Midsommaraftons brudar 2007 nr 2
Såg att vår tråd hade blivit avstängd för nya svar, så jag startar en ny och hoppas att alla midsommar aftons brudar hittar hit.
Nu är det inte långt kvar, börjardu bli nervös?
Såg att vår tråd hade blivit avstängd för nya svar, så jag startar en ny och hoppas att alla midsommar aftons brudar hittar hit.
Nu är det inte långt kvar, börjardu bli nervös?
Snart fru G!
Har blivit lite het på det där med GI. Men jag vill ha lite tips från dig eller om någon annan har koll.
Hur ska man börja? Kan jag fortfarande äta min havregrynsgröt med lite socker och mjölk samt två knäckebrödsskivor på morgonen? Vill inte behöva byta ut hela skafferiet!! Hur ska jag tänka? Vad ska jag undvika och vad ska jag äta mycket av? Hur ska jag bäst kombinera de olika näringsämnena? *Hjääälp!!*
Tack midsummer!! Har bestämt att vi ska ha i a5 format ialla fall och göra som en bok med lite tjockare papper. Nykterhetstestet ska vi lätt ha med :D
Ska nog också be vår toastmadam komma på några frågor vi ska besvara till varandra.
Prova att söka på GI på nätet, så kommer du få upp massor. Jag kör ju enligt atkins el south beach som är en variant av atkins. Jag tror att det är liknande som GI.
3 månader kvar idag tjejer!!!
Fasiken vad fort tiden går.
Midsummer: Jag lovar att ge dig lite GI-tips när jag har bättre tid. Sjukt mycket på jobbet just nu. Men följ Jelis tips så länge att kolla på nätet, finns massa info! Men som sagt, jag kommer med tips inom en snar framtid, förhoppningsvis ikväll!
ha en trevlig dag så länge allihopa!
Midsummer, ser att du är intresserad av GI!!! Jag har blivit helt GI-frälst, började 1:a januari och mår toppenbra. Det du ska göra först är att dra ner på så mycket kolhydrater du bara kan, ingen pasta, ris, potatis, bröd, vetemjöl, majsmjöl mm. Ät mycket proteiner (kött, fisk, kyckling, tofu, quorn, ägg mm) och grönsaker. Om du äter mycket frukt ska du även dra ner på det, max en om dagen, men ta gärna en sockerfri c-vitaminbrus på morgonen. Ät något ungefär var trejde timme - gå aldrig hungrig!!! Om man går hungrig så startar fettinlagringen och det är ju det vi vill komma ifrån. Hoppas det var lite hjälp på vägen
Tack tack för tipsen!!!
Glömde bort en viktig sak ang GI - ta bort allt socker!!! Om man t ex måste ha socker i kaffet så köp hermesetas istället, det bästa är ju att dricka osötat men ibland går ju inte det *ler*. Om man ska köra GI på riktigt så ska man även ta bort mjölken o ersätta den med sojamjölk (sojagrädde i kaffet, det skär sig med sojamjölken). Lycka till med ditt nya GI-liv!!!
Vår präst ringde precis så nu har vi bestämt datum för vårt vigselsamtal och övning i kyrkan! Jag blev helt plötsligt jättenärvös, allt känns så verkligt nu på en gång och tiden går så jäkla snabbt!
Vi ska träffas på pingstafton, anledningen att vi bestämmer det så tidigt är att vi måste ha framförhållning, vi bor ju i Malmö men gifter oss i mina hemtrakter och då gäller det att planera när man kan åka hem.
måste kolla psalmer igen.... vi ska ha den blomstertid nu kommer och nu grönskar det, tror jag. Vår präst tyckte vi skulle ha en till, och det kan jag tänka mig, bara det är en lättsam och nån som folk känner till. Vad ska ni andra ha för psalmer?
Midsummer du har ju fått alldeles utmärkta råd av blivandeOhlsson och jag kan bara instämma. GI-livet får mig verkligen att må toppen! 7 kg på fem veckor och jag känner mig piggare och fräschare än någonsin, och min hy är fantastisk! Så prova du tycker jag och lycka till! Vill du veta mer så är det bara att fortsätta fråga.
En liten enkät för er att fylla i om ni har lust!
ingångsmarsch:
utgångsmarsch:
solosånger:
psalmer:
brudbukett:
kläder brud och brudgum:
Jag börjar!
ingångsmarsch:Brudkör ur ?Lohengrin? R Wagner
utgångsmarsch:Antingen Al bundy, love and marrige eller äppelbo gånglåt med min blivandes lillebror på fiol.
solosånger: Nils Ferlin "I folkviseton" och Belinda Carlisle "Heaven is a place on earth". Manlig vän sjunger och spelar gitarr i väldigt lugna och innerliga versioner av låtarna.
psalmer: I denna ljuva sommartid och den blomstertid nu kommer. (inte nu grönskar det som jag skrev i tidigare inlägg)plus eventuellt en till...
brudbukett: kompakt halvrund bukett med stora rosa rosor, långa skaft och vita pärlor.
kläder brud och brudgum: enkel ivoryfärgad klänning utan släp, axelbandslös, a-linjeformad med ett tunt tyg över, rak dubbelvikt styrning över bysten, slöja som sluttar ner över axlarna och går sen ända ned i golvet. Jonas ska ha svarta byxor, vit frackskjorta, guldbeige frockcoat med plastrong och eventuellt hatt
rak dubbelvikt styrning över bysten....
skärning ska det givetvis vara