• jeli81

Midsommaraftons brudar 2007 nr 2

Såg att vår tråd hade blivit avstängd för nya svar, så jag startar en ny och hoppas att alla midsommar aftons brudar hittar hit.

Nu är det inte långt kvar, börjardu bli nervös?

• Svar på tråden Midsommaraftons brudar 2007 nr 2
  • evani

Hej alla midsommarbrudar! Har tagit mig hit jag oxå, och får lite panik när jag ser vad vi har mkt kvar att göra inför bröllopet!!! Har läst lite i era inlägg... Vi har vigsel/festhäftet kvar att göra bla. Men det mesta är klart, och nu väntar vi på att få resterande svar på inbjudningarna. Det var många som ringde redan samma dag inbjudan kom, och de lät så glada. Det var kul! Ha en bra dag!

• evani

Ngn mer än jag som tänker fixa hår och makeup själv? Isåfall, hur tänker ni se ut?
    Själv ska jag väl satsa på lite naturligare look, men med rött läppstift. Håret brukar jag få till väldigt bra faktiskt när jag rullar upp det på sådana där "självhäftande" rullar, (kommer inte på vad de heter) och fäster det med hårnålar.

• jeli81

Evani:
    Jag börjar också känna mig rejält stressad, men det ska nog gå, vi har ju egentligen mycket tid kvar för det "lilla" som är kvar :)

Jag ska inte göra håret själv men ev sminkningen, om jag inte gör det själv så fixar en kompis syrra det. Men jag tror att om man bara har bra smink så kan det hålla exakt lika länge som när man gör det hos ett proffs. :D

• evani

Ja, egentligen, vi kommer ju att hinna... Hoppas jag, vill att allt ska klaffa å inte bli ngn katastrof!

• midsummer

Min kompis ska fixa mitt hår och smink. Hon är jätteduktig! Jag ska ha utsläppt hår men lockigt och lite löst uppsatt med typ några hårnålar, så det ser lite smårufsigt ut. Ganska högt ovanpå hjässan och så ett diadem med strass samt att jag ska ha slöja. Sminket ska vara väldigt naturligt men vi ska åka och shoppa bra grejer så det sitter hela dagen.

Vet ni vad töser??? Ikväll ska vi berätta för barnen att vi gifter oss! Och vi har postat inbjudningarna idag så de går ut imorgon. Så imorgon har vi bjudit hit de två som ska stå som värdpar (om de säger ja...) på lunch så ska de få sitt inbjudningskort då (Det är för övrigt den tjejen som ska fixa smink/hår) Känns så häftigt att vi har lyckats hålla allt hemligt trots att jag har behövt mycket utrymme här hemma till kläder, grejer, allt pyssel med inbjudningskorten och allt datorpyssel. Men nu är det dags!

Har en fråga till er. Mina askar till weddingfavours har tagit doft av det som låg i dem när jag köpte dem. Så jag vet att jag måste släppa min idé med gelehjärtan för de smakar nog inte så gott efter några timmar i den där. Vad ska jag lägga i istället? Några karameller som har papper kring sig borde ju funka, eller? Vilken sort tycker ni jag ska köpa som man typ kan få tag på lite billigt, kanske i lösvikt? Eller tycker ni det finns något annat roligt som man kan lägga i? Jag vill verkligen ha budgettips för vår budget är spräckt för länge sen...

• Frideli

Jag ska också gifta mig på midsommarafton!
    Vad ska ni ha för meny?

Tack för svar!

• midsummer

Så var det officiellt nu då...
    Är så lycklig!!! Barnen blev överlyckliga! (Det är ju hans barn men vi har haft väldigt fin kontakt från första dagen så vi var inte så oroliga) Min väninna grät som bara den och sa att det var väl självklart att hon skulle fixa hår och smink och allt. Hitills bara positiva reaktioner (Eftersom det är så litet bröllop har vi valt bort många som säkert blir griniga för det...) Dock har ingen (!) från min m2b:s släkt hört av sig.. konstigt... Alla på min sida har redan ringt och tackat ja! Härligt! Gud vad livet är underbart!

• midsummer

Skrev vi inte ganska tidigt i tråden om maten? Eller var det i en annan tråd tro?

• midsummer

Vi ska ha enkelt, kallskuret och buffé. Vi fixar ju allt själva så det blev enklast så.

• FruOhlsson

Vi ska också ha buffé, men vi tar den på catering. Min kära mamma ska betala maten - en stor tung sten föll från mina axlar när hon berättade det. Budgeten som vi tänkte från början sprack ju för länge sen så alla bidrag är jättevälkomna...

Svar på tråden Midsommaraftons brudar 2007 nr 2