Inlägg från: Jenny-Maria |Visa alla inlägg
  • Jenny-Maria

Midsommaraftons brudar 2007 nr 2

Jag är ännu inte nervös, men jag kan tänka mig att dessdå närmare vi kommer dessdå nervösare kommer jag att bli. Jag har dock börja drömma konstiga drömmar ang vårt bröllop. Tex ingen av näbbarna har fått sina kläder, tärnan struntade i att ta klänningen som vi bestämmde oss för, att toaletterna i festlokalen är trasiga och att inga bryr sig om det utan fortsätter att gå på toa så att vattnet rinner ut i lokalen....
    Hur känns det själv?

• Jenny-Maria

Välkommen Midsummer!!
    Var ska du gifta dig?
    Japps våra inbjudningskort gick ut i slutet på december eftersom vi har gäster från Tyskland, Schweiz och Finland. Så de flesta som har svarat är de som inte bor i samma stad som oss.
    Det var ju en bra idé att ta det som om det är någons annans bröllop. Så har jag aldrig tänkt...hihi..

• Jenny-Maria

Vi ska ha kyrka och byggdegård. Massor av mat och lagom med dricka. Min klänning är köpt och hänger hos mina föräldrar.M2b´s kläder är bokade och ska hämtas torsdan innan bröllopet. Tärnan´s klänning är också bokad och kommer till stan v. 17. Sen är det "bara" brudnäbbarnas kläder som ska hittas. Först var jag inne på vinröda klänningar, men nu är jag inne på vita klänningar med vinrött band i midjan.
    Min m2b håller med din Jeli. Jag sitter också mycket framför datorn och letar grejer eller läser här på Bröllopstorget. Jag har hittat min ring som jag vill ha, men min sambo tycker att den är lite dyr. Så jag får bearbeta honom lite mer ;o)

• Jenny-Maria

jag håller alla tummar och tår för att det blir så. De sista åren har ju inte varit så roliga när det gäller vädret....

• Jenny-Maria

Jag har samma bekymmer som du när det gäller ringen ;o)

• Jenny-Maria

Jeli var var det ni skulle gifta er någonstans? Du har säkert sagt det men minnet är bra, men kort ;o)
    Tiden bara rinner iväg.

• Jenny-Maria

Välkommen!
    Jag ska ha röda och vita rosor. Och den ska hänga ner till knäna ungefär. Du då?
    Vi ska också ha midsommartema våran buffé. Våran kompis som har cateringfirman som ska fixa våran mat tyckte att det vore dumt att inte ta med midsommar i maten.
    Var ska du gifta dig?

• Jenny-Maria

Mysigt att gifta sig på Gotland. Jag har bara varit där på semester för några år sedan. Min pappa är född där.
    Jag ska försöka få rosor så att jag kan sätta dem på bordet. Bara själva rosen typ. Sedan ska jag ha vita dukar och vindröda löpare. Och sedan ska jag se om jag hittar guld hjärtan som jag kan strö över dukarna.
    Våra färger är vinrött, vitt och guld.
    Jag tror att rosorna finns i alla färger så här på sommaren.
    Det är tur att min bästa kompis gifte sig för några år sedan så jag har henne att fråga om jag med allt. Vi satt en kväll och gick igenom hela dagen från att jag gick till frisören tills att jag och sambo ska åka till hotellet.

• Jenny-Maria

Jag skulle också vilja ha björk, men min m2b är allgerisk så det får jag ta bort....:o(
    Vi ska fotograferas efter vigseln så jag och tärnan ska göra oss i ordning hos frisören. Min m2b ska vara hemma troligtvis med sin bestman och göra i ordning sig.
    Vi har inte börjat med varken vigselprogrammet eller festprogrammet. Jag har några idéer dock så jag ska sätta mig ner med sambon (när vi får barnvarkt) så att vi kan börja med det.
    Hos mig är det min kompis och hennes syster som ska sjunga i kyrkan så de har fått fria händer.

• Jenny-Maria

Vi tänkte ha tipspromenad för gästerna medans vi tar kort. Och lite att dricka till. Vi ska höra om bandet som ska spela på kvällen kan tänka sig att stå och spela lite medans gästerna väntar.
    Jeli vilken underbar klänning.

• Jenny-Maria

Jag tycker att det låter roligt med karaoke om man gillar det själv. Bröllopsfesten ska ju vara kul och inte stel. Själv så tänkte jag dansa och ha kul hela dan och kvällen. Alla mina vänner och m2b´s vänner kommer och några släktningar. Jag längtar redan att få visa upp mig i min underbara klänning.

• Jenny-Maria

Jag ska försöka att lägga in en bild...

Och jag får inte till det. Sorry. Kan tyvärr inte fråga gubben heller eftersom han inte får se klänningen.

Nu har jag i alla fall hitta klänningar till näbbarna. Jag är såååå nöjd med dem.

Svar på tråden Midsommaraftons brudar 2007 nr 2