Midsommaraftons brudar 2007 nr 2
Vi ska ju ha Micke och Gitte Littwolds "Nu vaknar livet" Den ska iofs min syster sjunga men jag tror det passar lika bra om en kille sjunger den. Tycker den passar riktigt bra just på ett bröllop.
Vi ska ju ha Micke och Gitte Littwolds "Nu vaknar livet" Den ska iofs min syster sjunga men jag tror det passar lika bra om en kille sjunger den. Tycker den passar riktigt bra just på ett bröllop.
Vad gör man med en gubbe som är som en treåring??? Vi försöker hitta fina skor till honom men så fort jag hittar ett par som är jättesnygga och dessutom till bra pris - nej, då duger det inte. Men när han själv hittar ett par svindyra skor med typ sånt där flätat längst fram (Sånt som gubbar har...) Då minsann, då är de jättebra! Blir så grinig på barnsliga gubbar!! hihi... IDag ska vi till Karlstad en sväng. Hoppas vi hittar ett par då.
Jag funderar på att skicka iväg honom själv till skoaffärerna och säga att "kom tillbaks med ett par skor" och så får jag hoppas på det bästa och låta bli att titta på hans fötter under vigseln om det skulle vara så att han väljer ett par gubb-skor... Så går det tydligen när man väljer en gubbe som är 20 år äldre än en själv.
Har er m2b några speciella egenheter som ni verkligen stör er på? (Fast som ändå går att leva med...) Har ni själva några saker ni alltid gör och som han stör sig på? Jag är dålig på att plocka undan mina grejer efter mig...
Snart Fru G - Nu har jag skickat bilderna!
I dagarna ska min kompis göra första provfrisyren. Hon är inte utbildad men värsta proffset ändå... Hon sa: "Mhm... då sätter vi ett spänne här och fäster en tofs där under och så gör vi si och så..." så jag känner mig trygg med henne!
Idag köpte jag en nu klänning. Jag hade ju beställt en på Ellos men den kommer jag inte hinna komma i. Så idag var vi till Karlstad igen och gick igenom varenda affär - och i den sista affären hängde den (Lindex!!) En superfin klänning. Kan inte beskriva den, men det var bara såå rätt. Och vad smal jag ser ut i den!! Nästa månad blir det underkläderna. Hittade en BH som kostade lika mycket som klänningen (349) och den kommer jag att köpa, den trycker ihop brösten lite så de får bättre plats i klänningen (Har E-kupa så det är svårt att hitta något som passar...) Guud vad skönt det känns att ha den hängande i garderoben! Nu är typ allt klart!!
Eftersom min kompis är typ make up-artist så har hon redan allt det bästa sminket så det slipper jag tänka på oxå...
Har vårt OSA till 1 juni och alla på min sida har ju, som sagt, hört av sig. Några på hans har gjort det men det är fortfarande 2 familjer som inte har sagt ett ord.. Konstigt... Fast de har ju tid på sig än så..
Jag har inte heller fattat att det bara är 2 månader kvar... Känns så häftigt! Men det känns så oerhört skönt att inte behöva smyga med allt längre! Jag behöver inte ens rensa undan spåren i datorn efter alla miljoners besök på Bröllopstorget... hehe... *Dagens ungar är för smarta*
Ujujuj, här är ni flitiga!
Igår var jag hos min kompis som ska fixa håret. Hon gjorde första provfrisyren med viss hjälp av bilderna jag skickade till dig Snart Fru G. Jag blev supernöjd! I dagarna ska jag sy slöjan så vi ska prova med den oxå och även göra sminket. Hon vill att vi börjar fixa med mig 5 timmar innan fotograferingen på midsommarafton. Herregud... Får verkligen se till att jag känner att allt är klart dagen före, annars kommer jag inte ha ro att sitta 5 timmar inte...
Härom dagen när vi var och letade ny klänning till mig blev jag så glad. För vilken klänning jag än provade så var det inte magfläsket eller höfterna som tog emot - det var boobsen! YES! Drar E-kupa oxå och det är jäkligt jobbigt. Hittar ju aldrig några fina underkläder! Dock hittade jag en BH på lindex som trycker ihop brösten lite, så med den satt klänningen jättesnyggt, dock kostade BHn 349kr så det får bli till nästa löning...
Har bakat tårtbottnarna nu. De blev bra. De har fått en egen låda i frysen Vad nojjig man är egentligen...*hihi*
Vi beställde min ring i början på mars och har inte fått den än pga att den var lite för liten så den måste göras lite större, vi har specialdesignat så att det är ett snyggt mönster runt om hela. Sen hittade jag ett latinskt citat som jag ville ha ingraverat. Men den skulle komma nu när som helst. *Längtar...*
Ska beställa blommor snart oxå. Samt boka Bed & Breakfast någonstans här i närheten (Överrasskning till min m2b som tror att vi ska sova hemma... )
Vi ska göra ett välkomstbål med lite olika smått och gott i... Ett alkoholfritt alternativ finns, sån där Bubbliz m jordgubbssmak. Sen ska vi köpa några tetrapack vin fån en som åker till tyskland samt ett flak öl. Vill ha så lite alkohol som möjligt så vi har köpt mycket lättöl, mineralvatten och sötdricka. OBS! Jag ska inte servera vinet i tetrapack. Mamma samlar på vinkaraffer så jag ska ställa några sådana på dryckesbordet.
Var bor du Frideli? jag bor oxå i värmland...
Hej Frideli! Då gifter vi oss ganska nära varandra... Lundsberg ligger ju typ i Storfors och jag bor i Nykroppa, 1,5 mil norr om S-fors. Kul!
Var är jag? i vimsiga stadiet tror jag. hehe... IDag åkte vi till herrgården för att kolla in lite detaljer - då var det folk där som hade lektion så vi kunde bara kolla in köket. Det fanns diskmaskin och jättestor kyl. Har också ordnat med var jag ska förvara bröllopstårtan.
Har fixat så jag jobbar en massa extra på ett ställe denna månaden som jag får i slutet på maj - sista löningen inför bröllopet! Den 25 åker jag till Karlstad och shoppar det sista. Skor till min m2b, underkläder till mig, maten.
Eftersom vi har så litet ska vi bara köpa 1 baginbox med rött och 1 med vitt samt ett flak öl. Det räcker. Har beställt det av en vi känner. Sen har vi en massa annat drickbart, utan alkohol.
Ska till herrgården imorgon igen, fick låna nyckeln över helgen så det var ju perfekt!
Har fixat med musikanläggning. Vi satte ju vårt OSA lite sent, 1 juni, men jag tror inte det gör något. De flesta har tackat ja så vi kan ju handla allt ändå, gör inget om det blir lite över...
Ska du ha bebis Jeli81?
Gu va ni e aktiva alla! Jag har puffat på min tjejkompis som är en del i värdparet. Hon har varit så jäkla upptagen med jobb och annat och jag vill inte bli nån jäkla bridezilla... Så igår skickade jag ett sms där jag sa att hon fick säga ett datum nu så snart som möjligt som hon avsätter hela dagen för mig mig mig. Och då ska vi göra allt sånt som jag inte vill åka och göra själv: Sy slöjan, beställa blommorna, bränna cd-skivorna, hitta ett mysigt Bed&Breakfast eller nåt till bröllopsnatten och lite annat smått och gott. Snart dax för mig också att prova hela utstyrseln och göra sminket och uppsättning - ska se exakt hur lång tid det kommer ta. Kan aldrig tro att det ska ta 5 timmar som hon säger...
Den 25 ska jag till Karlstad och shoppa det sista. Roligt att det verkar finnas mycket fint på Lindex. Jag kommer nog bli tvungen att köpa den där BH:n som kosta 349kr och som håller in brösten eftersom jag har ganska skaplig kupa... Men sen till kvällen vill jag ha något sexigare, fast är ändå lite snål. Vi ska ha lakan som dukar, med filt under så det inte blir så hårt. Här kan man snacka budgetbrud serrni...
www.kakburken.se/product_info.php Detta är vår caketopper.
Vi ska inte ha någon levande musik alls. Blir nog bra ändå tror vi när vi är så få och vi tror inte dansen kommer hålla på så länge... Ganska många gamlingar (50+) med och de vill nog hellre sitta och tjöta över några koppar kaffe.
Ska jobba natt inatt. Tänkte sitta och skissa på inköpslistan till den 25, ska handla all mat som går att köpa så tidigt då. Inte grönsaker och så men typ dricka och sånt.
Har beställt en klänning på Ellos som jag tror tösen kommer vara söt i. Pojken är redan klar. Han ska dock ha samma kläder på skolavslutningen - en vit, uppknäppt skjorta med ett rött linne under och så ett par mörkgröna capri-shorts till - hoppas skjortan är ren när han kommer hem från skolan!!! Han är 11 år och mästare på att få gräsfläckar...
Är roligt att höra om alla era planer! Vi vet fortfarande inte vilken präst vi får eller när det blir genrep eller nåt! *panik!* Vill ju iaf veta juh!!