Midsommaraftons brudar 2007 nr 2
Såg att vår tråd hade blivit avstängd för nya svar, så jag startar en ny och hoppas att alla midsommar aftons brudar hittar hit.
Nu är det inte långt kvar, börjardu bli nervös?
Såg att vår tråd hade blivit avstängd för nya svar, så jag startar en ny och hoppas att alla midsommar aftons brudar hittar hit.
Nu är det inte långt kvar, börjardu bli nervös?
Vi gifter oss i en ganska liten kyrka och vi kommer ha festen i en gård som tar max 5 minuter att gå till därifrån.
Jag har samma bekymmer som du när det gäller ringen ;o)
Haha, så skönt att höra att man inte är själv :D
Jeli var var det ni skulle gifta er någonstans? Du har säkert sagt det men minnet är bra, men kort ;o)
Tiden bara rinner iväg.
Å, vilken mysig tråd!
Jag ska också gifta mig på midsommar - visste inte att vi hade en "egen" tråd!
Vi har precis skickat ut vår inbjudan, äntligen!! Vi har gjort en film som vi skickar ut, lite roligt faktiskt...
Föresten, har ni tänk på er brubukett, vilka blommor som är bra den tiden på året? (ni kanske redan pratat om det här tidigare...)
Och ska ni ha någon "midsommar-tema" på er mat? Vi hade tänk att ha lite sill och tbh till förätt, för att plocka in traditionella midsommar. Hur har ni tänkt?
Kram alla midsommarbrudar!
Välkommen!
Jag ska ha röda och vita rosor. Och den ska hänga ner till knäna ungefär. Du då?
Vi ska också ha midsommartema våran buffé. Våran kompis som har cateringfirman som ska fixa våran mat tyckte att det vore dumt att inte ta med midsommar i maten.
Var ska du gifta dig?
jenny-maria,
jag ska gifta mig på gotland! Det lät fint med röda och via rosor! Visst finns det i princip alla färger på rosor så års?
klockrent att ha en kompis med catering! Du verkar ha kommit långt i dina planer... jag börjar bli lite stressad att jag ska glömma bort viktiga detaljer! Det är ju en del att tänka på... Ska du göra egna bordsdekorationer, eller låter du en florist göra det? (om du ska ha några)
Jag har tänk mig ett färgtema med grönt och ljuslila, men har svårt att hitta inspiration till hur borden ska se ut...
Mysigt att gifta sig på Gotland. Jag har bara varit där på semester för några år sedan. Min pappa är född där.
Jag ska försöka få rosor så att jag kan sätta dem på bordet. Bara själva rosen typ. Sedan ska jag ha vita dukar och vindröda löpare. Och sedan ska jag se om jag hittar guld hjärtan som jag kan strö över dukarna.
Våra färger är vinrött, vitt och guld.
Jag tror att rosorna finns i alla färger så här på sommaren.
Det är tur att min bästa kompis gifte sig för några år sedan så jag har henne att fråga om jag med allt. Vi satt en kväll och gick igenom hela dagen från att jag gick till frisören tills att jag och sambo ska åka till hotellet.
Jag har det problemet att många i släkten är allergiska. Björk är dock ok så vi ska göra en brudbåge av björkris, det tror jag kan bli fint. Sen har jag köpt röda rosenblad att strö ut på bordet. Ska ha väldigt enkel dukning, bara vit linneduk, rosenblad i mitten och några häftiga ljus som ändrar färg när man tänder dem. Har köpt Dunilinservetter, linneimitation och hittat en fin brytning jag ska göra.
Festprogrammet ligger färdigt i datorn, inte vigsel-programmet än dock. Har lite problem med hur jag ska utforma det. Vet inte exakt vad som ska vara med och så. Har ni haft någon kontakt med prästen än? Brukar typ kantorn vara med då eller? Måste man ha noter till den låt som solisten ska sjunga tro? Den är ganska vanlig på bröllop så han kanske har de redan? "Nu vaknar livet" ska vi ha. Usch vad mycket frågor jag känner att jag har, och jag som kände mig färdig med allt!
En sak har jag funderat på... Var gör man sig iordning före vigseln? Vi tänkte fotografera oss före och vi bor typ 50 m från kyrkan så det lättaste känns ju att göra sig iordning hemma. Men ska man då typ ta bilen upp till kyrkan (vi ska ha vår egen bil till festlokalen sen) och knalla in i kyrkan hur som helst medan de andra sitte och väntar eller ska man komma före gästerna till kyrkan och vänta i något rum där? Åh, jag börjar nog få lite ångest inför allt! Tack och lov att det bara är 20 pers som kommer! Annars hade jag nog varit ett nervvrak vid det här laget! HIHI
Jag skulle också vilja ha björk, men min m2b är allgerisk så det får jag ta bort....:o(
Vi ska fotograferas efter vigseln så jag och tärnan ska göra oss i ordning hos frisören. Min m2b ska vara hemma troligtvis med sin bestman och göra i ordning sig.
Vi har inte börjat med varken vigselprogrammet eller festprogrammet. Jag har några idéer dock så jag ska sätta mig ner med sambon (när vi får barnvarkt) så att vi kan börja med det.
Hos mig är det min kompis och hennes syster som ska sjunga i kyrkan så de har fått fria händer.