• Joleen

yasmine råd önskas

Hej mrs smith,

Jag lider också av väldigt kraftiga blödningar och fruktansvärd mensvärk, brukar ha mens ca 8-9 dagar och kraftig mensvärk ca 4 av dem(så att jag knappt kan gå ur sängen utan att svimma av smärta). Jag har provat p-piller (Cilest) vilket skulle göra det bättre, tyvärr blev det värre för mig, min mensvärk blev kraftigare än någonsin och blödningarna fortsatte på samma sätt. Idag äter jag Cerazette vilket är ett minipiller, det funkar kanon för mig, jag har ingen mens alls. Någon gång har jag fått en blödning (ca varannan månad) men det har mer varit som en rosafärgad flytning och pågått i 2-3 dagar utan värk eller liknande. Detta är underbart för jag sportar mycket (dyker, rider etc) och nu behöver jag aldrig oroa mig för att mensen ska förstöra inbokade aktiviteter.

Jag vill inte skrämma upp dig, jag hoppas att Yasmine fungerar för dig, men gör det det inte så kanske ett minipiller skulle vara något för dig också. Dessutom innehåller minipiller endast gulkroppshormon inget estradiol (konstgjort östrogen) vilket innebär mindre inverkan rent hormoniellt på kroppen, jag håller min vikt, min hud är fin och mitt humör mycket jämnt!

Lycka till!

Svar på tråden yasmine råd önskas