Midsommaraftons brudar 2007 nr 2
Såg att vår tråd hade blivit avstängd för nya svar, så jag startar en ny och hoppas att alla midsommar aftons brudar hittar hit.
Nu är det inte långt kvar, börjardu bli nervös?
Såg att vår tråd hade blivit avstängd för nya svar, så jag startar en ny och hoppas att alla midsommar aftons brudar hittar hit.
Nu är det inte långt kvar, börjardu bli nervös?
Åhhhh!!! Vad snällt!! VI kan väl alltid hoppas på att de är vackra och utslagna då, å inte bruna och utslagna! Vart i landet bor du då, BlivandeOhlsson?
BlivandeOhlsson
Dekorationstipstet där tänkte jag på,det lät ju bra..Menar du att ha bara själva blomman utan nån stjälk i då va?Och sten i botten?Har du vatten i med då?Tänkte så blomman håller hela kvällen...
Shrek & Fiona
Jag bor i Värmlandsskogarna, 3 mil från Karlstad... så det är bara att komma och hämta
Jennydaniel:
Jag kommer behålla en ganska kort stjälk på blomman (ska ha rosor) sen så stoppar/gömmer jag stjälken lite bland stenarna och fyller på med lite vatten. Då borde de stå sig, kanske ska spetsa vattnet med lite blomsternäring, vet inte riktigt än.
Pga av att alla som kommer i princip är allergiska så kan vi inte ha NÅGRA riktiga blommor alls! I brudbågen ska vi ha blåbär- och lingonris och lite fina blommor gjorda av servetter som en tjej från fillipinerna lärt mig göra.
Ska ha några beiga blockljus från ikea utställda på bordet. www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&storeId=2&langId=-11&productId=71763 Ska sedan ha en fin ljusdekoration vid dryckesbordet (Köpt på ljusparty) och en annan typ av ljusdekoration på buffébordet. Tror det kommer bli fint!
Gode gud, låt det bli solsken på midsommar i år!!!
Shrek och Fiona: Vi har färgtema blått och vitt och då vi ska ha blå utsida på festprogrammet ska det vara vit text vilket inte går att skriva ut... Jag har kommit på att det skulle vara jättesnyggt att ha ett vitt monogram på framsidan. Så om erbjudandet att göra monogram till oss står kvar så får du väldigt gärna göra ett till oss. Frida & Calle. mail moonrain@rocketmail.com
Ang blommor så ska vi köpa vita rosor i övrigt så använder vi de som växer i naturen med mycket björkris så det blir midsommarstämmning.
BlivandeOhlsson: Det är så snyggt med rosor så kort i glas :) vi har tänkt att ha ett hjärta med röda rosor i flera glas framför oss och övriga blomsterarrangeman på bordet i blått och vitt.
Oj vad alla skrivit mycket, det var en del att läsa igen :)
I helgen hade vi prästen här och det gick kanon, vi gick igenom allt hur det skulle gå till. Det som känns lite nervöst är att det inte kommer bli en genomgång med alla inblandade parter innan, men det kommer garanterat lösa sig ändå! :)
Jag tänkte för min egen skull göra iordning en lista om vad jag och min sambo har kvar att göra samt vad som är klart, ni kanske vill hjälpa till med listor ni också? Så ser man om mna glömt något! :)
Kramis
jag tänkte höra... e det nån som hört vad de spått för väder på midsommarafton?
Jag har i alla fall beställt sol på midsommar!
Hej på er alla!
Det var några dagar sen sist men jag har läst allt ni har skrivit, så himla kul att läsa om era bordsdekorationstankar! LÅter så fint allt som ni beskriver med syrener, blåbärsris och rosor och liknande. Jag hoppas på att man ska kunna använda naturen och slippa köpa någonting. Men det är ju frågan hur mycket som blommar fortfarande vid den tidpunkten. Annars tänkte jag köpa till lite rosor i alla fall i vitt eller rosa.
Självklart ska det bli sol på midsommarafton i år för övrigt!!!!