• Zionezze

yasmine råd önskas

mrs.smith
    Cyklokrapron är starkare o mer effektivt än Cyklo-F eftersom de är receptbelagda, så hör m gyn igen! Hjälper inte det så finns det ännu starkare medel! Du bör nog kolla upp så att du inte har en blödningsrubbning som jag, det är tydligen väldigt vanligt fast mörkertalet är jätte-stort. Det är viktigt att man får reda på såna saker eftersom det påverkar även om du skadas eller ska opereras mm.

Vi kör med kondom, det är det bästa alternativ vi har hittat, men börjar oxå tröttna rejält på det o har börjat slarva en hel del.... Önskar så att det fanns något annat hormonfritt alternativ man kan köra. Är nu mest inne på p-dator, men den är ju så fruktansvärt dyr!!! Å lite osäker...

Åt själv ysamin i 8 mån, blev övertalad att testa en sista gång. Fördelen för mig var att mina finnar försvann, o min annars rätt bråkiga hy blev relativt fin. Jag hade inte heller mens på nästan hela tiden, mycket märkligt tyckte jag Min sexlust blev inte heller något direkt förändrad, snarade tvärtom! Negativt för mig var att jag blev väldigt depriemerad, hade hysteriska gråtattacker tills jag inte kunde andas nästan varje dag. Den första 1 ½ månaden hade jag småblödningar hela tiden, men sen försvann den som sagt var!

• Zionezze

Bruttan85
    Nej jag har faktiskt inte läst bipacksedlarna, inte på länge i alla fall. Däremot har jag ätit dem regelbundet i 9 år och inte upplevt direkt några biverkningar!

Jag menar bara om man inte vill sätta i sig hormoner o p-piller inte funakar, så finns det faktiskt andra alternativ som gyn tyvärr ofta mörkar! Så man måste inte äta p-piller!

Svar på tråden yasmine råd önskas