• jeli81

Midsommaraftons brudar 2007 nr 2

Såg att vår tråd hade blivit avstängd för nya svar, så jag startar en ny och hoppas att alla midsommar aftons brudar hittar hit.

Nu är det inte långt kvar, börjardu bli nervös?

• Svar på tråden Midsommaraftons brudar 2007 nr 2
  • midsommarbrud-07

vi ska ha buffe med midsommarmat som tex sill, potatis, jansson, köttbullar, kyckling, paj m.m.... vi kommer göra en del själva, catring på en liten del.

• snart fru G

God morgon på er alla!

Jeli: Nej chefen har inte sagt något mer om klänningen, han sa det med ett leende så det var nog inte så farligt

Evani: Välkommen! Vi har också kvar att göra vigselhäfte, är snart klara med festprogrammet, skönt! och vi gjorde dessutom hela bordsplaceringen i helgen så jag är mycket nöjd. Jäklar vilket pusslande det var för att få ihop allt och alla. Vi är ju ändå nästan 90 stycken och däribland finns det en del som man inte kan placera vart som helst... Men nu är vi helnöjda i alla fall!

Jag ska också göra hår och make själv tillsammans med mina tärnor. Håret ska vara utsläppt och lockat. Har hår till axlarna ungefär och vill ha lite större lockar, sen ska jag har slöja också. Låter som Midsummers beskrivning är precis vad jag är ute efter! Du har inga bilder midsummer på hur du har tänkt dig kanske?!

Makeupen kommer vara väldigt naturlig för mig också, trivs bäst när jag inte är för mycket sminkad.

Hur långt hår har du ewani och vad är det för spolar du använder? Vet inte om jag ska använda spolar eller någon form av tång.....

Tror också att sminket kan hålla lika länge om man gör det själv med bra produkter precis som kloka Jeli81 säger!

Midsummer: Gud vad härligt för er att allt är officiellt nu, måste vara hur skönt som helst! Imponerande att ni har lyckats hålla allt hemligt ända tills nu! Har alla svarat nu eller hur går det med sambons släkt?

Angående karameller.... det är nog bäst med något med papper kring som du säger. Har inga bra förslag på vad... ska fundera och se om jag kommer på något!

Välkommen även Frideli! Vi ska ha en ganska traditionell midsommarbuffé och jordgubbstårta till efterrätt. Du kan se hela vår meny längre bak i tråden om du är nyfiken. Vad ska ni själva ha för mat?

För övrigt så börjar jag också känna mig lite stressad, tycker det är så mycket småsaker ska fixas!!! Måste hitta snygga underkläder nu till att börja med. Men än så länge är det ingen fara på taket med tiden. Men det börjar allt pirra rejält när man tänker på hur det närmar sig!

• Shrek & Fiona

Hej hej alla!

Vi är nya här, min blivnde make friade på påskdagen och vi ska gifta oss på Midsommarafton! Tack och lov har vi hunnit med OTROLIGT mycket redan (jag har MASSOR av energi!!) och vård värdpar är TOPPEN!!!

Kul att läsa massa inlägg, ska fortsätta med det nu!!

Vart ska NI gifta ER? Jag tycker det är så kul att få ta del av allas planer! Vår vigsel går av stapeln på 9:e green på Öjestrands Golfbana i Sundsvall/Njurunda! Otroligt vacker plats. Hoppas på bra väder bara...!

Varma midsommarkramar till ER

• jeli81

Välkomna alla nya!!

Frideli: Vi ska ha buffé som min kära mor kommer stå och tillaga dagarna innan.

Shrek & Fiona: Vi gifter oss i Uppsala, Gamla Uppsala kyrka, en gammal men nyligen rustad liten kyrka. :)
    Vi hoppas på bra väder också!! :)
    Vad mycket ni måste ha stått i sedan påsken!
    Själv känner jag mig också stressad.

Och jag och min sambo har nyligen fått veta att jag är gravid :D Så det känns lite som att bröllopet kommer i skymyndan nu, fast idag ska jag kolla på tyg till min klänning och till tärnklänningarna. Jag måste ju ha en viss sömnsmån ifall att :D

Kramis

• evani

Fru G: Tackar så mkt! Ja, jag har håret ned till midjan nästan. Jag har självhäftande rullar, sådana där mjuka, de är väldigt tacksamma att använda. Kommer nog att använda både rullar och locktång, då inte rullarna räcker till....
    Vad skönt att ni kommit en till bit på väg!!

Shrek&fiona: M2b och jag bor i Hälsingland och vi gifter oss i Söderala kyrka utanför Söderhamn, du kanske vet på ett ungefär vart det ligger?

• Shrek & Fiona

Evani: Japp, vet ganska precis vart det ligger, men inte hur det ser ut just där, men det är säkert jättevackert!

Jeli81: JÄTTEGRATTIS till lilla maggen!!! GUD så spännande. Vem vet, vi kanske hamnar där vi å innan det är klart!

Tack för alla tips om "Midsommarinfon" som man kan skriva in i programmet. Det jobbas på för fullt med det just nu. TUR att jag har det jobb jag har - grafisk formgivare! Passande just nu må jag då säga...

• midsummer

Snart fru G - Give me your e-mail så kan jag skicka bilder jag fick av en annan tjej här. Är precis som jag vill ha det!!

Välkomna alla nya!

Nu är det ju offentligt så nu behöver jag inte vara så hemlighetsfull.. Jag och min blviande ska gifta oss i, enligt oss, finaste kyrkan i värden som ligger ett stenkast från vårt hem. Kroppa kyrka i den lilla orten Nykroppa. (ca 7 mil fr karlstad) En fin korskyrka.

Alla i min släkt har hört av sig och tackat ja med förtjusning och imorse ringde även hans föräldrar. Resten väntar vi spänt på...

• Shrek & Fiona

Hihi!! Nu är klänningen här brevid mig, tiaran, skorna och underkläderna! Hela "kittet" är fixat. Skönt, en till sak att pricka av!

Har ni något bra tips på fin låt för en manlig solist? Han ska sjunga "tycker om när du tar på mig" och sen vet vi inte...

• midsummer

Vi ska ju ha Micke och Gitte Littwolds "Nu vaknar livet" Den ska iofs min syster sjunga men jag tror det passar lika bra om en kille sjunger den. Tycker den passar riktigt bra just på ett bröllop.

• jeli81

Tack så mycket!!

Idag har vi handlat rött tyg som vi ska sy på klänningen så den blir mer som jag, och tärnorna har tittat på tyg dom också och vad de ska ha för form på deras klänningar. Har varit en härlig och givande dag!! Frågade också om dom kunde tänka sig att hjälpa till med vårt festprogram och det var inge problem, så nu känns det bra igen!

Svar på tråden Midsommaraftons brudar 2007 nr 2