• cebe

mexiko

Är det någon som har varit i Mexiko på semester/bröllopsresa? Behöver tips på resmål dit till bröllopsresa i september.

• Svar på tråden mexiko
  • viktualia

Japp!

Vi var i Mexico på bröllopsresa, men i oktober. Tror att september inte är nån optimal månad för att åka dit. I september och fram till slutet av oktober är det regnperiod.

Vi var där i månadsskiftet oktober/november och även vi fick regn på oss men inte så farligt mycket.

• linajocke

hej vi ska också till mexiko på brölopps resa i september vi ska till cancon hihi
    vi vet typp inte mycket om mexiko men vi tyckte om det vi läste på nätet å det säljaren sa på rese byron
    tyker det sak bli jätte kul att se ett land man inte hör så mycket om

• linajocke

viktualia

jag har fått höra att det inte är så mycket regn som kommer

men är det fel ??

beräta om du vill vad tyckte ni om mexiko

• viktualia

linajocke - jag skulle säga att ni faktiskt blivit lurade till viss del....

vi åkte som sagt precis i slutet av regnperioden, var strax söder om Cancun i Playa del Carmen. När det regnar så FORSAR det FULLSTÄNDIGT SANSLÖST mycket från himlen och man kan inte vara ute i princip.

Vår vecka (månadsskiftet okt/nov) var första veckan på säsongen för Fritidsresors charter, vi var första gruppen som kom ner. På oss regnade det nån gång varje dag och kanske mellan 5 och 30 minuter åt gången. Tid då det inte gick att bada, sola eller vara ute. För oss var det så lite att det var okej.

Så kolla det där NOGA innan ni verkligen bestämmer er för Cancun i september... för vem vill ha sin bröllopsresa bortregnad på andra sidan jordklotet?!?!!?

• linajocke

viktualia

tack vi ska kolla det men vad tyckte ni om stälet som sej då var det fint å så
    fans det saker att göra

• lillawi

Jag har varit i Mexiko, två gånger. Fem veckor totalt. Jag har varit där i januari respektive februari, perfekt väder! Cancún första gången, Playa del Carmen, Cozumel, Túlum andra gången. Älskar Mexiko! Fantastisk mat och dryck, trevliga människor, underbart bad/snorkel/dykvatten och spännande historia. Vädret är säkrast i november-mars. Som många skrivit ovan är september en lynnig månad, kan vara mycket regn - och regnar det så VRÄKER det ner.

lillawi

• viktualia

linajocke - som sagt... vad vi tyckte och gjorde står i den andra tråden.. är lite för lat för att skriva om allt igen..

• wozzgirl

Har varit 2ggri i Playa del carmen, i början av året dock.
    Jag fullkomligt älskar den stan. Stranden är som ett vykort.
    mkt utflyktsmål inom rimliga avstånd.

• viktualia

Vi var ju, som jag skrivit, också i Playa del Carmen och det är verkligen ljuvligt!!!!!

• Balinda

jag har varit i mexico två gåner. båda gångerna i septmeber faktist, vi hade strålande väder. någon gång regande det och forsade det men det var bara skönt. Väsrta orkanperiden är i oktober-november men man kan ha vädligt fint då oxå. Min blivande man e från Mexico så han vet ganska mycket om detta :)

• viktualia

Balinda - det kanske är olika i olika delar av landet.. för som sagt.. Fritidsresors vintersäsongsstart var 30 oktober under 2006 och då anlände maken och jag ner till Playa del Carmen!

Här är för övrigt en rolig sajt med webcam och allt www.playa.info/

• Utomlands 2008

Yucatánhalvön i Mexico, där Cancun och Playa del Carmen m.fl. charterresmål ligger, har orkansäsong som värst i september (troligen även lite i början av oktober)...
    När vi var där (Tulum) i slutet av augusti var vädret toppen först, men ju närmare september vi kom desto sämre blev vädret. Och det är inte en regnskur på någon timme vi talar om.
    Så jag hade valt ett annat resmål vid den årstiden.

Svar på tråden mexiko