Midsommaraftons brudar 2007 nr 2
lyssna på det här föresten....
Jag har en gammal barndomsvän som jag nästan aldrig umgås med längre, men vi var 6 stycken under skoltiden som var ganska tajta tillsammans. De andra 4 var självklara att bjuda till vårt bröllop, men jag var lite osäker på om jag skulle bjuda henne eller inte. Bestämde mig för att göra det i alla fall och det kändes bra.
Hon har varit tillsammans med en kille som är väldigt strulig och de gör slut med jämna mellanrum. När jag skickade inbjudningarna trodde jag inte ens att de var ihop, de var inte det sist vi pratade. Hur som helst så hade jag inte velat ha han på vårt bröllop ändå om jag hade vetat att de var ihop igen, han tar droger och är allmänt stökig, jag har kanske bytt några meningar med han i hela mitt liv och min blivande har aldrig träffat honom. Inbjudan var med andra ord bara skriven till henne.
Vi skickade dem till alla hjärtans dag. Igår skickar hon ett sms (bara det, lyft på luren för fan!!!) där det står att hon och hennes pojkvän gärna kommer på vårt bröllop!
Vad hade ni gjort då?
Dom är ju uppenbarligen tillsammans men jag vill som sagt inte ha honom där.
Jag skickade tillbaks ett meddelande till henne i alla fall där jag skrev att hon är mer än välkommen, men som hon ser i inbjudan så har vi bara bjudit henne och att vi bara valde att ta med respektive som vi båda har en relation till.
Tycker ni det var okej att skriva så?!
Ursäkta att det blev så långt....