Midsommaraftons brudar 2007 nr 2
Såg att vår tråd hade blivit avstängd för nya svar, så jag startar en ny och hoppas att alla midsommar aftons brudar hittar hit.
Nu är det inte långt kvar, börjardu bli nervös?
Såg att vår tråd hade blivit avstängd för nya svar, så jag startar en ny och hoppas att alla midsommar aftons brudar hittar hit.
Nu är det inte långt kvar, börjardu bli nervös?
Jag uppdaterar med listan när vi är klara, vi ska kolla igenom allt idag när min sambo är hemma!! :)
Jag var in på en annan tråd och hittade tips om att göra en livslinje, det var ju klockrent, så det ska jag och min sambo syssla med idag!! :D
Hej hej!
ingångsmarsch: Mendelssohns brudmarsch
utgångsmarsch: Gotländsk brudmarsch
solosånger: "Nu vaknar livet" av Micke och Gitte Littwold. Min lillasyster ska sjunga den.
psalmer: Psalm 82 "Gud se i nåd till dessa två" och "I denna ljuva sommartid"
brudbukett: Antingen kommer jag att plocka blommor själv och binda mig en sommarbukett eller så kommer en god vän binda en bukett med mörkröda rosor och liljekonvalj.
kläder brud och brudgum: Min enkla, fina klänning som jag beställt från ellos som är sååå underbar! Slutar lite nedanför knät, fint figursydd (ska bara skaffa mig en figur...) med dold dragkedja bak. Han ska ha en fin, somrig skjorta som går i grönt. En beige kavaj med matchande byxor. Han ska inte ha slips eller något för det är INTE han. Kanske till och med en knapp uppknäppt i kragen. Vi ska ju skriva: Klädsel: Somrig på inbjudningen så det ska inte vara så formellt.
midsummer: jag funderade också på att plocka blommor och binda själv, tror det kan bli väldigt fint. Men sen älskar jag rosa rosor så jag velar lite... men tror att det blir rosorna ändå så får jag smycka borden med ängsblommor istället.
Kikade på ditt psalmval nr 82, vad fin den texten var... vi behöver ju en psalm till, kanske skulle ta den.
Vad härligt det låter med så avslappande kläder tycker jag! Låter som det kommer vara väldigt sommarfint!
Mm, det var texten jag fastnade för. Den passar så bra in på oss.
Idag ska jag börja pyssla med inbjudningskorten! Laddat hem en massa fina stilar från dafont.com Det kommer bli så bra!!! Tjejerna på Panduro är nog rätt trötta på mig... När jag skulle ha de första grejerna till inbjudningskorten var jag där inne i tre timmar och de fick assistera mig med en massa olika idéer och grejer. Sedan har jag varit där inne två gånger till, minst en halvtimme varje gång, och de är sååå gulliga!! Nu sist köpte jag ett storpack med saxar som det blir olika fina mönster när man klipper med dem - 49 spänn! (7 saxar)
Ska även lägga en sista hand vid festprogrammen. Vigselprogrammet vet jag inte om det är bra. Vill höra med prästen och kantorn först. Har ni hafton kontakt med dem än? Jag har inte hört ett ljud...
Midsummer:
Jag ringde kyrkan förra veckan och hörde hur jag skulle göra med präst och kantor och så. Till mig sa hon att kantorn går på schema och prästen är bokad, vi ska få en kvinnlig präst :) Och prästen skulle ta kontakt med oss ca 1 månad innan.
Jag tänkte att det var lika bra att ringa så att vi inte missuppfattat varandra :D
Mm... det är ju det jag börjar fundera på - om det blivit något missförstånd... Men OK, ditt inlägg får min hjärtrytm att bli normal igen, Jeli81! Tack för det!
Ja men självklart!! :) Jag vet hur det är, jag har gruvat mig för det länge men tog mig äntligen ett ordentligt ryck i kragen :)
Jag måste försöka få svar av skatteverket om hur det blir med efternamn, hur man gör när man byter efternamn och sen åker utomlands direkt efter. Jag vill inte skicka in den och hindersprövningen förrän jag vet det, och nu är det ju inte alls långt kvar.. Jag börjar bli nervös nu!!
Blir så irriterad på några i min bekantskap som hela tiden påpekar att jag är en bridezilla, men hallå jag gifter mig om mindre än 3 månader och det är väl klart att bröllopet är det som tar upp mest tid.. Undrar hur dom själva kommer bli när dom gifter sig.. grrr
Detta svar fick jag av skatteverket: "Om du fyller i både hinderprövning och byte av efternamns-blanketten (skrev ut dessa via internet) så skickar du in bägge till oss. Vi skickar sedan en bekräftelse på detta som du lämnar till vigselförrättaren." Jag frågade när det nya efternamnet då börjar gälla och han sa "Från det datumet du angivit som bröllopsdag så heter du det nya efternamnet" Vet inte om du blev nåt klokare av det men men...
Apropå skatt... Skaffade E-legimitiation igår och gick in och kollade min deklaration - jag får 4000 tillbaka! Guud vad välkommet! Dock vet vi inte än hur det går med min m2b. Han får väl typ 6000 att betala tillbaka istället då... Brukar vara så...
vad roligt att du fick tillbaka pengar:D:D:D