Inlägg från: snart fru G |Visa alla inlägg
  • snart fru G

Midsommaraftons brudar 2007 nr 2

midsummer: Håller också på att försöka gå ner lite i vikt. Har kört GI nu i 4 veckor och har hittills gått ner 6 kg. Väldigt enkelt med den metoden, och hur god mat som helst! Man måste ha ganska mycket framförhållning bara. Mitt sockersug är helt borta, det är nästan det bästa. Och man känner sig väldigt pigg och fräsch. Kan varmt garantera GI om du inte har provat det i alla fall.

Korsord skulle jag också vilja ha i festproigrammet, men tycker det verkar vara så himla klurigt att göra. Latheten tar över....

Tack för all midsommarinfo! Ska definitivt använda en del av det!

• snart fru G

Midsummer: Det är ju det felet många gör, man kan ju inte bara börja äta som vanligt igen. Men det kan ju egentligen inte med någon diet. Man måste ju ändra på sig för att det ska bestå. För min del kommer jag att fortsätta med GI helt och hållet. Alltså att hålla mitt blodsocker på en jämn nivå, lägger till lite mer kolhydrater allt eftersom, tills jag anser mig ha hamnat på en bra nivå. Men jag älskar som sagt maten och min sambo också, så det är inga problem för oss att leva ett GI-liv och unna sig andra saker ibland givetvis.

Vi använder två GI-böcker än så länge, GI in the city och "våra bästa GI recept" står väldigt bra förklarat i dessa och kanonbra recept.

Tack för korsordstipsen! Får se om jag orkar ta tag i det....

• snart fru G

Hittade detta roliga nykterhetstest i en annan tråd. Ska ha med det i festhäftet.

nykterhetstest:

Saker som är svåra att säga när du är full:
    - Oöverträffat
    - Innovativt
    - Preliminärt
    - Kvastskaft
    - Diskussion

Saker som är VÄLDIGT svåra att säga när du är full:
    - Specificitet
    - Cogito ergo sum
    - Brittiskt
    - Konstitution
    - Passiv-aggressiv störning
    - Substantiera
    - Tillvägagångssätt

Saker som är i stort sett omöjliga att säga när du är full:
    - Tack, men jag vill inte ha sex.
    - Nix, ingen mer sprit för min del.
    - Ledsen, men du är inte riktigt min typ.
    - Godkväll konstapeln, är det inte en underbar kväll?
    - Åh, jag kan inte, ingen vill höra mig sjunga!

Idag kom jag på att be våra toastmastrar om att komma på tio frågor till oss vardera som vi ska svara på om varandra.
    Så blir det som två små intervjuer i häftet. Tror det kan bli ganska roliga frågor när det blir någon annan som får bestämma. Tycker det är svårt att bara skriva om varandra rätt upp och ner.
    Spännande att se vad de kommer på för frågor!

• snart fru G

3 månader kvar idag tjejer!!!

Fasiken vad fort tiden går.

Midsummer: Jag lovar att ge dig lite GI-tips när jag har bättre tid. Sjukt mycket på jobbet just nu. Men följ Jelis tips så länge att kolla på nätet, finns massa info! Men som sagt, jag kommer med tips inom en snar framtid, förhoppningsvis ikväll!

ha en trevlig dag så länge allihopa!

• snart fru G

Vår präst ringde precis så nu har vi bestämt datum för vårt vigselsamtal och övning i kyrkan! Jag blev helt plötsligt jättenärvös, allt känns så verkligt nu på en gång och tiden går så jäkla snabbt!
    Vi ska träffas på pingstafton, anledningen att vi bestämmer det så tidigt är att vi måste ha framförhållning, vi bor ju i Malmö men gifter oss i mina hemtrakter och då gäller det att planera när man kan åka hem.

måste kolla psalmer igen.... vi ska ha den blomstertid nu kommer och nu grönskar det, tror jag. Vår präst tyckte vi skulle ha en till, och det kan jag tänka mig, bara det är en lättsam och nån som folk känner till. Vad ska ni andra ha för psalmer?

Midsummer du har ju fått alldeles utmärkta råd av blivandeOhlsson och jag kan bara instämma. GI-livet får mig verkligen att må toppen! 7 kg på fem veckor och jag känner mig piggare och fräschare än någonsin, och min hy är fantastisk! Så prova du tycker jag och lycka till! Vill du veta mer så är det bara att fortsätta fråga.

• snart fru G

En liten enkät för er att fylla i om ni har lust!

ingångsmarsch:

utgångsmarsch:

solosånger:

psalmer:

brudbukett:

kläder brud och brudgum:

• snart fru G

Jag börjar!

ingångsmarsch:Brudkör ur ?Lohengrin? R Wagner

utgångsmarsch:Antingen Al bundy, love and marrige eller äppelbo gånglåt med min blivandes lillebror på fiol.

solosånger: Nils Ferlin "I folkviseton" och Belinda Carlisle "Heaven is a place on earth". Manlig vän sjunger och spelar gitarr i väldigt lugna och innerliga versioner av låtarna.

psalmer: I denna ljuva sommartid och den blomstertid nu kommer. (inte nu grönskar det som jag skrev i tidigare inlägg)plus eventuellt en till...

brudbukett: kompakt halvrund bukett med stora rosa rosor, långa skaft och vita pärlor.

kläder brud och brudgum: enkel ivoryfärgad klänning utan släp, axelbandslös, a-linjeformad med ett tunt tyg över, rak dubbelvikt styrning över bysten, slöja som sluttar ner över axlarna och går sen ända ned i golvet. Jonas ska ha svarta byxor, vit frackskjorta, guldbeige frockcoat med plastrong och eventuellt hatt

• snart fru G

rak dubbelvikt styrning över bysten....

skärning ska det givetvis vara

• snart fru G

midsummer: jag funderade också på att plocka blommor och binda själv, tror det kan bli väldigt fint. Men sen älskar jag rosa rosor så jag velar lite... men tror att det blir rosorna ändå så får jag smycka borden med ängsblommor istället.

Kikade på ditt psalmval nr 82, vad fin den texten var... vi behöver ju en psalm till, kanske skulle ta den.

Vad härligt det låter med så avslappande kläder tycker jag! Låter som det kommer vara väldigt sommarfint!

• snart fru G

jeli81: Ja man uppfattas lätt som en bridezilla, bara att inse att ens vänner inte tycker det är roligt att snacka om som en själv Min blivande har däremot flera vänner vars flickvänner är väldigt intresserade och tycker det är roligt allt mitt tjat, så jag brukar ta det mesta med dom faktiskt. När mina egna vänner frågar saker om bröllopet så berättar jag mer än gärna och då går det nästan inte att få tyst på mig
    Mina närmsta vänner är singlar och de andra tjejera befinner sig i stabila par som nog också går i giftastankar. Kan nog ha med det att göra tror jag.

Men klart att man ska få prata om sitt bröllop utan att bli kallad bridezilla!

midsummer: Härligt med skatten, alltid lika välkommet! själv får jag nog betala restskatt tror jag....

Igår fick jag 90 stycken små vita organzapåsar med posten, beställde av en tjej här på BT. Jättefina! Vet inte om jag ska fylla dem med ris och ha i en korg tillsammans med vigselprogrammen i kyrkan eller ha dem i dukningen med lite fint godis i till alla....
    Härligt att få fokusera på såna här struntdetaljer ibland, när annars i livet får man göra det?!

Svar på tråden Midsommaraftons brudar 2007 nr 2