Inlägg från: Mitt lilla hjärtegull... |Visa alla inlägg
  • Mitt lilla hjärtegull...

Deoderanter

Jag har ett bra tag nu använt rexonas crystal clear pure silver som är en snabbtorkande deo. Jag tycker det är kanon istället för att man ska vara kladdig under armarna en bra stund för att sen smeta ut det på kläderna. Jovisst har ju de snälla företagen kommit med nya varianter som inte ska lämna spår men fortfarande så försvinner ju deon under armarna och man luktar snabbare svett. Har provat massor av deoderanter men blir hela tiden besviken för att vanliga sommardagar så luktar jag illa efter bara några timmar. Har ständigt en deo (naturligtvis snabborkande) i väskan för att kunna gå och tvätta mig och ha på nytt..

Nu verkar det som om rexona har bytt ut hela sitt sortiment;-( Den deon som nu heter crystal cler agua är inte speciellt snabbtorkande och luktar inte så där vidare gott heller för den delen. Dessutom så trots att det är vinter och jag inte har svettats idag så luktar jag inte gott under armarna just nu och klockan är bara strax över halv 6.

Så nu flickor behöver jag era tips.

Vad använder ni för deo?
    Vet ni några fler snabbtorkande deoderanter som är effektiva?

Skulle bli överlycklig om jag fick lite tips.. känner mig som en äcklig stinkbomb

• Svar på tråden Deoderanter

Åh, va snälla ni är som svarar... *blir så glad*

Bats (den röda) har jag hemma, tycker att den fungerar sådär. Inget att lita på en riktigt varm sommardag. Men däremot hade jag missat att det fanns en bats som är starkare. Den där 72 timmars deon låter oxå intressant. Skönt med lite tips... Man känner smärre panik när ingenting fungerar.

Bugar och bockar för alla tips.. va och köpte en av niveas deoderanter igår... räknade just hur många jag har... 9ST!!!!!!!!!!!!!
    fy va pengar man spenderar...

Jo2
    Har använt torra sticks från dove o de luktar jättegott men den där vita massan fastnar ju överallt... Även om de känns torra så är de ju inte det ;-(

Ojojoj... va många det är som svarat. Tänk va mycket man kan ha att säga om deoderanter.

*Blir rörd*

Bats den röda har jag hemma och den tycker jag funkar bra på vintern när man inte svettas så mycket... men värre vad det i sommras när det var som varmast.

Va på apoteket idag och tittade på den där 72 tim deon.. ska köpa den närmare sommaren och se om det är något för mig.
    Men en fråga om man ändå vill efter man tvättat sig på morgonen sätta på sig lite "vanlig deo" för den goda doftens skull, alltså jag tycker att många deon luktar super gott det är bara det att det inte luktar så super efter en hel dag.

Men förstör man då verkan då på 72tim deon????? Blir den mindre effektiv???

Kramar till er... tack för alla era råd o tips..

Mia.Maria

Tack för ditt svar...

Hittills av alla deon som jag har (dvs 9st) så är det bats (den röda) som funkat hittills. Men hade den i sommaras och när det var riktigt varma dagar eller jag gjorde något fysikt så höll den inte måttet fullt ut.

Ska som sagt närmare våren och den riktiga värmen prova den där 72 tims och funkar inte den så är det absolut torr som är nästa steg.

Kram kram

Svar på tråden Deoderanter