Inlägg från: snart fru G |Visa alla inlägg
  • snart fru G

Midsommaraftons brudar 2007 nr 2

Hej midsummer! Jelis tidslinje var jättefin så titta du på den också!

Hjärtanfrimärken hade vi också till våra inbjudningar, men vi var ju väldigt tidiga med våra, skickade dem till alla hjärtans dag. Spännande att skicka era snart kan jag tänka mig!

Vi får också hit mina föräldrar med syster och sambo i helgen så även jag springer runt och städar och ska jobba en stund till innan jag får gå på påskledigt.
    Visst vet man att det kommer se ut som fasiken när alla åker igen, men man vill ju att det ska vara fint när folk kommer på besök! Köpte lite nya fina blommor och satte in också, älskar att dfixa och dona här hemma!

Så i helgen blir det nog inte så mycket bröllopspysslande däremot. Men jag och mamma ska ut på stan och leta klänning som hon ska ha på bröllopet, det är projekt nog för en helg!

Glad påsk på er alla!

• snart fru G

Vad roligt med bokad bröllopsresa jeli! Härligt med Grekland, älskar det landet.

Jag kan skicka tidsaxeln till dig midsummer, men först när jag kommer hem, sitter på jobbet nu och kommer inte in på mailen här.

Pinsamt, chefen kom precis in och frågade om jag köpte bröllopsklänning.....

• snart fru G

höll på och skrev inlägget alltså.... och då ser man ju den här bilden precis ovanför.

Tur att jag får betalt efter prestation och inte har timlön!

Hur är läget mer er brudar annars? lugnt här i vår lilla tråd.

• snart fru G

God morgon på er alla!

Jeli: Nej chefen har inte sagt något mer om klänningen, han sa det med ett leende så det var nog inte så farligt

Evani: Välkommen! Vi har också kvar att göra vigselhäfte, är snart klara med festprogrammet, skönt! och vi gjorde dessutom hela bordsplaceringen i helgen så jag är mycket nöjd. Jäklar vilket pusslande det var för att få ihop allt och alla. Vi är ju ändå nästan 90 stycken och däribland finns det en del som man inte kan placera vart som helst... Men nu är vi helnöjda i alla fall!

Jag ska också göra hår och make själv tillsammans med mina tärnor. Håret ska vara utsläppt och lockat. Har hår till axlarna ungefär och vill ha lite större lockar, sen ska jag har slöja också. Låter som Midsummers beskrivning är precis vad jag är ute efter! Du har inga bilder midsummer på hur du har tänkt dig kanske?!

Makeupen kommer vara väldigt naturlig för mig också, trivs bäst när jag inte är för mycket sminkad.

Hur långt hår har du ewani och vad är det för spolar du använder? Vet inte om jag ska använda spolar eller någon form av tång.....

Tror också att sminket kan hålla lika länge om man gör det själv med bra produkter precis som kloka Jeli81 säger!

Midsummer: Gud vad härligt för er att allt är officiellt nu, måste vara hur skönt som helst! Imponerande att ni har lyckats hålla allt hemligt ända tills nu! Har alla svarat nu eller hur går det med sambons släkt?

Angående karameller.... det är nog bäst med något med papper kring som du säger. Har inga bra förslag på vad... ska fundera och se om jag kommer på något!

Välkommen även Frideli! Vi ska ha en ganska traditionell midsommarbuffé och jordgubbstårta till efterrätt. Du kan se hela vår meny längre bak i tråden om du är nyfiken. Vad ska ni själva ha för mat?

För övrigt så börjar jag också känna mig lite stressad, tycker det är så mycket småsaker ska fixas!!! Måste hitta snygga underkläder nu till att börja med. Men än så länge är det ingen fara på taket med tiden. Men det börjar allt pirra rejält när man tänker på hur det närmar sig!

• snart fru G

Halloj på er allihopa!

Shit vad tiden rinner i väg och jag jobbar alldeles för mycket.... men lite planering blir det mellan varven!

Midsummer: Min mail om du orkar skicka bilden så vill jag gärna se. sophiajohansson333@hotmail.com

Grattis igen Jeli!!!!! Jag är lite avundsjuk...

Och välkomna ni nya töser i tråden!

Blir hungrig när jag läser hur goda era menyer låter. Matjesill tårta skulle jag också vilja ha som Frideli ska ha... kanske ska be vår kock slänga in en sån också!

Nu har vårt OSA gått ut, 82 stycken är vi i nuläget tror jag, har fortfarande fyra frågetecken, men det är helt okej tycker jag, gick väldigt smidigt och de flesta har hört av sig självmant! Skönt att inte behöva tjata på folk för att de ska komma på ens bröllop. Så nu är bordsplaceringen klar även här, så jäkla gött!!!

Valde ut brudbukett i helgen och jag vart alldeles överlycklig när jag var klar. Hade bestämt mig innan för att jag ville ha en kompakt bukett bara med rosa rosor. Men gick därifrån med planerna på världens vackraste skira bukett helt utan rosor. Den ser ut som en sommaräng fast gjord med snittblommor. Luktärtor, vita och ljusrosa, nån blomma som påminner om hundkex och lite annat smått och gott som jag inte minns. Lite murgröna också. Så fantastiskt vacker i alla fall!!!

Tärnorna har nu äntligen beställt sina klänningar, känns också skönt!

Hur går det för er andra, vad upptar er tid just nu?

Själv måste jag fortfarande kolla underkläder.... svårt det där tycker jag

Och sen försöker jag hitta någon som kan spela fiol vid utgångsmarschen och även vig minglet på festen. Vore så härligt så jag hoppas att jag hittar någon...

Hej svejs så länge!

• snart fru G

Morrn morrn!

Vilken härlig dag det är idag! Klarblå himmel och jag kan vara ute nästan hela dagen. Har stor certifieringstenta med jobbet imorgon, så jag ska bara sitta ute och sola och plugga på samma gång!

Bara två månader kvar ja, och nej, jag har nog inte riktigt fattat det ännu! Tror inte att jag kommer att fatta förrän jag står kyrkorummet och träffar min blivande för första gången den dagen. Får gåshud bara jag tänker på det!!!! Är lite orolig att jag kommer att lipa ihjäl både mig och sminkning.... Det värsta kommer bli om jag tittar på min mamma, eller min pappa för den delen, när jag går in, dom är lika blödiga båda två!

Tack för bilderna midsummer! Verkligen vacker frisyr, men jag tycker jag har lite för kort hår för den varianten och jag vill inte ha löshår. Sen tycker jag det är lite för mycket bakåtdraget för att det ska klä mig. Men otroligt vacker frisyr på rätt hår och tjej!!!

Vad härligt att du hittade en klänning som passade så bra, och till en så billig penning! Visst är det fantastiskt att fynda?!

Hörrni brudar vi kanske ska döpa om tråden till "big-boobs tråden" eller nåt. Här är en till som kan sålla sig till er skara. Har 85 D och det är väl hyfsat stort också! Men har som tur är funnit en axelbandslösklänning som sitter fantastiskt bra oavsett bh, tror också att det fungerar alldeles utmärkt utan bh!

Jeli gör provuppsättning idag ja... meddela oss givetvis hur det blev!

Den jä*ligaste av dagar att gifta sig på ja... det har varit en herrans massa bök ja för att få ihop det med det här datumet. Men samtidigt är det ju den mest fantastiska av dagar att gifta sig på också!!!

Ska få svar idag ifall de två tillfrågade violinisterna kan spela eller inte... hoppas hoppas!!!

Shrek och Fiona: Det lät som en fantastiskt bra lösning ja med sviten, ni kommer ju få världens skönaste dagen efter!

Prova ringen ja.... jag sitter och tittar på min på fingret just nu, den glittar så fint så!!! *var tvungen att sticka och prova den när jag läste era ovanstående inlägg, det var ju flera dagar sen jag provade den sist*

• snart fru G

Go morron alla Bigboobs!!!

Härligt att håret blev så bra Jeli! Skönt att veta det redan innan, så behöver man inte fundera på det i alla fall.

BlivandeOhlsson: Hoppas att du hittar den ring du bara fullkomligt älskar på lördag, du känner det säkert när du väl ser den det kommer bli!

Nu ska jag bege mig iväg och göra min tenta. Det är en sån hemsk variant vid dator så att man får reda på resultatet direkt. Hua....

Ja ja, vi hörs senare! Ha en skön dag allihopa!

• snart fru G

Fan vad jobbigt.... skrev precis världens längsta inlägg och så behagar inte BT fungera som det ska!

Vad segt det är på kvällarna här inne ibland!

Ja ja... får göra ett nytt försök och dela upp det i små inlägg kanske

• snart fru G

Det jag bland annat ville ha sagt är att även jag befinner mig i förvirrningsstadiet då det känns som att vi har 1000 saker kvar att göra men ingenting blir helt avslutat! Håller fortfarande på med festprogrammet till exempel. Vill ju börja bocka av saker på min lista som är allt för lång fortfarande! Men men... det är väl angenäma problem i denna värld!

• snart fru G

Nu har jag beställt en caketopper! Denna blev det:

www.tartdecor.se/product.asp&sub=3&page=1

Tyckte den var väldigt söt och min blivande tyckte tro det eller ej lika så!

En sak att bocka av från listan

Svar på tråden Midsommaraftons brudar 2007 nr 2