• jeli81

Midsommaraftons brudar 2007 nr 2

Såg att vår tråd hade blivit avstängd för nya svar, så jag startar en ny och hoppas att alla midsommar aftons brudar hittar hit.

Nu är det inte långt kvar, börjardu bli nervös?

• Svar på tråden Midsommaraftons brudar 2007 nr 2
  • snart fru G

jeli81: Ja man uppfattas lätt som en bridezilla, bara att inse att ens vänner inte tycker det är roligt att snacka om som en själv Min blivande har däremot flera vänner vars flickvänner är väldigt intresserade och tycker det är roligt allt mitt tjat, så jag brukar ta det mesta med dom faktiskt. När mina egna vänner frågar saker om bröllopet så berättar jag mer än gärna och då går det nästan inte att få tyst på mig
    Mina närmsta vänner är singlar och de andra tjejera befinner sig i stabila par som nog också går i giftastankar. Kan nog ha med det att göra tror jag.

Men klart att man ska få prata om sitt bröllop utan att bli kallad bridezilla!

midsummer: Härligt med skatten, alltid lika välkommet! själv får jag nog betala restskatt tror jag....

Igår fick jag 90 stycken små vita organzapåsar med posten, beställde av en tjej här på BT. Jättefina! Vet inte om jag ska fylla dem med ris och ha i en korg tillsammans med vigselprogrammen i kyrkan eller ha dem i dukningen med lite fint godis i till alla....
    Härligt att få fokusera på såna här struntdetaljer ibland, när annars i livet får man göra det?!

• snart fru G

lyssna på det här föresten....

Jag har en gammal barndomsvän som jag nästan aldrig umgås med längre, men vi var 6 stycken under skoltiden som var ganska tajta tillsammans. De andra 4 var självklara att bjuda till vårt bröllop, men jag var lite osäker på om jag skulle bjuda henne eller inte. Bestämde mig för att göra det i alla fall och det kändes bra.

Hon har varit tillsammans med en kille som är väldigt strulig och de gör slut med jämna mellanrum. När jag skickade inbjudningarna trodde jag inte ens att de var ihop, de var inte det sist vi pratade. Hur som helst så hade jag inte velat ha han på vårt bröllop ändå om jag hade vetat att de var ihop igen, han tar droger och är allmänt stökig, jag har kanske bytt några meningar med han i hela mitt liv och min blivande har aldrig träffat honom. Inbjudan var med andra ord bara skriven till henne.

Vi skickade dem till alla hjärtans dag. Igår skickar hon ett sms (bara det, lyft på luren för fan!!!) där det står att hon och hennes pojkvän gärna kommer på vårt bröllop!

Vad hade ni gjort då?

Dom är ju uppenbarligen tillsammans men jag vill som sagt inte ha honom där.

Jag skickade tillbaks ett meddelande till henne i alla fall där jag skrev att hon är mer än välkommen, men som hon ser i inbjudan så har vi bara bjudit henne och att vi bara valde att ta med respektive som vi båda har en relation till.

Tycker ni det var okej att skriva så?!

Ursäkta att det blev så långt....

• snart fru G

Ska lägga in den texten i en ny tråd och se vad man får för svar från alla BT "Bridezillas"

• jeli81

Snart fru G, länka den hit, vill se vad alla bridezillas säger ;) Ja man får ta det med dom man vet är i dom tankarna också! :D

Tack midsummer, lite klokare blev jag nog, men ska ringa och höra ändå så jag inte gör nåt dumt :D

Jag kollade förra veckan på skatteverket och jag höll på att få en chock, ska få tillbaks nästan 11000, vet inte hur det går till, så jag väntar tills jag får papprena för att veta säkert.. Antagligen för att vi btalat räntan på lägenhetslånet, men så mycket, vi är ju ändå två som delar på det.. Spännande att se vad som händer.

Nu ska jag kila ut med päronens hundar som jag är hundvakt åt nu när dom är i Oman.. sen tillbaks till skolan igen.. Kram på er!!

• snart fru G

Gud va härligt med 11 000!!! Jag skaffade mig precis e-legitimation som midsummer skrev om.... ajag ska betala 4200 kr

Men det var väntat så jag överlever... har sålt fonder under förra året.

Här kommer länken till min tråd, jäklar vad svar det kom fort!

www.brollopstorget.se/Forum-1-26/m2197557.html

• midsummer

Snart fru G - har läst den andra tråden nu. Det måste kännas skönt att få lite feedback på ngt man är lite orolig över. Så tycker iaf jag. Så fort jag har något dilemma brukar jag skriva om det här och så får man en massa bra svar!! Love BT!!

• midsummer

Skaffa E-legitimation och så står det direkt du kommer in på skatteverket "deklarera". När du kommit in där trycker du på "skatteuträkning" och klickar på "nästa" typ 2 ggr - vipps så står det om du blir skyldig eller om du får tillbaks! Vet inte om du blev så mycket klokare av detta men men...

• jeli81

Oj vad mycket svar du fått, kul att läsa alla svar.. :)

• snart fru G

ja jag fick en massa svar! Kul att läsa och höra allas tankar. De flesta tyckte ju att jag hade gjort rätt också.

I helgen ska vi försöka att göra färdigt vårt festhäfte.

Har ni andra några bröllopsbestyr denna helg tro?

Svar på tråden Midsommaraftons brudar 2007 nr 2