Midsommaraftons brudar 2007 nr 2
Såg att vår tråd hade blivit avstängd för nya svar, så jag startar en ny och hoppas att alla midsommar aftons brudar hittar hit.
Nu är det inte långt kvar, börjardu bli nervös?
Såg att vår tråd hade blivit avstängd för nya svar, så jag startar en ny och hoppas att alla midsommar aftons brudar hittar hit.
Nu är det inte långt kvar, börjardu bli nervös?
Den var också mycket fin Frideli!
Musikern blir säkert alldeles utmärkt ja, men det är lätt att man oroar sig över saker och ting som man egentligen vet kommer bli hur bra som helst! Ni har ju antagligen valt honom av någon anledning menar jag?!
ja, han var tillgänlig och relativt billig. haha...gha... *djupt andetag* Musikfilen som vi lyssnat på och referensena var bra. Jag spelar själv, det är nog därför jag är så nervör över om det blir knas. ska ni ha levande musik?
Hejsan,
Jag här snurrar det också.... Vi ska ha levande musik, 2 killar som ska spela - har aldrig hört dom live så lite nervöst är det ju (men det blir nog bra).
Ringen är nu fixad och inskickad för gravyr - ska bli hur spännande som helst att se det färdiga resultatet. Nästa vecka ska jag inhandla bordsdukar och servetter. Har äntligen hittat ett ställe som säljer dunilin o dunicel till "vettiga" priser - svindyrt är det ju ändå... men men.
Vet när min blivande kommer ha sin svensexa!!! Hoppas bara inte att jag försäger mig...
Kläder till tvillingarna är beställda och skor till den älste - jösses vilket projekt det var. Att hitta fina kläder till små pojkar är inte det lättaste kan jag lova, men till slut blev det ett västset från littlefairies.se
god morgon!!!
Kan ni gissa vad jag har på mig just nu????
Hela min brudutstyrsel!
Jag känner mig så fin trots att håret är rufsigt och jag är osminkad. Ska iväg och kolla på underkläder nu och ville se hur allt sitter en sista gång. Jag som så många andra har ju köpt en lite för liten klänning.... Men till min stora glädje sitter den näst in till som gjuten nu! GI-livet har lönat sig och jag blev så jäkla glad!!! Slipper jag sy ut den vilket var tanken om jag inte skulle gå ner tillräckligt.
Så nu struttar jag runt här i lägenheten i brudklänning och slöja! grannarna måste tro att jag är tokig!
Frideli: Vi ska ha levande musik i kyrkan bara. Två violinister när vi går in och utgångsmarsch och de ska ha folkdräkt på sig. Sen ska de spela lite tillsammans med vår kille som ska sjunga solo och spela gitarr. Åhhh det kommer bli så fint, blir helt på lipen bara jag tänker på det.
Jag vet också när min blivande ska få svensexa och jag är nära att försäga mig hela tiden! Roligt att veta något som han inte vet
Nu ska jag ta av mig min skrud och sen åka iväg och kolla in underkläder.
Ha en skön dag allihopa så hörs vi snart igen!
Tjoohoo!!! här kommer jag igen efter en mycket lyckad shoppingrunda. Jag hittade jätte fina underkläder på Lindex faktiskt, färgen på bhn är typ gammelrosa med spets och blommor på i samma färg med en trosa till av halvboxer modell. Väldigt snyggt och sexigt men fortfarande användbart efter bröllopet! Måste köpa strumpeband också för det tror jag att jag vill ha och kanske stayups...
Så jäkla skönt att ha hittat ett set äntligen!!!
Sen köpte jag även något som inte var lika snyggt men jäkligt funktionellt. En sån där grej att ha under som ser ut som en högt skuren cykelbyxa om ni förstår hur jag menar. Suger in det mesta och satt kanonskönt under klänningen! Den får man väl smita av obemärkt när det väl är dags att gå till sängs!
Gu va ni e aktiva alla! Jag har puffat på min tjejkompis som är en del i värdparet. Hon har varit så jäkla upptagen med jobb och annat och jag vill inte bli nån jäkla bridezilla... Så igår skickade jag ett sms där jag sa att hon fick säga ett datum nu så snart som möjligt som hon avsätter hela dagen för mig mig mig. Och då ska vi göra allt sånt som jag inte vill åka och göra själv: Sy slöjan, beställa blommorna, bränna cd-skivorna, hitta ett mysigt Bed&Breakfast eller nåt till bröllopsnatten och lite annat smått och gott. Snart dax för mig också att prova hela utstyrseln och göra sminket och uppsättning - ska se exakt hur lång tid det kommer ta. Kan aldrig tro att det ska ta 5 timmar som hon säger...
Den 25 ska jag till Karlstad och shoppa det sista. Roligt att det verkar finnas mycket fint på Lindex. Jag kommer nog bli tvungen att köpa den där BH:n som kosta 349kr och som håller in brösten eftersom jag har ganska skaplig kupa... Men sen till kvällen vill jag ha något sexigare, fast är ändå lite snål. Vi ska ha lakan som dukar, med filt under så det inte blir så hårt. Här kan man snacka budgetbrud serrni...
www.kakburken.se/product_info.php Detta är vår caketopper.
Vi ska inte ha någon levande musik alls. Blir nog bra ändå tror vi när vi är så få och vi tror inte dansen kommer hålla på så länge... Ganska många gamlingar (50+) med och de vill nog hellre sitta och tjöta över några koppar kaffe.
Ska jobba natt inatt. Tänkte sitta och skissa på inköpslistan till den 25, ska handla all mat som går att köpa så tidigt då. Inte grönsaker och så men typ dricka och sånt.
Har beställt en klänning på Ellos som jag tror tösen kommer vara söt i. Pojken är redan klar. Han ska dock ha samma kläder på skolavslutningen - en vit, uppknäppt skjorta med ett rött linne under och så ett par mörkgröna capri-shorts till - hoppas skjortan är ren när han kommer hem från skolan!!! Han är 11 år och mästare på att få gräsfläckar...
Är roligt att höra om alla era planer! Vi vet fortfarande inte vilken präst vi får eller när det blir genrep eller nåt! *panik!* Vill ju iaf veta juh!!
Det är så kul att läsa allas inlägg! 45 dagar kvar!!!
BlivandeOhlsson: vart har du hittat Dunilin? jag har letat som en dåre...
midsummer: vilken söt caketopper :) kul att vi har lyckats hitta så snygga olika caketoppers där ute i djungeln av smaklösa sådana ;)
Jag har problem med stolarna i festlokalen, de är av trä och således jättehårda så jag skulle behöva någon slags dyna... annars kommer det bli en jättekort middag. Det finns ju 9krs dynor på ikea men jag tror inte att de hjäler så mycket. Jag är jättetacksam om det är någon som har något kreativ billigt förslag som funkar?
hej allihopa!!
Tack för välkommnandet!=)
Kan ju visa vad vi ska ha på toppen med=)
www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1014246&PPC=61292
Hoppas länken fungerar nu...vi tyckte den var lite kul haha..Den kan ju tolkas på flera sätt=)
snart fru G:ÅÅ måste varit en härlig känsla att varit "brud" idag!
Jag hade med velat prova min men ska hyra den så den ska ju inte hämtas förrän 2 dar innan...*hoppas den passar fortf:*
Skulle ju vara duktig och lyckas gå ner lite i vikt innan dagen men nu är jag rädd för att jag mest gått upp..Så tänk om min inte passar*wops*
Får skärpa mej nu...
Frideli: Vi har bokat en trubadur till festen bara..han kommer vara där kanske 2 timmar bara...som en frisk fläkt i festen.
Ingen aning hur han låter men har hört att han ska vara bra så detta får vi verkligen hoppas....bokade han för att han bor här på ön och var väldigt billig,plus att han var så snäll och lovade att vi kunde få låna hans högtalare mm efter han är klar (även ljus om vi ville)så slipper vi hyra det!!
Kanonsnällt!!
I kyrkan blir det ingen levande musik..men vi ska såklart ha "våran låt"=)
-Du är allt med Shirley Clamp!!Såå fin!
Någon annan som ska ha en speciell låt i kyrkan?Vill ni dela med er?Alltid kul att se vad andra valt för fint!
Ha en bra kväll så länge alla!!
Vi ska ha Micke och Gitte Littwolds "Nu vaknar livet" Min lillasyster ska sjunga den och nu kom jag på att jag måste komma ihåg att ringa skivbolaget och beställa noterna...
Jag köpte Dunilinservetter på Hemköp jag...