• jeli81

Midsommaraftons brudar 2007 nr 2

Såg att vår tråd hade blivit avstängd för nya svar, så jag startar en ny och hoppas att alla midsommar aftons brudar hittar hit.

Nu är det inte långt kvar, börjardu bli nervös?

• Svar på tråden Midsommaraftons brudar 2007 nr 2
  • jeli81

Till brudskålen ska vi antagligen ha asti cinzano (eller hur det nu stavas), då jag tycker den är sååå god, men nu får ju inte jag dricka den så nu får vi väl se om det blir ändrade planer :)

• FruOhlsson

Vi köpte mest öl och vin (förbeställde detta). Var till bordershop i Puttgarten. Sen blev det lite likörer, vaniljvodka och jeltzin....
    Jag såg också att vi inte skulle tjäna så mycket på att köpa chapel hill i Tyskland så vi gör som ni - plus att som du sa, man kan lämna tillbaks det. Öl och vin går ju liksom ändå åt om det skulle bli kvar

• midsummer

Hej Frideli! Då gifter vi oss ganska nära varandra... Lundsberg ligger ju typ i Storfors och jag bor i Nykroppa, 1,5 mil norr om S-fors. Kul!

• Frideli

Nu har vi provsmakat Chapel hill och det var helt klart godkänt! Inte så sött utan gott! så det får det bli. Som alkoholfritt alternativ provade vi bilabong mousserande. Vi som dricker i vanliga fall tyckte det var jättegott men min m2b förderar champis... Det känns ju inte så speciellt direkt. Så vi får prova vidare efter ett alkoholfritt alternativ.

midsummer: Vad kul! :)

• FruOhlsson

Jag tycker chapel hill är ett jättebra alternativ till champagne. Sitter och funderar på alkoholfritt alternativ, vet att jag drack ett mousserande alkoholfritt när jag var gravid som var helt OK men kan inte komma på vad det heter. Annars blir det helt alkoholfri cider (om jag inte kommer på alternativet) det fungerar nog bäst för barnen också

• midsommarbrud-07

tänkte bara höra hur långt ni kommit i era planeringar?

• Frideli

Jag vet inte riktigt var jag är, har det mesta snurrande i huvudet nu... men vi vet hur vi vill ha det mesta. i helgen ska vi upp och kolla lokalen en gång till och nästa helg ska vi åka till Tyskland och handla dricka... Vi har OSA senast 12 maj och alla är så sega på att anmäla sig men jag tror att de flesta kommer... efter den 12:e känns det som vi kan fixa allt. Det största orosmolnet just nu är att vigselförrättaren inte har svarat på mina två mail så jag får väl ta och ringa...(vi har bestämt tidigare men nu ville jag kolla detaljer)

hur går det för er då? vart är ni?

• midsummer

Var är jag? i vimsiga stadiet tror jag. hehe... IDag åkte vi till herrgården för att kolla in lite detaljer - då var det folk där som hade lektion så vi kunde bara kolla in köket. Det fanns diskmaskin och jättestor kyl. Har också ordnat med var jag ska förvara bröllopstårtan.

Har fixat så jag jobbar en massa extra på ett ställe denna månaden som jag får i slutet på maj - sista löningen inför bröllopet! Den 25 åker jag till Karlstad och shoppar det sista. Skor till min m2b, underkläder till mig, maten.

Eftersom vi har så litet ska vi bara köpa 1 baginbox med rött och 1 med vitt samt ett flak öl. Det räcker. Har beställt det av en vi känner. Sen har vi en massa annat drickbart, utan alkohol.

Ska till herrgården imorgon igen, fick låna nyckeln över helgen så det var ju perfekt!

Har fixat med musikanläggning. Vi satte ju vårt OSA lite sent, 1 juni, men jag tror inte det gör något. De flesta har tackat ja så vi kan ju handla allt ändå, gör inget om det blir lite över...

• jeli81

Hej alla tjejer!!

Jag mår så ruskigt illa om dagarna nu så jag orkar inte riktigt engagera mig känner jag.. Dock har vi gjort klart vårt festhäfte nu, tror jag! Ena brudtärnan/toastmadame ska kolla igenom det!!

Idag är sista osa datumet och alla har svarat som kommer förutom 1 person som jag är jättebesviken på.. Han skulle fota oss före vigseln istället för att gå till en professionell.. Han har sagt att allt är ok de gånger jag pratat med honom och att han ska fota oss.. Men så pratar jag med en gemensam vän som sa att han aldrig skulle köpa en kostym och ha på det på ett bröllop. Och detta var typ 3 veckor sen, hur svårt kan det vara att höra av sig till oss så vi kan fixa nån annan fotograf?!! (fick reda på detta i fredags) Jag är sååå besviken på honom! Jag ska ringa honom imorrn och se vad han säger när tiden gått ut. Om han inte kan acceptera vår klädkod och tror han får komma som han vill så är han ju dummare än jag trodde!

Är det några fler här inne som stött på saker som inte gått som ni velat?

Svar på tråden Midsommaraftons brudar 2007 nr 2