment. Mycket för att alla säger att man inte luktar om man inte svettas (men jag uppenbarligen gör det) och med AT så luktar man inte, man svettas inte och man behöver då alltså inte anv deo alls. Jo tjena! :D Den höll inte borta lukten för fem öre och eftersom jag svettas så lite i vanliga fall märkte jag ingen skillnad alls, förutom vid träning så det var en "flopp"... *s*

• pickolina

Vill man slippa kladd/att den inte torkar/ger fläckar på kläder osv så kan man istället anv BATS creme.. :) Istället för roll-on alltså. Love BATS parfymfria!

Men smaken e som baken.. :D

• pickolina

Jag har precis införskaffat mig dermalogicas deo. Den luktar lite funky, typ tallbarr.. :) Fördelen är att det är deo-stick, dvs kladdar ej och att sticket är genomskinligt (som en fast gel), dvs ger inga fläckar på hud eller kläder. Tiden får utvisa om den är bra eller ej dock... :)

• pickolina

Likvärdigt med BATS creme alltså, men ej luktfri (dock parfymfri) och är "enklare" att anv.. :)

• pickolina

Tänkte bara säga att jag INTE rekommenderar dermalogicas deo.. Bortslängda pengar, igen.. Det är verkligen bara BATS som fungerar mot lukt! För mig i alla fall..

• pickolina

ShjärtaP - Det är ju så individuellt. Jag tycker inte att "absolut torr" fungerar mot lukt alls... Tyvärr!..

• pickolina

Jag förstår inte.. Fungerar AT mot lukt för alla utom mig eller vad är detta? *nyfiken*

Svar på tråden Deoderanter