Inlägg från: Frideli |Visa alla inlägg
  • Frideli

Midsommaraftons brudar 2007 nr 2

Jag ska också gifta mig på midsommarafton!
    Vad ska ni ha för meny?

Tack för svar!

• Frideli

Vår tänkta meny ser ut så här:
    Matjesilltårta med nubbe

Rökt lax med potatis & romsås

Jordgubbar & glasspyramid

sedan kommer vi ha tårta & Kaffe lite senare.

Men probemet är nu att jag är väldigt förtjust i rött vin men systembolaget rekomendera oss starkt att inte ha rött vin till rökt lax :(. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på nu...Hjälp!

• Frideli

Shrek & Fiona: en fin låt med manlig sångare och underbar text är "Var du än går" med Nicklas Strömstedt.

• Frideli

Vad kul att läsa om allas bestyr. Igår gick jag en sväng på stan och köpte underkläder och paraply. Jag bokade även tid för ansiktsbehandling och sminklektion. eftersom jag ska gifta mig i de värmländska skogarna så får jag sminka mig själv (vilket jag absolut inte har något emot) men det är bra med lite tips.

• Frideli

Förresten: Vad ska ni ha till bröllopsskålen? Vi funderar på Chapel hill, så den ska vi provsmaka ikväll :). Vad ska ni ha för vin/dryck i övrigt? vi ska åka till tyskland om två veckor så då måste jag ha bestämt mig... Några tips? Vi ska också ha ett välsmakande alkoholfritt alternativ då min m2b är alkoholfri. förslag?

• Frideli

BlivandeOhlsson: jag jämförde att köpa chapel hill i sverige mot tyskland och köper vi ett 12pack i tyskland så tjänar vi ca 120kr så det är ju inte så stor skillnad och fördelen med systemet är ju att man kan lämna tillbaka om det blir för mycket. Då jag bor i Helsingborg ska vi defenitivt åka över och köpa den andra drycken i tyskland för det kommer vi tjäna massor på. Vad köpte ni?

• Frideli

midsummer: jag bor i Helsingborg men min m2b's föräldrar bor vid Lundsberg där vi ska gifta oss. själv då?

• Frideli

Nu har vi provsmakat Chapel hill och det var helt klart godkänt! Inte så sött utan gott! så det får det bli. Som alkoholfritt alternativ provade vi bilabong mousserande. Vi som dricker i vanliga fall tyckte det var jättegott men min m2b förderar champis... Det känns ju inte så speciellt direkt. Så vi får prova vidare efter ett alkoholfritt alternativ.

midsummer: Vad kul! :)

• Frideli

Jag vet inte riktigt var jag är, har det mesta snurrande i huvudet nu... men vi vet hur vi vill ha det mesta. i helgen ska vi upp och kolla lokalen en gång till och nästa helg ska vi åka till Tyskland och handla dricka... Vi har OSA senast 12 maj och alla är så sega på att anmäla sig men jag tror att de flesta kommer... efter den 12:e känns det som vi kan fixa allt. Det största orosmolnet just nu är att vigselförrättaren inte har svarat på mina två mail så jag får väl ta och ringa...(vi har bestämt tidigare men nu ville jag kolla detaljer)

hur går det för er då? vart är ni?

Svar på tråden Midsommaraftons brudar 2007 nr 2