Midsommaraftons brudar 2007 nr 2
Såg att vår tråd hade blivit avstängd för nya svar, så jag startar en ny och hoppas att alla midsommar aftons brudar hittar hit.
Nu är det inte långt kvar, börjardu bli nervös?
Såg att vår tråd hade blivit avstängd för nya svar, så jag startar en ny och hoppas att alla midsommar aftons brudar hittar hit.
Nu är det inte långt kvar, börjardu bli nervös?
Jag är ännu inte nervös, men jag kan tänka mig att dessdå närmare vi kommer dessdå nervösare kommer jag att bli. Jag har dock börja drömma konstiga drömmar ang vårt bröllop. Tex ingen av näbbarna har fått sina kläder, tärnan struntade i att ta klänningen som vi bestämmde oss för, att toaletterna i festlokalen är trasiga och att inga bryr sig om det utan fortsätter att gå på toa så att vattnet rinner ut i lokalen....
Hur känns det själv?
Jag är också nervös, drömmer också en del konstiga drömmar om att bröllopet inte kommer gå av stapeln. Drömde sist attvi kom fram till att vi inte älskade varandra längre och det största problemet för oss var hur vi skulle göra för vi hade ju precis skickat ut inbjudningskorten. Så himla knäppa drömmar. Men jag försöker inte att tänka på att jag ska gifta mig utan fokuserar på själva vigseln som att det är någon annan som jag hjälper. :)
Hej hej!
Har inte vetat att det funnits en tråd för oss som ska gifta oss på midsommarafton! Kul!
Jag börjar verkligen känna att det börjar bli verklighet nu! Ska köpa bläckpatroner nu någon dag och skriva ut inbjudningarna. Eftersom vi vill hålla allt hemligt så länge det går har vi valt att vänta med att skicka inbjudningarna tills slutet på april. Jag antar att ni andra säkert redan skickat era...
Välkommen Midsummer!!
Var ska du gifta dig?
Japps våra inbjudningskort gick ut i slutet på december eftersom vi har gäster från Tyskland, Schweiz och Finland. Så de flesta som har svarat är de som inte bor i samma stad som oss.
Det var ju en bra idé att ta det som om det är någons annans bröllop. Så har jag aldrig tänkt...hihi..
Välkommen hit midsummer! Vad spännande med ett hemligt bröllop, kan du inte berätta vad ni tänkt å så? :)
Ja visst är det som en bra ideé då slipper man bli så orolig :) Det räcker ju att man komme rvara super nervös dagarna innan :D
Är lite rädd att någon där jag bor är här inne så jag vill inte avslöja så mycket om var jag ska gifta mig... Vet att några på byn ska gifta sig i sommar så de är säkert här. Bor i östra Värmland och kommer gifta mig där. Efter vigseln ska vi till en liten herrgård mitt ute i skogen. Där jag bor är det en väldigt trist mentalitet. Bröllop = Fest = Fylla = All som vill får komma och förstöra.
Därför har vi valt att bara bjuda de allra närmaste, ca 20 pers, och att inte bjuda på mycket alkohol alls. Först skulle vi inte bjuda på någon alkohol men nu har vi bestämt att bjuda på typ 1 glas vin till maten och någon öl och sedan finns det en massa dricka, lättöl, saft osv.
Vi har bestämt att inte lägga så mycket pengar på bröllopet utan vill ha det ganska enkelt. Jag kan förstå och respektera de som lägger ut typ 50000 på sitt bröllop, men vi tror att vi ska kunna skapa en riktigt fin dag utan att ruinera oss En del i det är att vi köper det mesta som går att köpa i förväg. Så alla kläder är klara och det mesta annat som går att förbereda. Nu kommer vi börja köpa lite mat som går att frysa in (vi ska ha buffé) och det kommer sluta med att de enda stora kostnaderna somär kvar i juni är hyran av lokalen och ringen. Igår satt jag och gick igenom 50 cd.skivor för att göra bra blandning till dansen på kvällen. Jag har bara ca 50 kvar. Både ögon och örong går i kors snart.
Min m2b tycker att jag är lite knäpp... Sitter ju mycket vid datorn nu och så. Han är med och säger sin åsikt när jag frågar honom men inte så mycket mer, fast mig gör det inget. Jag tycker det är så roligt med denna planeringsdel! OCh eftersom jag bara tänkt gifta mig en gång i livet vill jag att allt ska vara perfekt!
Tack för det fina välkomnandet Jenny-Maria och Jeli81! Hur ska ni ha era bröllop?
Vi ska ha kyrka och byggdegård. Massor av mat och lagom med dricka. Min klänning är köpt och hänger hos mina föräldrar.M2b´s kläder är bokade och ska hämtas torsdan innan bröllopet. Tärnan´s klänning är också bokad och kommer till stan v. 17. Sen är det "bara" brudnäbbarnas kläder som ska hittas. Först var jag inne på vinröda klänningar, men nu är jag inne på vita klänningar med vinrött band i midjan.
Min m2b håller med din Jeli. Jag sitter också mycket framför datorn och letar grejer eller läser här på Bröllopstorget. Jag har hittat min ring som jag vill ha, men min sambo tycker att den är lite dyr. Så jag får bearbeta honom lite mer ;o)
Hoppas hoppas på solsken på midsommarafton!!!
jag håller alla tummar och tår för att det blir så. De sista åren har ju inte varit så roliga när det gäller vädret....
Vad mysiga era bröllop låter!! Vi har i stort sätt det mesta klart. Vi har bjudit 84 personer men det blir nog en del som tackar nej. Vi ska bjuda på buffé och dryck till maten sen blir det till självkostnads pris. Just för att undvika att någon blir askalas. Men vi vill ju ändå ha alkohol men i lagom mängder! :D
Jag håller på att banta för att komma i klänningen jag ska ha, den som min mamma hade när hon gifte sig för 28 år sen.Men går inte det så måste jag ju ha en reserv plan. Och jag har hittat en jättevacker klänning med lite rött i, ska se om jag hittar så kan jag länka :D
Jag hade hittat min ring också men så var jag ju ut och tittade på stan och nu vet jag varken ut eller in längre. Att man aldrig lär sig :D Vi tänkte beställa den på nätet också, dom ligger ju nästan 2000 kr billigare på nätet om dom kostar runt 6-7000 i butik så kostar dom runt 4500-5000 :)