Midsommaraftons brudar 2007 nr 2
Såg att vår tråd hade blivit avstängd för nya svar, så jag startar en ny och hoppas att alla midsommar aftons brudar hittar hit.
Nu är det inte långt kvar, börjardu bli nervös?
Såg att vår tråd hade blivit avstängd för nya svar, så jag startar en ny och hoppas att alla midsommar aftons brudar hittar hit.
Nu är det inte långt kvar, börjardu bli nervös?
midsummer: herregud vad aktiv du har varit ja! Fast det låter väldigt roligt tycker jag som gillar att pyssla med sånt här!
Vad kostade hjärtanaskarna du hittade på IKEA tro?
Inbjudningskorten låter verkligen kanonfina!
Angående prästen så hörde jag av mig själv till våran eftersom jag ville boka en tid i bra tid. Visste att hon inte skulle kontaktat oss förrän några veckor innan och jag vill gärna ha saker och ting klart i god tid, så jag ringde själv helt enkelt. Tror de kan vara ganska sena helt enkelt med att höra av sig överlag.
Bra att du skrev det om hindersprövningen, ska komma ihåg att posta vår idag också!
Faktiskt hittade jag askarna på fyndhörnan på ikea i örebro. De kostade 5kr styck och var fyllda med parfymdoftadne dekoration som jag nu hällt ut i en påse (för ev framtida bruk till olika dekorationer - tycker om sånt pyssel!) Hur ska jag göra om doften inte försvinner? Jag hade tänkt fylla dem med geléhjärtan men det går ju inte då? Tror ni godiset tar smak om jag fyller med någon godissort med papper runt? Typ dumle... annars vet jag inte hur jag ska göra, för jag vill ha något som är skapligt billigt...
Och ja, Snart fru G, guud vad roligt det är! Min m2b är ju inte riktigt lika entusiastisk men det gör inget. Härom kvällen så låg han och tittade på film och jag låg bredvid och svor över varje gång jag stack mig på nålen som jag använde för att göra hål att trä guldtråden igenom. Vi hade såå mysigt
Tror inte att godiset tar smak om du tar något med papper på som tex dumle. Annars kanske du kan vira lite cellofan eller gladpack runt geléhjärtanen så tror jag att det skulle funka alldeles utmärkt också!
Vi ska ha små vita organzapåsar med anton bergs chokladägg i, min blivandes favoritgodis! Dessutom finns de i rosa och vitt som ju är våra färger
Någon som vet vart man kan köpa Anton Berg choklad billigt? Jag funderar på ÖB till exempel...
Askarna låter ju som riktiga fynd föresten! älskar att komma över såna klipp!
Snart fru G, ja det var lite pillgöra att göra men när jag kom på hur jag skulle göra så gick det bra faktiskt! Jag kan skicka över den om du vill se hur jag har gjort? Om du är uppe på msn samtidigt som mig.
Midsummer, bra att du påminner om hindersprövningen, måste fixa det jag också.. :D
Kram
Jeli81: Jag vill gärna titta på din livslinje ja!
Hindersprövningen ja.... nu har vi börjat fundera på vilket efternamn vi ska ta. Jonas heter ju Gunnarsson och det har varit det självklara valet hela tiden. Men nu kom vi på att hans mammas namn innan hon gifte sig är väldigt fint. Hon hette Troedsson. Så nu har vi svårt att bestämma oss.... Måste vänta med hindersprövningen tills vi bestämt oss helt enkelt.
Snart fru G, ja det var ett jättefint namn, och ovanligt! Hade det varit jag, had ejag valt det ;)
Ja men jag kan skicka över det, och är det någon annan som vill se så hojta till!!
Ha en jättehärlig påsk nu alla brudar!!
Jag vill gärna också se tidslinjen Jeli81! hejjan_love@hotmail.com
Jag fick min bekräftelse på hindersprövningen idag! Skööönt! Det enda jag blev fundersam på är: Jag fyllde ju även i blankett om byte av efternamn. Dock kom jag på i efterhand att jag aldrig fick fylla i något datum som jag vill att det ska gälla ifrån, men som han sa på skatteverket så kommer det att gälla från vigseln. Hoppas det inte börjar komma hem brev till mig nu med min sambos efternamn på... Ganska genomskinligt.. Dock stod det på det vå blanketterna jag fick om hindersprövningen "Blankett om byte av namn inskickad" typ, eller nåt liknande...
Både gubben och jag har sveriges vanligaste resp näst ovanligaste efternamn så vi tar hans, som ändå är snäppet ovanligare...
Har köpt frimärkena med hjärtan på nu till att sätta på inbjudningarna! De var jättefina... undrar var jag la dem någonstans...
Det var en himla procedur för att få tag på dem. Jag var först inne på postkontoret men där fanns inga. Då skulle jag gå ut på nätet och beställa men blev lite grinig när de villa ha hela 20kr i frakt! *är lite småsnål* Så jag gick in på postkontoret igen och de fick beställa hem den vägen. Så idag hade de kommit!
Tror vi ska skicka ut inbjudningarna den 17 april.
Nu ska jag lägga mig och vila en stund. Har städat hela dagen. Mina föräldrar kommer imorgon och ska fira påsk med oss, samt syskonen. Vet att det är onödigt att städa för det ser ut som hej-kom-och-hjälp-mig när de åker men man är väl som man är...
Tycker om att göra smileys...
Hej midsummer! Jelis tidslinje var jättefin så titta du på den också!
Hjärtanfrimärken hade vi också till våra inbjudningar, men vi var ju väldigt tidiga med våra, skickade dem till alla hjärtans dag. Spännande att skicka era snart kan jag tänka mig!
Vi får också hit mina föräldrar med syster och sambo i helgen så även jag springer runt och städar och ska jobba en stund till innan jag får gå på påskledigt.
Visst vet man att det kommer se ut som fasiken när alla åker igen, men man vill ju att det ska vara fint när folk kommer på besök! Köpte lite nya fina blommor och satte in också, älskar att dfixa och dona här hemma!
Så i helgen blir det nog inte så mycket bröllopspysslande däremot. Men jag och mamma ska ut på stan och leta klänning som hon ska ha på bröllopet, det är projekt nog för en helg!
Glad påsk på er alla!