Inlägg från: jennydaniel |Visa alla inlägg
  • jennydaniel

Midsommaraftons brudar 2007 nr 2

hej !!Vad kul med en "midsommartråd"!!Har ej skrivit här innan men ska iaf oxå gifta mig den 22/6=)I Skärhamns kyrka på Tjörn!Jag tycker allt bara är en enda röra i mitt huvud men hoppas det kommer i någon ordning snart...hmm
    För oss är det mesta ordnat...skor som saknas och hitta mer inspiration till hur vi ska ha dukningen,den känns jobbig...sen är det festarr med *hjälp*...har inga ideer men vill så gärna lyckas få ihop något,hade ju varit kul med någon lek eller liknande...ibland känner jag väl att näää ja struntar i den men det hade ju varit tråkigt!Annars går det bra! Nervositetn börjar nog komma lite nu=)

• jennydaniel

hej allihopa!!
    Tack för välkommnandet!=)
    Kan ju visa vad vi ska ha på toppen med=)
    www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1014246&PPC=61292
    Hoppas länken fungerar nu...vi tyckte den var lite kul haha..Den kan ju tolkas på flera sätt=)

snart fru G:ÅÅ måste varit en härlig känsla att varit "brud" idag!

Jag hade med velat prova min men ska hyra den så den ska ju inte hämtas förrän 2 dar innan...*hoppas den passar fortf:*
    Skulle ju vara duktig och lyckas gå ner lite i vikt innan dagen men nu är jag rädd för att jag mest gått upp..Så tänk om min inte passar*wops*
    Får skärpa mej nu...

Frideli: Vi har bokat en trubadur till festen bara..han kommer vara där kanske 2 timmar bara...som en frisk fläkt i festen.
    Ingen aning hur han låter men har hört att han ska vara bra så detta får vi verkligen hoppas....bokade han för att han bor här på ön och var väldigt billig,plus att han var så snäll och lovade att vi kunde få låna hans högtalare mm efter han är klar (även ljus om vi ville)så slipper vi hyra det!!
    Kanonsnällt!!

I kyrkan blir det ingen levande musik..men vi ska såklart ha "våran låt"=)

-Du är allt med Shirley Clamp!!Såå fin!

Någon annan som ska ha en speciell låt i kyrkan?Vill ni dela med er?Alltid kul att se vad andra valt för fint!

Ha en bra kväll så länge alla!!

• jennydaniel

godmorgon!!!
    Här är det med bara planering i huvet...massa småsaker som inte är klara så man får lite panik..men har tänkt att åka till ikea nån dag här och köpa alla blockljus å lite sånt..Men kan inte bestämma mig...ska jag köpa 3 olika storlekar och ställa ihop eller bara ett blockljus??Vad ser bäst ut tro?billigare med en iofs..men..nä jag vet inte...

Sen det där med blommor på borden,hur ska ni göra??
    Beställt eller göra själva??
    Jag har tänkt göra själv men ingen aning hur ännu...kanske bara en hög smal vas med en ros i hmm...mugröna blir det nog i alla fall..
    Alla dessa detaljer-kan ju aldrig bestämma mig *ler*

Vi ska med sova på hotell..men inte bokat ännu*wops*
    Fast det var ju såhär att min käre sambo fick den uppgiften att ringa och boka för lllääänggesen...men vad händer -nä ingenting..kan bli tokig emallanåt på han=)..aldrig bråttom med något..så det lutar väl att jag får göra det så vi inte behöver sova hemma här med halva släkten och massa barn hehehe hade inte varit såå mysigt kanske..
    ohlsson:Där sa du något...kanske ska börja bränna lite cd skivor med snart!!=)

kram

• jennydaniel

BlivandeOhlsson

Dekorationstipstet där tänkte jag på,det lät ju bra..Menar du att ha bara själva blomman utan nån stjälk i då va?Och sten i botten?Har du vatten i med då?Tänkte så blomman håller hela kvällen...

• jennydaniel

hej på er!!
    här kommer min "att göra lista"=)

-köpa skor till mig och sambon
    -köpa underkäder
    -göra festprogram...om jag lyckas=(
    -prov sminkning/hår+göra slingor
    -köpa dukar och ljus
    -bordsplaceringen
    -träffa prästen
    -köpa mer alkohol i tyskland nästa fredag
    -göra musik skivor
    -boka hotellrummet

Nu står det helt still men säkert mer som jag inte kommer på...

blev så glad igår!!Undrat lite hur vi ska göra med städningen av bygdegården vi ska hyra..måste ju vara klart kl.12 den 23:e..
    Fick tag i ett nummer till en familj som visst städar efter fester...så ringde och bokade dom för bara 600kr!!Jiiippii!
    Vad skönt att bara gå när allt e klart och inte behöva tänka mer på det,tyckte det var superbilligt!!

Oj 36 dar!!!=) =)

Ni får väldigt gärna maila mej med om ni vill,ni som fått klart era festprog.
    Jag kan inte alls få till det så det hade varit en jättehjälp...kan ju få lite inspiration kanske då så man nån gång kan få ihop något!!

Jensan_1999@hotmail.com

Så det är ingen ännu som fått sin möhippa?
    Jag har ju förstått att min kommer vara nästa lördag!!*hihi*
    Har varit så mkt tisslande och tasslande om denna helg..sen så ringde min svärmor igår och bad mej följa med henne till stan den lördagen och hitta en klänning åt henne....hahaha tänkte jag..hon brukar inte be mej om sånt annars,sen bor jag ändå 6 mil ifrån...hade ju varit lättare för henne att be någon vän nära...
    så ja har väl att vänta ett stort möte i stan den dagen antar jag!=)

Blir säkert jättekul!!Men lite tråkigt allt att man vet dag..men men
    Men ingen aning vad dom kan hitta på,men mina vänner e ju inte kloka haha så där kan vad som helst hända...

Kram

• jennydaniel

Jeli81

Vad kul att du är nöjd med din hippa!!
    Min kommer nu till lördag då vad jag förstått!!*hehe*
    Men min lär ju inte bli nykter..så kommer säkert må prima på söndagen =)
    Hade väl önskat ibland att den var det ist,när man har 3 barn här hemma...men den blir säker jättekul..Hur många var ni?
    kram

• jennydaniel

Har alla träffat prästen??
    jag ringde för ett tag sen till exp. för jag ville veta hur det fungerar..när man träffar prästen och vem vi fick o.s.v..
    Hon sa där vem som blev våran präst då vi inte hade något direkt önskemål och att han kommer ringa men sen har vi inte hört ett ljud!!
    Börjar bli lite orolig....Kanske får ringa igen...

• jennydaniel

godmorgon!!!
    Nu har jag iaf pratat med prästen,ringde själv,skönt att slippa tänka på det!
    Men vi ska inte ses förrän veckan innan sa han..så vi inte glömmer=)
    Men blev lite besviken när jag pratade med honom...frågade om det fanns möjlighet att spela "vår låt" på cd i kyrkan..Har nämligen inte pratat ännu med organisten ännu som har sem..
    Men han visste inte om det fanns så man kunde göra det=( =(..
    Han sa att vi kunde ta me en bergssprängare...ehh...?

Vad gör jag nu???PANIK!!
    Vi hade inte tänkt ha någon solist eg.
    men nu börjar jag överväga det ändå..
    men det är ju rätt kort varsel!!
    Sambon däremot tyckte väl det var onödigt..budgeten är rätt tajt nu...
    skit också...
    Nä får nog kolla upp detta om man kan få tag på någon som tar ett okej pris..
    tycker ändå att den biten med egna låtar är så viktig...det är ju såå fint!

Hur har ni det med musiken alla?
    Har ni solist?
    Kram

Svar på tråden Midsommaraftons brudar 2007 nr 2