Inlägg från: snart fru G |Visa alla inlägg
  • snart fru G

Midsommaraftons brudar 2007 nr 2

Den var också mycket fin Frideli!

Musikern blir säkert alldeles utmärkt ja, men det är lätt att man oroar sig över saker och ting som man egentligen vet kommer bli hur bra som helst! Ni har ju antagligen valt honom av någon anledning menar jag?!

• snart fru G

god morgon!!!
    Kan ni gissa vad jag har på mig just nu????

Hela min brudutstyrsel!

Jag känner mig så fin trots att håret är rufsigt och jag är osminkad. Ska iväg och kolla på underkläder nu och ville se hur allt sitter en sista gång. Jag som så många andra har ju köpt en lite för liten klänning.... Men till min stora glädje sitter den näst in till som gjuten nu! GI-livet har lönat sig och jag blev så jäkla glad!!! Slipper jag sy ut den vilket var tanken om jag inte skulle gå ner tillräckligt.

Så nu struttar jag runt här i lägenheten i brudklänning och slöja! grannarna måste tro att jag är tokig!

Frideli: Vi ska ha levande musik i kyrkan bara. Två violinister när vi går in och utgångsmarsch och de ska ha folkdräkt på sig. Sen ska de spela lite tillsammans med vår kille som ska sjunga solo och spela gitarr. Åhhh det kommer bli så fint, blir helt på lipen bara jag tänker på det.

Jag vet också när min blivande ska få svensexa och jag är nära att försäga mig hela tiden! Roligt att veta något som han inte vet

Nu ska jag ta av mig min skrud och sen åka iväg och kolla in underkläder.

Ha en skön dag allihopa så hörs vi snart igen!

• snart fru G

Tjoohoo!!! här kommer jag igen efter en mycket lyckad shoppingrunda. Jag hittade jätte fina underkläder på Lindex faktiskt, färgen på bhn är typ gammelrosa med spets och blommor på i samma färg med en trosa till av halvboxer modell. Väldigt snyggt och sexigt men fortfarande användbart efter bröllopet! Måste köpa strumpeband också för det tror jag att jag vill ha och kanske stayups...
    Så jäkla skönt att ha hittat ett set äntligen!!!

Sen köpte jag även något som inte var lika snyggt men jäkligt funktionellt. En sån där grej att ha under som ser ut som en högt skuren cykelbyxa om ni förstår hur jag menar. Suger in det mesta och satt kanonskönt under klänningen! Den får man väl smita av obemärkt när det väl är dags att gå till sängs!

• snart fru G

God morgon på er alla blivande fruar!

JennyDaniel: Jag fullkomligt älskar Shirley Clamps Du är allt! Den är ju fullkomligt perfekt till bröllop. Dessvärre höll inte min blivande med utan uttryckte sig som så att han nästintill mår fysiskt dåligt när han hör den typ av låt. Han fullkomligt hatar schlager och förknippar Shirley för mycket med detta så jag fick ge mig. Vill ju ha en låt som vi båda tycker om. Så det fick bli I folkviseton av Nils Ferlin, en dikt från början. Vilket också kommer bli fantastiskt bra med vår manliga solist och gitarr och fiol.

Sen ska vi även ha en Kizz låt, tro´t eller ej! I was made for loving you. Kommer bli så jäkla fint tror jag. Det är samma kille som ska sjunga fast en väldigt lugn och innerlig version av låten. Ooohhh vad jag längtar just efter vigseln när jag tänker på allt!

Shrek och Fiona: Du vore en ängel om du vill hjälpa oss med monogram! Våra initialer är S och J (Sophia och Jonas) Tänkte ha det till framsidan av vigsel - och festprogram. Du behöver mail då kanske? sophiajohansson333@hotmail.com
    Gulligt av dig att erbjuda dig att hjälpa oss alla! tack!

• snart fru G

Shrek & Fiona: Tack så mycket, det såg jättefint ut!!!

Jeli81: Spännande att få hem prästen till er! och vad skönt att det redan känns bra med personen i fråga. Viktigt det där tycker jag att man känner att man "klickar" med prästen, skulle inte vilja ha någon som det känns obekvämt med på en så viktig händelse i ens liv.

Idag har jag köpt underkläder igen! Så det jag köpte igår får jag helt enkelt behålla och använda ändå. Dettta jag köpte idag blev verkligen superfint! Riktig klassisk brudutstyrsel i vitt med höfthållare, stay-ups, strumpeband och hela kittet. Kände mig faktiskt grymt sexig trots alla skavanker och jag tror att min blivande kommer bli mycket glatt överraskad! Han är dessvärre inte bortskämd med att jag struttar runt i sexiga underkläder. Springer mest runt naken!

• snart fru G

Just det ja.... Vår lilla caketopper kom i ett paket idag och den var verkligen superfin!!!

Och så har jag varit och handlat rosa organzaband på panduro att binda runt fest -och vigselprogram.

Jag som från början var emot alla små detaljer och ville göra allt så enkelt som möjligt...... Men det är ju så jäkla skoj när man väl är mitt uppe i allt. Och en enda gång i livet kan man ju få gå loss på detaljer på riktigt tycker jag!

• snart fru G

Sov så gott Jeli och krya på dig! kramis!

• snart fru G

Hej på er alla!

Det var några dagar sen sist men jag har läst allt ni har skrivit, så himla kul att läsa om era bordsdekorationstankar! LÅter så fint allt som ni beskriver med syrener, blåbärsris och rosor och liknande. Jag hoppas på att man ska kunna använda naturen och slippa köpa någonting. Men det är ju frågan hur mycket som blommar fortfarande vid den tidpunkten. Annars tänkte jag köpa till lite rosor i alla fall i vitt eller rosa.

Självklart ska det bli sol på midsommarafton i år för övrigt!!!!

• snart fru G

Ooh just det. Jag har budat på en tiara på tradera under de senaste dagarna och jag vann den igår. Den är så himla fin tycker jag!!!

I fall ni vill kika:

www.tradera.com/auction/auction.aspx

Billig blev den också!

• snart fru G

Jeli efterfrågade listor ja.... tror jag genast ska sammanställa en

Be right back....

• snart fru G

Detta var vad jag kom på nu: Blev lite stressad allt eftersom jag skrev....

Fast det känns ändå som att vi ligger bra till. Kan jag inbilla mig i alla fall

Hämta alla tre ringarna hos guldsmeden. (Inne för putsning, rodedering och gravering)
    Kolla Jonas byxor hos uthyraren.
    Kolla vem som ska filma vigseln
    Köp engångskameror på Gekås
    Gör provbukett med florist och bestäm tärnbuketter + blomma till mamma och svärmor
    Göra rispåsar
    Bestäm vilket godis det ska vara i organzapåsarna och inhandla
    Köpa ?bordslöpare?
    Göra det sista på både vigsel och festprogram
    Köp gästbok att sätta in foton och för gästerna att skriva i
    Sammanställ mingelbingon
    Fixa toalettkorg plus en liten gästbok/block till toa
    Gör upp ?tidsschema? med toastmastrarna
    Meddela konditori exakt hur vi vill ha tårtan
    Göra besöksplats skyltar
    Göra skylt att ha ute vid vägen till kyrkan
    Göra bordsplaceringstavla plus staffli
    Öva på dansmedley och sätt ihop musik

• snart fru G

Boka bröllopsannons har jag helt glömt! Bra att vi skriver in våra listor!

Hur tididgt behöver man göra det, någon som vet?

• snart fru G

Har ingen aning om min hippa. Tror det blir en lign och skön dag med mina tre tärnor med allmänt mys och lite trevligheter. Kan inte tänka mig att det drar ihop något med andra vänner till mig. Men det passar mig utmärkt, för det är svårt att f ihop det med helgerna innan bröllopet.

Min sambo får en stor svensexa i alla fall som planeras för fullt och han anar inte det minsta om när och hur den ska bli. Riktigt kul med hemligmakeriet!

• snart fru G

Klippa och slinga ska jag också göra ja... men det är redan bokat i alla fall.

Funderar på frisyr däremot, vill ju ha nedsläppt och lockat men vet inte om jag ska använda tång eller spolar. Jag får väl prova lite olika alternativ innan helt enkelt.

Vad spännande med era hippor föresten! Ni måste berätta allt när de är avklarade! Trosor, toalettpapper och alkohol låter ju livsfarligt i kombination!

Angående vigsel och fest program ja. Om ni är klara och vill dela med ur era ser ut så får ni jättegärna maila dom till mig. Är alltid lika nyfiken och tycker det är så roligt att se hur andra har gjort.

sophiajohansson333@hotmail.com

Och jag mailar givetvis våra om ni vill se! Inte helt klara som sagt men man ser ju vart vi kommer hamna på ett ungefär i alla fall om någon är nyfiken.

Svar på tråden Midsommaraftons brudar 2007 nr 2