• Swing

Göteborgsvarvet

Vi ska som vanligt dit i år igen för min man ska springa varvet för gud vet vilken gång i ordningen. Halvmara är kortare än hans dagliga träningspass. Hans egentliga intresse är att springa maraton på amatörelitnivå i Sverige, Europa och USA. Några gånger om året reser jag med honom, och även om omständigheterna är speciella är det skönt att få några dagar för oss själva. Jag brukar passa på att springa i affärer, det är jag vääldigt bra på ... Annars är jag helt vanlig motionär, som just ska ut och springa.

• Swing

Jag brukar ofta serva maken och andra löpare med vätska eller ta emot en keps eller nåt dom inte vill ha längre. Ibland på flera ställen under ett lopp, så det blir att springa för mig med. Visst är det praktiskt att få sms-tiderna!! Men jag är ändå alltid så nervös, för jag vet att om maken är bara några sekunder efter sin kilometertid så kommer han att vara missnöjd med sig själv.... Men för mig är han alltid BÄST
    Mest beundransvärda är de vanliga motionärerna och alla äldre som springer på långa tider, för dom gör ju verkligen en helt fantastisk insats!
    Vi har tittat på många Eurovision i Göteborg för restaurangerna på Avenyn brukar visa dom på storbilds-tv.

Svar på tråden Göteborgsvarvet