• jeli81

Midsommaraftons brudar 2007 nr 2

Såg att vår tråd hade blivit avstängd för nya svar, så jag startar en ny och hoppas att alla midsommar aftons brudar hittar hit.

Nu är det inte långt kvar, börjardu bli nervös?

• Svar på tråden Midsommaraftons brudar 2007 nr 2
  • jeli81

Vi har en nära vän till oss som ska sjunga, jag har pratat med kantorn så allt är kirrat, jag ska ge honom noterna, för dom har jag skrivit ut så han kan får öva, så vår vän slipper sjunga accapella :D

• Frideli

jobbigt med musiken jennydaniel...

Vi har också tur med musikbegåvade vänner.

Här händer det massor nu. det känns verkligen att det inte är länge kvar!!!29 dagar!!!
    Vi hämtade ringen igår,kul att gå omkring med den lite :P
    jag var på sminklektion då jag ska sminka mig själv. så nu har jag en massa dyra produkter att övningssminka med *lite nervös*
    Våra karaffer har kommit och såpbubblor... och servetter har vi köpt. Jag beställde tid för ögonbryns plockning och färgning av bryn och frans.
    var och köpte papper till programbladet idag :) ska bli kul att pyssla med.
    Mycket att stå i ;)

• Frideli

Förresten Jennydaniel, kan du inte gå dit och testa med en bergssprängare? (om du bor nära)
    vad är det förresten för kyrka som inte har ljudanläggning, det trodde jag att alla hade nu för tiden...

• FruOhlsson

Vi har två bekanta som ska sjunga på vårt bröllop så det är fixat för vår del - skönt.

Igår satt jag och gjorde klart bordsplaceringen - känns skönt, var lite svårt att mixa ihop 120 pers men det gick till slut. Idag kommer tärnan över för att kolla lite....

Idag har jag varit till vår florist och bestämt färg och storlek på rosorna som vi ska ha till dekoration. Vi ska även få låna en hållare att ha brudbuketten i som hon ska dekorera - kommer bli skitsnyggt tror jag (hoppas jag oxå). I eftermiddag fortsätter fnulet med gästpresentationer... suck

• midsommarbrud-07

hur går det för alla? inte långt kvar nu;)

• Bröllopstokiig

Gifter mig på midsommardagen men tänkte att jag kanske kan hänga här med er på slutet ;)
    Vi gifter i Hålta mellan kungälv och marstrand. Festen kommer vi ha i klubblokal i Kode. Det kommer 55 vuxna och 10 barn.
    Provade ringen igår så att den passade samtidigt som jag lämnade in förlovningsringarna på putsning och hans för gravering. JÄTTEFIN. passade perfekt.

Har en del andra saker kvar,tex skriva ut program till kyrkan, lite på festprogrammen, rispåsar, toakorgar med lite smått o gott. Klänningen är nästan färdig och det mesta annat har jag full koll på ;)
    Väntar nu bara med spänning på hippan som jag är ganska säker kommer att inträffa sista helgen, eftersom min syster som ska vara tärna bor utomlands och inte kommer hem förrän tidigast då...

• midsummer

Hej Helmina! Har hela min släkt runt din hemort. Ytterby, Marstrand, GBG, Kungälv. Roligt! Välkommen till denna tråd!!

Ska sy rispåsarna någon dag jag också. Beställt nya bläckpatroner så imorgon ska jag skriva ut festprogrammen tänkte jag. Kul!

Annars händer det inte så mycket. Jo!! Var och hämtade ut ringarna härom dagen och är såååå nöjd. Precis så enkel och diskret som jag vill ha den!!

• midsummer

Hej tjejer!
    Imorgon åker jag till karlstad och shoppar loss det sista som kan köpas innan midsommar!!! (Alltså ALLT [förutom grönsaker och mjölkprodukter] ) Guuud vad kul det ska bli! Ska köpa sexiga underkläder bla. Vad skas ni ha för underkläder? Jag tänkt eköpa en bekväm bh och trosor till själva dagen, och sedan någon sexigt (och således obekvämt) på kvällen Hoppas jag hittar något! Ska även köpa kamerastativ till han som ska filma, lite grejer på panduro... Massvis!!! (Tack gode gud att skattepengarna kommer snart!)

Hur går det för er andra då??? Jag har skrivit ut festprogram nr 1 idag som min kompis ska få lusläsa för att hitta eventuella stavfel eller andra tabbar... Är supernöjd faktiskt!!

Nu ska jag sluta tjata! Är bara så uppåt för jag tycker om att shoppa shoppa shoppa!!! ;-D

• midsommarbrud-07

Hej! vi har haft träff med våra tostmadamer,gjort klart festhäftena(tyvärr en del stavfel ser vi nu i efter) vigselprogramen e klara. Har köpt underkläder. på söndag ska vi köpa massor med små plåtter... på måndag blir det systemet igen,,,

• helmina

Sitter i detta nu och skriver ut festprogrammen. Får se hur länge skrivaren vill vara med...
    Ikväll ska jag försöka att göra färdigt rispåsarna och ev få vikt lite servetter (eller om M2b får göra det;)) Imorgon kommer en kompis hit och hjälper mig lite också.

Underkläder är köpt.. gjorde som midsummer tänkte göra. bekvämt under på dagen och ett sexigt nattlinne på kvällen.. :) ska bara fixa ett strumpeband också, så är jag klar.

Svar på tråden Midsommaraftons brudar 2007 nr 2