• jeli81

Midsommaraftons brudar 2007 nr 2

Såg att vår tråd hade blivit avstängd för nya svar, så jag startar en ny och hoppas att alla midsommar aftons brudar hittar hit.

Nu är det inte långt kvar, börjardu bli nervös?

• Svar på tråden Midsommaraftons brudar 2007 nr 2
  • Frideli

Vår tänkta meny ser ut så här:
    Matjesilltårta med nubbe

Rökt lax med potatis & romsås

Jordgubbar & glasspyramid

sedan kommer vi ha tårta & Kaffe lite senare.

Men probemet är nu att jag är väldigt förtjust i rött vin men systembolaget rekomendera oss starkt att inte ha rött vin till rökt lax :(. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på nu...Hjälp!

• Frideli

Shrek & Fiona: en fin låt med manlig sångare och underbar text är "Var du än går" med Nicklas Strömstedt.

• jeli81

Nu har pysslat med bordsplaceringen, så nu är det bara att ändra då vi vet säkert vilka som kommer :D

Har ju bara tagit ca 1,5 timme, använde programmet här på Bt och det gick superbra!! Ett tips!!

Kan ni inte ha valfritt till laxen? Då blir ju alla glada och du kan ta rött vin!! :)

• midsummer

Vad gör man med en gubbe som är som en treåring??? Vi försöker hitta fina skor till honom men så fort jag hittar ett par som är jättesnygga och dessutom till bra pris - nej, då duger det inte. Men när han själv hittar ett par svindyra skor med typ sånt där flätat längst fram (Sånt som gubbar har...) Då minsann, då är de jättebra! Blir så grinig på barnsliga gubbar!! hihi... IDag ska vi till Karlstad en sväng. Hoppas vi hittar ett par då.

Jag funderar på att skicka iväg honom själv till skoaffärerna och säga att "kom tillbaks med ett par skor" och så får jag hoppas på det bästa och låta bli att titta på hans fötter under vigseln om det skulle vara så att han väljer ett par gubb-skor... Så går det tydligen när man väljer en gubbe som är 20 år äldre än en själv.

Har er m2b några speciella egenheter som ni verkligen stör er på? (Fast som ändå går att leva med...) Har ni själva några saker ni alltid gör och som han stör sig på? Jag är dålig på att plocka undan mina grejer efter mig...

• Shrek & Fiona

HAHA....OHJA!! Vet bara inte i vilken ände jag ska börja i! Jag städar undan ALLT, å då menar jag ALLT. Räkningar, kläder, biljetter m.m. Dock med olika resultat...ibland hittar vi det inte tyvärr...

Min blivande är tvärt om, han lämnar ALLT framme, på bord, stolar, golv & bänkar...

Tycker att du ska be honom gå å köpa ett par skor själv, och säg att om han kommer hem med flätade skor så kontrar du med att ta på dig nåt han hatar eller göra nån frisyr som han tycker är ful, till bröllopet...! Då blir det säkert andra bullar!

• Shrek & Fiona

Ops, skulle ju vara denna glada gubbe i stället!

• jeli81

Haha, ja du, vad jag irriterar mig på. Det senaste är hans ord: Jag vet inte.. Finns det något mer irriterande än det?? Annars finns det väl en hel del småsaker men inget som inte går att hantera :D Han tycker nog att jag är väldigt tjatig hela tiden :)

• snart fru G

Halloj på er allihopa!

Shit vad tiden rinner i väg och jag jobbar alldeles för mycket.... men lite planering blir det mellan varven!

Midsummer: Min mail om du orkar skicka bilden så vill jag gärna se. sophiajohansson333@hotmail.com

Grattis igen Jeli!!!!! Jag är lite avundsjuk...

Och välkomna ni nya töser i tråden!

Blir hungrig när jag läser hur goda era menyer låter. Matjesill tårta skulle jag också vilja ha som Frideli ska ha... kanske ska be vår kock slänga in en sån också!

Nu har vårt OSA gått ut, 82 stycken är vi i nuläget tror jag, har fortfarande fyra frågetecken, men det är helt okej tycker jag, gick väldigt smidigt och de flesta har hört av sig självmant! Skönt att inte behöva tjata på folk för att de ska komma på ens bröllop. Så nu är bordsplaceringen klar även här, så jäkla gött!!!

Valde ut brudbukett i helgen och jag vart alldeles överlycklig när jag var klar. Hade bestämt mig innan för att jag ville ha en kompakt bukett bara med rosa rosor. Men gick därifrån med planerna på världens vackraste skira bukett helt utan rosor. Den ser ut som en sommaräng fast gjord med snittblommor. Luktärtor, vita och ljusrosa, nån blomma som påminner om hundkex och lite annat smått och gott som jag inte minns. Lite murgröna också. Så fantastiskt vacker i alla fall!!!

Tärnorna har nu äntligen beställt sina klänningar, känns också skönt!

Hur går det för er andra, vad upptar er tid just nu?

Själv måste jag fortfarande kolla underkläder.... svårt det där tycker jag

Och sen försöker jag hitta någon som kan spela fiol vid utgångsmarschen och även vig minglet på festen. Vore så härligt så jag hoppas att jag hittar någon...

Hej svejs så länge!

• jeli81

Åh snart fru G, vad skönt att slippa tjata! Vi har osa den 6 maj, och vi får se om alla svarar el om vi måste "tjata" :) Annars så sitter jag och funderar fortfarande på det där förbannade fest häftet hur jag på bästa sätt ska få ihop det.. hmm, kliar mina små löss!! :)

Jag tror inte jag riktigt förstått att det bara är 2 månader kvar tills vi gifter oss, har ni förstått? Det är allvar nu brudar ;) Vi får se när prästen ringer också, vi måste sätta oss och fixa klart exakt vad vi ska ha för psalmer osv så vi vet det när hon ringer, el åtminstone ha några förslag..

Svar på tråden Midsommaraftons brudar 2007 nr 2