12 Maj 2007
jättebra!
Jag gifter mig 12 maj i Vällingby, Stockholm.
Vart ska ni andra gifta er och hur långt har ni kommit i förberedelser mm?
jättebra!
Jag gifter mig 12 maj i Vällingby, Stockholm.
Vart ska ni andra gifta er och hur långt har ni kommit i förberedelser mm?
förresten!
2 månader idag! *pirr pirr*
min klänning ska vara klar på måndag.
Då ska karln även prova ut frack att hyra. Vi har fortfarande tärnklänningarna kvar. Svårt med två tärnor som inte alls har samma smak.
Vigselringen beställd.
Vi ska ha två beatleslåtar, "I will" och "Real love".
Psalmer: 10, egen skriven psalm med samma melodi som 201 (en vänlig grönska), så ska vi traska ut till psalm 331 (vv.1, 2, 4, 5, 7). Sen ska vi ha ytterligare en psalm som inleder nattvardsdelen (vi ska ha vigsel med mässa).
Jag älskar pampiga psalmer!
Ja, jag hoppas verkligen på lite grönska och vackert väder. Ska nämligen ha utomhusfotografering i skogen - sagotema!
OJ! det var ett tag sen jag var här senast nu... haft mycket för mig.
söta_bruden: klänningen blev alldeles underbar! den hänger i klädkammaren hemma hos mina föräldrar nu. Mamma tittar på den varje gång hon går in.
Nu har jag fått massa gjort. mina tärnor förvandlades igår helt odramatiskt till en (de var två). så det blev en klänning mindre att leta fram och köpa. Klänningen till tärnan som är kvar är införskaffad.
De flesta gästerna har svarat, men en del har inte ringt så nästa uppgift blir att ringa runt till dem som inte har hört av sig.
hur går det för er?
AHHHHHH!
Jag är jättestressad!
Vi är klara med bordsplaceringen. Både vigselhäftet och festprogrammet är delegerat så det behöver vi inte tänka på... bara oroa oss över (jag är nämligen ett extremt kontrollfreak!)
Det mesta är nog egentligen färdigt men allting känns så spretigt, som att det hänger i luften på npgot sätt...
Är det någon som förstår vad jag menar?!
Vi har förresten ingen hemsida, men vi har en bröllopsblogg: brollopsblogg.blogspot.com
slottet: om ni bara tänkte ha skumpan till brudskål så behöver ni absolut inte ha mer. Det ska ju bara skålas med när ni kommer till festen.
Vi tänkte nog bara köra på ett glas per person.
Är det förresten någon som har blivit hippad ännu?!
Jag väntar spänt på min...
Är sån enorm kontrollmänniska så jag tycker det är rätt obehagligt att inte veta när det händer!
Jag blev hippad igår!
Jag anade verkligen ingenting. Min inneboende hade smygtittat i min almanacka när jag var på toan. Mycket smart drag av henne eftersom jag antecknar PRECIS ALLT i den!
Det var alldeles underbart. Jag fick en quest och allting. Har skrivit lite kort om det på: brollopsblogg.blogspot.com/2007/04/mhippa.html
Just i detta nu är min blivande i full fart med sin svensexa. Vid halvtre-tiden idag fick jag ett sms från en av hans vänner med en ljudfil där han på grov fylleskånska berättar hur fin min blivande är efter den bikinivaxning han just har fått. Tänker inte använda hans exakta ord för trevnadens skull ;). Det kan med andra ord bli en rätt spännande bröllopsnatt för min del kan man säga!
Jag litar inte på smhi's prognos. Det har förutspåtts regn här i flera dagar nu, men ännu har det inte regnat mer än en liten skvätt om morgonen. Nu är det skinande sol och härligt väder ute. jagtror att detta blir vad jag får på lördag också... iaf här, i västra sthlm!
Paraply skippar jag och nöjer mig med sjalen som hör till klännignen. De säger att hoppet är det sista som lämnar människan!
;)
ocj, ja!!!!!
Jag är supernervös. Det tar mig oerhört mycket mer tid att plugga än vad det brukar göra. Skulle skriva ett referat över en bok igår, vilket jag tänkt skulle ta någon timme, men det tog HELA DAGEN!!!
Men nu är det bara bröllop som får uppta min tid!
Pirr pirr, det känns väldigt overkligt helt plötsligt, att på lördag ska vi gå in i kyrkan och...oj!