Inlägg från: Frideli |Visa alla inlägg
  • Frideli

Midsommaraftons brudar 2007 nr 2

Välkommen Jennydaniel! vi har nog alla ganska surrigt i huvudet just nu... har ni ingen toastmaster eller värdpar som ordnar lekar och dyl under middagen? tänk på att dela ut uppgifter till de i din omgivning som är duktiga på saker. Det vinner alla på! de tycker det är roligt och du slipper fundera på det.

jeli81: Grattis! Det är jobbigt att må så illa bara... vi sätter igång igen efter bröllopet ;) . Tråkigt med fotografen, hur har det gått?

• Frideli

ja, han var tillgänlig och relativt billig. haha...gha... *djupt andetag* Musikfilen som vi lyssnat på och referensena var bra. Jag spelar själv, det är nog därför jag är så nervör över om det blir knas. ska ni ha levande musik?

• Frideli

Det är så kul att läsa allas inlägg! 45 dagar kvar!!!

BlivandeOhlsson: vart har du hittat Dunilin? jag har letat som en dåre...

midsummer: vilken söt caketopper :) kul att vi har lyckats hitta så snygga olika caketoppers där ute i djungeln av smaklösa sådana ;)

Jag har problem med stolarna i festlokalen, de är av trä och således jättehårda så jag skulle behöva någon slags dyna... annars kommer det bli en jättekort middag. Det finns ju 9krs dynor på ikea men jag tror inte att de hjäler så mycket. Jag är jättetacksam om det är någon som har något kreativ billigt förslag som funkar?

• Frideli

Hemköp nästa alltså :)

Under vår borgeliga ceremoni ska vi ha "come what may" ur moulin rouge och "uti vår hage" det är mina vänner som ska sjunga och spela. det kommer bli så fint :)

• Frideli

Nu har jag fått paket:) Vår caketopper (lika söt som på bilden) och plastglas till baren. Vi har även varit och köpt marschallhållare att ha blommor på runt vigselplatsen. jättesnygga på biltema för 18kr/st. Imorgon ska vi provsmaka menyn och på lördag åker vi till tyskland och på Söndag är det sista OSA så här rullar det på...:)

Oh, jag glömde nästan... jag har äntligen hittat ett par sko som passar och faktist är sköna!!! Jippie :D

• Frideli

Shrek och Fiona: Vi har färgtema blått och vitt och då vi ska ha blå utsida på festprogrammet ska det vara vit text vilket inte går att skriva ut... Jag har kommit på att det skulle vara jättesnyggt att ha ett vitt monogram på framsidan. Så om erbjudandet att göra monogram till oss står kvar så får du väldigt gärna göra ett till oss. Frida & Calle. mail moonrain@rocketmail.com

• Frideli

Ang blommor så ska vi köpa vita rosor i övrigt så använder vi de som växer i naturen med mycket björkris så det blir midsommarstämmning.

BlivandeOhlsson: Det är så snyggt med rosor så kort i glas :) vi har tänkt att ha ett hjärta med röda rosor i flera glas framför oss och övriga blomsterarrangeman på bordet i blått och vitt.

• Frideli

Jag har i alla fall beställt sol på midsommar!

• Frideli

Vad kul med era hippor!!
    Jag har inte hört ett knyst än så det kanske inte blir ngn för min del...

• Frideli

jobbigt med musiken jennydaniel...

Vi har också tur med musikbegåvade vänner.

Här händer det massor nu. det känns verkligen att det inte är länge kvar!!!29 dagar!!!
    Vi hämtade ringen igår,kul att gå omkring med den lite :P
    jag var på sminklektion då jag ska sminka mig själv. så nu har jag en massa dyra produkter att övningssminka med *lite nervös*
    Våra karaffer har kommit och såpbubblor... och servetter har vi köpt. Jag beställde tid för ögonbryns plockning och färgning av bryn och frans.
    var och köpte papper till programbladet idag :) ska bli kul att pyssla med.
    Mycket att stå i ;)

• Frideli

Förresten Jennydaniel, kan du inte gå dit och testa med en bergssprängare? (om du bor nära)
    vad är det förresten för kyrka som inte har ljudanläggning, det trodde jag att alla hade nu för tiden...

• Frideli

Nu har vi varit på danslektion *tihi* detta kommer att bi intressant... Men vi tänker bara ha en vals och sedan kommer vi att sjunga en låt :)

• Frideli

Oh, snyggt midsummer! Det kanske hade varit något. bra pris också!

Själv har jag precis beställt en bröllops gästbok a la mina vänner typen på www.brollopsbubblor.se och nu sitter vi och gör iordning vårt monogram så vi kan göra klart festprogrammen.

Mitt i allt så ska vi flytta också så här är det verkligen fullt upp!

• Frideli

Skriver ni ut era redan!?
    Jag håller på och rimmar om gästerna fortfarande... finns det möjlighet att få se erat? eller iaf vad ni ska ha med?

Vi ska ha:
    Huvuroller
    historik om midsommar
    Meny
    Förhållningsregler
    Info om brudparet
    gästpresentation
    bordsplacering
    konverstionsförslag
    visor
    Nykterhetstest
    tack

• Frideli

17 dagar kvar!!! :D

Jag har ett litet problem, jag vet inte vad jag ska hitta på för vegetariskt alternativ till huvudrätten: Dubbelmarinerad oxfilé med färskpotatis och sommarsallad. Någon som har något tips?
    Det vore väligt uppskattat!

• Frideli

Vad jag har förstått så får man det automatiskt i brevlådan? stämmer det?

Svar på tråden Midsommaraftons brudar 2007 nr 2