Inlägg från: midsummer |Visa alla inlägg
  • midsummer

Midsommaraftons brudar 2007 nr 2

Vi ska ha Micke och Gitte Littwolds "Nu vaknar livet" Min lillasyster ska sjunga den och nu kom jag på att jag måste komma ihåg att ringa skivbolaget och beställa noterna...

• midsummer

Jag köpte Dunilinservetter på Hemköp jag...

• midsummer

Hej på er töser!
    Vet ni vad jag och min kompis/del i värdparet gjorde i förrgår? Sydde slöjan! Den blev bra - trots att jag inte är så bra på att sy... Lite bullig uppå men jag ska sy dit några pärlor så då gör det nog inget. Samma kompis kom idag och sa att "Jag kan inte säga så mycket - men transporten av er från kyrkan till festlokalen har jag fixat nu" Hennes pappa håller på mkt med bilar så det är väl genom honom tänker jag... SPÄNNANDE!!! Trist bara att jag är ett sånt kontrollfreak så jag tycker inte riktigt om att inte ha full koll på allt...

Har bokat hotellnatt till bröllopsnatten men gubben vet inget. Ska föra dit honom med ögonbindel tänkte jag! Gud så kul det ska bli! Det händer mycket nu... Har bränt CD-skivorna och gjort låtlistor..

Vad sysslar ni med då? Finns det något annat är BRÖLLOP i era hjärnor (För det finns det inte i min...) hihi

• midsummer

Pga av att alla som kommer i princip är allergiska så kan vi inte ha NÅGRA riktiga blommor alls! I brudbågen ska vi ha blåbär- och lingonris och lite fina blommor gjorda av servetter som en tjej från fillipinerna lärt mig göra.

Ska ha några beiga blockljus från ikea utställda på bordet. www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&storeId=2&langId=-11&productId=71763 Ska sedan ha en fin ljusdekoration vid dryckesbordet (Köpt på ljusparty) och en annan typ av ljusdekoration på buffébordet. Tror det kommer bli fint!

Gode gud, låt det bli solsken på midsommar i år!!!

• midsummer

Verkligen superfin tiara Snart fru G!
    Min lista... Ujujuj, den är lång...
    - sy rispåsarna
    - fixa klar morgongåvan till honom
    - fixa klart presenten till värdparet
    - köp all mat ch dryck
    - köp mina underkläder
    - köp hans skor
    - träffa prästen och kantorn
    - boka bröllopsannons
    - Gör prov-frisyr + sminkning
    - klippning
    - gå in skorna
    - gör isbitar (i mängder till bålen!)
    - gör tårtan (två dagar innan)

Hm... Ja, det är ju 1000 saker till men detta var det jag kom på nu..

Vad händer härnäst dör er då? Jag har precis messat min kompis och frågat när vi ska boka n nästa prov-sminkning + uppsättning av håret. Har ej fått svar än... Ska bli kul!

Har ni blivit hippade än? Jag har fått veta lite grejer om min, men jag VILL ju inte!! Har fått veta så mycket som att jag måste ha ett par trosor på mig som jag vågar visa mig bland folk i, och att kvällen innefattar alkohol och toalettpapper... Va klok blir man av det då?? USCH!!

• midsummer

31 dagar kvar!

Vi har inte heller haft någon kontakt med präst eller kantor än... Ska beställa noterna till solo-sången någon dag iaf. 100 kr för en låt...

• midsummer

Jag har letat överallt men de ligger inte ute. Vi ska ha Micke och Gitte Liwwolds "Nu vaknar livet" Fick kontakta skivbolaget och de skulle ha 100 kr för att skicka dem... jaja... så är det... Låten är underbar så det är det värt...

• midsummer

Min älskade lillayster ska sjunga. Hon är 14 och har röst som en ängel! *avundsjuk* Vi har bra musikanläggning i kyrkan vet jag, för när barnen har haft uppvisningar och sånt så hade de även haft med tidigare inspelad musik. Tycker det är bra. Min andra lillayster har en kompis här nu som har en liten Tindra på 5 månader. Guud vilken söt unge!!! Jag ska bara gå och äta upp henne lite, kommer snart!

• midsummer

Hej Helmina! Har hela min släkt runt din hemort. Ytterby, Marstrand, GBG, Kungälv. Roligt! Välkommen till denna tråd!!

Ska sy rispåsarna någon dag jag också. Beställt nya bläckpatroner så imorgon ska jag skriva ut festprogrammen tänkte jag. Kul!

Annars händer det inte så mycket. Jo!! Var och hämtade ut ringarna härom dagen och är såååå nöjd. Precis så enkel och diskret som jag vill ha den!!

• midsummer

Hej tjejer!
    Imorgon åker jag till karlstad och shoppar loss det sista som kan köpas innan midsommar!!! (Alltså ALLT [förutom grönsaker och mjölkprodukter] ) Guuud vad kul det ska bli! Ska köpa sexiga underkläder bla. Vad skas ni ha för underkläder? Jag tänkt eköpa en bekväm bh och trosor till själva dagen, och sedan någon sexigt (och således obekvämt) på kvällen Hoppas jag hittar något! Ska även köpa kamerastativ till han som ska filma, lite grejer på panduro... Massvis!!! (Tack gode gud att skattepengarna kommer snart!)

Hur går det för er andra då??? Jag har skrivit ut festprogram nr 1 idag som min kompis ska få lusläsa för att hitta eventuella stavfel eller andra tabbar... Är supernöjd faktiskt!!

Nu ska jag sluta tjata! Är bara så uppåt för jag tycker om att shoppa shoppa shoppa!!! ;-D

• midsummer

Är äntligen hemma efter en lång dag i Karlstad. Är dock besviken... Hittade en fin balconette-BH som jag ska ha under själva bröllopet. Det var det enda jag hittade som passade bra. Naturligtvis blev det en hel del saker inhandlat till barnen... Konstigt att jag alltid hittar så mycker till dem men inte till mig Problemet är att dels har jag E-kupa så det är svårt att hitta fina BH-ar. Och dels så tyckte jag inte att varken kappahl, lindex eller h&m hade något som var sådär sensuellt och fint. ...

Ska plugga lite nu och sedan skriva ut festprogrammen samt beställa lite underkläder från ellos eller nåt istället...

• midsummer

Kolla in vad galen jag har varit och beställt denna negligé till bröllopsnatten... Har egentligen inte figur till den men men... Nu är det beställt och klart...
    www.snyggunder.se/view_product.php

• midsummer

Har nu gjort rispåsarna - vilket pill!!! Tur att vi inte ska ha stort bröllop *puh* 26 stycken blev det och det kommer nog räcka. 18 gäster är spikade.

Håller nu på och skriver ut festprogrammen så bläckpatronerna glöder... Blir super!!!

• midsummer

Och jag har "bara" skrivit ut 25 festprogram...

• midsummer

Framsida
    Välkommen-text
    Meny
    Program för kvällen
    Ordningsregler (roliga)
    Roligt "Saker som blir annorlunda när man gift sig..."
    Nykterhetstest
    Allsång
    Några roliga historier
    "Detta visste du inte om oss" om brudparet
    Roligt "7 saker en kille resp tjej aldrig skulle säga"
    Ett litet krypto om bröllop
    En berättelse om hur vi blev ihop
    "Vad tycker egentligen brudparet om varandra?" Han om henne, och tvärt om
    Lite bröllopsskrock
    Lite gamla husmorstips från 50-talet
    Roligt "Jag älskar dig på många språk"
    Tack-text
    Sista sidan: Vårt monogram samt en fin dikt
    *puh*

På nästan varje sida har vi i nederkant lagt in lite roliga barn-citat "om kärlek". Ganska många som har så iofs men vi tyckte de var så söta. Har även en himla massa söta bilder...

• midsummer

Tror man måste meddela alla andra själv men att man bör vänta tills man fått det nya körkortet så man kan legitimera sig rätt... Inte 100 men jag tror det iaf

Svar på tråden Midsommaraftons brudar 2007 nr 2